Mini Cooper aanschaffen?

Vanaf 2014
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Mini Cooper aanschaffen?

30 mei 2015, 09:38

Keurig/netjes Speedy.

Dit zou je ook op de Geheimfach kunnen doen
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper aanschaffen?

30 mei 2015, 09:39

ja zeker ! maar heb al alcantara dash dus vind juist piano black vet staan
Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Mini Cooper aanschaffen?

30 mei 2015, 09:41

speedy schreef:ja zeker ! maar heb al alcantara dash dus vind juist piano black vet staan

Daar heb je gelijk in.
Dan is de combi alcantara met pianolak mooier, hoewel leer (geheimfach) met alcantara ook gekund had
Laatst gewijzigd door hansnl1 op 30 mei 2015, 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Mini Cooper aanschaffen?

30 mei 2015, 09:42

en raak het toch niet aan of met mijn knokkels druk ik erop zodat je geen afdrukken krijgt
Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Mini Cooper aanschaffen?

30 mei 2015, 09:43

speedy schreef:en raak het toch niet aan of met mijn knokkels druk ik erop zodat je geen afdrukken krijgt Afbeelding
Da's bij mijn makkelijker geregeld. Ik druk er gewoon op en maak t.z.t bij het schoonmaken het leer weer schoon
Donatello
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2015, 12:54

Re: Mini Cooper aanschaffen?

25 jun 2015, 13:08

Hallo, aangezien ik niet direct een nieuw topic wil openen vraag ik het hier. Momenteel rijden wij in een VW Polo GT met DSG gechipt naar 200pk maar we zijn opzoek naar iets met meer comfort zonder in te boeten op sportiviteit. Nu is de nieuwe Mini niet echt "mini" meer en we hebben onlangs een proefrit gemaakt in een Mini Cooper S (handbak, verschrikkelijk) en een Mini JCW met sportautomaat. De automaat beviel ons zeer goed en ondanks de enkele koppeling toch heel soepel. Het 2 liter blok is ook supergaaf om mee te rijden, heel soepel en direct veel koppel. Ook de grote verschillen in geluid en feeling tussen sport-mid-green zijn erg groot waardoor je voor elke "mood" wel een optie hebt.

Maar aangezien we opzoek zijn naar comfort waren we niet echt enthousiast over het sportonderstel laat staan het JCW onderstel! In de optielijst staat Dynamic Demper Control, wat zijn hiervan de ervaringen? Zijn de verschillen erg groot? Het gaat ons er voornamelijk om dat je op de snelweg wat relaxter kan rijden zonder door elkaar geschud te worden.

Vraag nummer 2: Ik heb nu 2x het geluid van het JCW tuning pakket gehoord en dit is eigenlijk de reden dat ik voor een Mini Cooper S aan het kijken ben. Maar we willen niet continu in een bak herrie zitten wanneer we bijv 1500km snelweg rijden naar zuid Frankrijk, als de klep dicht zit en de auto in green/mid staat is dit te vergelijken met de uitlaat van de "echte" JCW?

We staan op het punt een jong gebruike Mercedes C klasse aan te schaffen maar door de fun die ik tijdens de proefrit heb beleefd ben ik die al bijna vergeten.
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Mini Cooper aanschaffen?

25 jun 2015, 13:28

De dynamic demper control is een leuke feature op de auto op het moment dat je in de playing mood bent :D 90% vd tijd staat de stand op "normaal" en 10% vd tijd op sport.

De sportstand is uiteraard iets straffer qua onderstel, maar nog steeds goed te doen..zeker op een snelweg. Het hangt ook af m.i. welke velgmaat je er onder hebt zitten. Mijn cooper s heeft 17 inch velgen.

Ik heb zelf geen ervaring met het JCW tuning pakket, dus daar kan ik je niets over vertellen :)
Donatello
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2015, 12:54

Re: Mini Cooper aanschaffen?

25 jun 2015, 13:40

Dank voor het snelle antwoord! Het gaat ons erom dat wanneer wij dynamic demper control aanvinken dat de auto dan wat comfortabeler is dan het gewone S onderstel. Wat jij ook zegt, een sport onderstel is leuk maar 90% van de tijd gebruik je het niet.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Mini Cooper aanschaffen?

25 jun 2015, 15:43

Ik heb het onderstel 95% van de tijd in normale modus staan en dat rijdt heerlijk!

De auto is standaard veel te stil dus er moet sowieso een andere uitlaat op. Eventueel met een klep, al staat ie 100% van de tijd open! :wink: :icon_top:
Donatello
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jun 2015, 12:54

Re: Mini Cooper aanschaffen?

25 jun 2015, 19:48

Oke maar kan je dynamic demper control apart van de riding modes selecteren? Dus als ik de auto met de schijf om de pook op sport zet, en de automaat ook blijven de dempers dan op comfort of gaan die ook altijd naar sport?
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Mini Cooper aanschaffen?

25 jun 2015, 21:23

Maar jij hebt toch ook nog verlagingsveren eronder Peter?
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Mini Cooper aanschaffen?

25 jun 2015, 23:06

Donatello schreef:Oke maar kan je dynamic demper control apart van de riding modes selecteren? Dus als ik de auto met de schijf om de pook op sport zet, en de automaat ook blijven de dempers dan op comfort of gaan die ook altijd naar sport?

Moet ik even het boekje erbij pakken en checken. Uit mijn hoofd kan je wel eea instellen. Ik laat het je morgen weten :icon_top:
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Mini Cooper aanschaffen?

25 jun 2015, 23:08

Ja, je kan instellen dat het onderstel dan op "soft" blijft staan.

En ja, ik heb verlagingsveren en dat is voor ons als verstokt MINI rijders perfect. Als je uit een Polo komt, heb je daar misschien geen behoefte aan... :mrgreen:

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”