Upgrade audio/speakers in F56

Vanaf 2014
Jbo
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Leiderdorp
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 sep 2014, 11:48

Upgrade audio/speakers in F56

27 sep 2014, 10:08

Collega mini-rijders, hoe ervaren jullie het geluid van het standaard audio-systeem in de F56? Ik heb geen upgrade (Harman Kardon) in mijn auto, en luister dus elke dag naar de basic speakers. Ben helaas nog niet erg tevreden met de geluidskwaliteit... Uiteraard bekend met verschillende kwaliteit wanneer je luistert naar mp3, spotify, radio, maar dit moet toch beter kunnen. Ik mis vooral mid-tones en diepte in het geluid; daarnaast vind ik het maximale volume ook een beetje tegenvallen :| . Ik vraag me af of het mogelijk is om de standaard speakers te (laten) vervangen door iets beters. Ik weet niet of dit kan op het bestaande systeem of dat hier mogelijk nog een andere versterker voor nodig is. Heeft iemand wellicht een zelfde ervaring en een idee hoe dit aan te pakken? Ik heb op internet nog geen upgrade pakket o.i.d. kunnen vinden.
TomTom
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Rijswijk
Berichten: 876
Lid geworden op: 19 nov 2006, 12:03

Re: Upgrade audio/speakers in F56

27 sep 2014, 15:36

Hoi Jbo,

Ik heb de basis stereo ook beluisterd, ik kan je zeggen dat dit al velen malen een beter systeem is dan in de voorgaande mini. Wat mij direct opviel na een uitvoerig audiotest is dat hetzelfde probleem bestaat voor het midden en hoog als voorgaande model. Je kan uit een "gewone" speaker nooit fatsoenlijk mid en hoog halen. Je kan dit alleen oplossen door of een aparte tweeter te plaatsen, filtertje en een andere mid speaker. Of een tweeweg systeem kopen die de huidige speaker kan vervangen. Oké..de tweeter zit dan nog steeds op knie hoogte, maar de hoogfrequent signalen komen dan wel uit een speaker die het ook goed kan reproduceren. Als Je bijvoorbeeld Focal speaker neemt, kan je de tweeter ook een beetje omhoog richten. Kies ook voor een speaker met een hogere geluidsopbrengst. Hierdoor zou je op papier ook een