Cooper besteld

Vanaf 2014
Joppe
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2014, 17:29

Cooper besteld

03 sep 2014, 17:45

Hallo allemaal!
Even voorstellen, ik ben Joppe en heb vorige week een moonwalk grijze Cooper First Edition besteld.
De auto is al zeer compleet, tevens nog leren bekleding (truffle brown), zwarte hemel, stoelverwarming en automaat aangevinkt.
Hopelijk goede keuze, heb nog nooit een Mini gehad. Trouwens alleen met handbak proefgereden, dus ben benieuwd naar de automaat. Die handbak reed trouwens als een speer!
Levertijd ongeveer 5 weken, ik houd jullie op de hoogte.

Groeten, Joppe
Vke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2014, 15:58

Re: Cooper besteld

04 sep 2014, 10:56

Veel geduld gewenst, ik kan me inbeelden dat je na de aankoop ongeduldig wacht.
Ikzelf ben ook gek op het moonwalk kleur :icon_top: héél erg mooi! ....maar ben nog volop aan het uitkijken welke opties ik zou nemen.
Ik heb mijn oog laten vallen op de mini, cooper F56. Wel handmatig.
Joppe
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2014, 17:29

Re: Cooper besteld

04 sep 2014, 13:51

Vke schreef:Veel geduld gewenst, ik kan me inbeelden dat je na de aankoop ongeduldig wacht.
Ikzelf ben ook gek op het moonwalk kleur :icon_top: héél erg mooi! ....maar ben nog volop aan het uitkijken welke opties ik zou nemen.
Ik heb mijn oog laten vallen op de mini, cooper F56. Wel handmatig.

Hallo Vke,
Waarom kies je niet voor niet de First Edition? Bomvol opties voor een leuke prijs.
Er worden 350 stuks gefabriceerd.

Groet, Joppe
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Cooper besteld

05 sep 2014, 19:21

Welkom Joppe...van de automaat ga je geen spijt krijgen. Rijdt heerlijk. Bijna net zo lekker als de dsg bakken van volkswagen waarmee ik heb gereden.

Sterkte met wachten :o :icon_top:
Joppe
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2014, 17:29

Re: Cooper besteld

05 sep 2014, 21:11

Dank je , Serge.
Jij hebt blijkbaar al gereden met die automaat, voor mij is dat nog gissen.
Motor is een halve BMW 6 cylinder, automaat 6 traps ook van BMW, dat moet toch goed zijn.
Van dsg VW hoor je nog wel eens negatieve verhalen over betrouwbaarheid.
En verder : Geduld is een schone zaak :wink:
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Cooper besteld

05 sep 2014, 22:41

Sterker nog....ik rij er nu in :lol:

Over de betrouwbaarheid van de dsg heb ik over gehoord. Ik heb er zelf (gelukkig) geen last van gehad in mijn polo en golf...

Anyway...je wachten zal worden beloond... :icon_top: iElke dag rij ik met een grote grijns in m'n Mini. :D
Joppe
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2014, 17:29

Re: Cooper besteld

05 sep 2014, 23:16

Haha, dat is mooi.
Heb je dan ook de First Born Edition?
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Cooper besteld

06 sep 2014, 11:46

In eerste instantie wel...echter toen ik bij de dealer zat, vond ik de cooper s eigenlijk leuker dan de mini cooper...Dus uiteindelijk heb ik de mini cooper s gekocht :mrgreen:

Gezien het prijsverschil heb ik wel een showroommodel genomen. :wink: zodoende moest ik wel afstand doen van voorruitverwarming en adaptive cruisecontrol maar gelukkig wel de rest van de door mij gewenste opties :icon_top:

Nu nog een paar 16 inch wintervelgen en banden aanschaffen...veel te veel keuze haha..
Vke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2014, 15:58

Re: Cooper besteld

06 sep 2014, 13:11

Joppe schreef:Dank je , Serge.
Jij hebt blijkbaar al gereden met die automaat, voor mij is dat nog gissen.
Motor is een halve BMW 6 cylinder, automaat 6 traps ook van BMW, dat moet toch goed zijn.
Van dsg VW hoor je nog wel eens negatieve verhalen over betrouwbaarheid.
En verder : Geduld is een schone zaak :wink:
Ik denk dat je er geen spijt zal van krijgen. Ik rij reeds bijna 6 jaar met een bmw5 reeks automaat diesel en nog nooit problemen mee gehad. Integendeel, schiet lekker vooruit aan de stoplichten :lol: .

Toch zou ik graag gaan voor een kleinere auto, (lees: mini) benzine als stadswagentje. :wink: , en het feit dat er in de nieuwe versie mini ook een bmw motor zit speelt mee in de keuze vr mini. Niet alleen het uiterlijk, maar wat er onder de motorkap zit vind ik even belangrijk.
Joppe
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2014, 17:29

Re: Cooper besteld

06 sep 2014, 14:55

serge2609 schreef:In eerste instantie wel...echter toen ik bij de dealer zat, vond ik de cooper s eigenlijk leuker dan de mini cooper...Dus uiteindelijk heb ik de mini cooper s gekocht :mrgreen:

Gezien het prijsverschil heb ik wel een showroommodel genomen. :wink: zodoende moest ik wel afstand doen van voorruitverwarming en adaptive cruisecontrol maar gelukkig wel de rest van de door mij gewenste opties :icon_top:

Nu nog een paar 16 inch wintervelgen en banden aanschaffen...veel te veel keuze haha..
Mooi hoor, zo'n Cooper S. Wat voor velgen en kleur exterieur/interieur heb je?
Joppe
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2014, 17:29

Re: Cooper besteld

06 sep 2014, 15:03

Vke schreef: Ik denk dat je er geen spijt zal van krijgen. Ik rij reeds bijna 6 jaar met een bmw5 reeks automaat diesel en nog nooit problemen mee gehad. Integendeel, schiet lekker vooruit aan de stoplichten :lol: .

Toch zou ik graag gaan voor een kleinere auto, (lees: mini) benzine als stadswagentje. :wink: , en het feit dat er in de nieuwe versie mini ook een bmw motor zit speelt mee in de keuze vr mini. Niet alleen het uiterlijk, maar wat er onder de motorkap zit vind ik even belangrijk.
Helemaal mee eens, de nieuwe motor en bak waren ook voor mij doorslaggevend om de New Mini te bestellen. De oude Mini was mij eigenlijk nooit opgevallen, althans nooit overwogen om aan te schaffen.
Trouwens, bij mij komt de Mini in plaats van een Porsche Cayenne, ik wilde ook iets kleiners :)
Vke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 aug 2014, 15:58

Re: Cooper besteld

06 sep 2014, 19:06

Joppe schreef:
Vke schreef: Ik denk dat je er geen spijt zal van krijgen. Ik rij reeds bijna 6 jaar met een bmw5 reeks automaat diesel en nog nooit problemen mee gehad. Integendeel, schiet lekker vooruit aan de stoplichten :lol: .

Toch zou ik graag gaan voor een kleinere auto, (lees: mini) benzine als stadswagentje. :wink: , en het feit dat er in de nieuwe versie mini ook een bmw motor zit speelt mee in de keuze vr mini. Niet alleen het uiterlijk, maar wat er onder de motorkap zit vind ik even belangrijk.
Helemaal mee eens, de nieuwe motor en bak waren ook voor mij doorslaggevend om de New Mini te bestellen. De oude Mini was mij eigenlijk nooit opgevallen, althans nooit overwogen om aan te schaffen.
Trouwens, bij mij komt de Mini in plaats van een Porsche Cayenne, ik wilde ook iets kleiners :)
Enne....nog geen afkickingsverschijnselen opgelopen :lol: ?
Joppe
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 sep 2014, 17:29

Re: Cooper besteld

06 sep 2014, 19:17

Vke schreef:
Enne....nog geen afkickingsverschijnselen opgelopen :lol: ?
Nee hoor, duurt nog minstens een maand voor de Mini wordt afegeleverd :mad:
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Cooper besteld

07 sep 2014, 22:28

Hoi Joppe,
Ik heb zelf de pepper white i.c.m. Zwart dak en spiegels. Leder truffle en spoke velgen. Op de motorkap een v striping. Ik zou zelf voor een zwart lederen interieur gaan, maar ok...ik had weinigbte kiesen met een showroom model haha...

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”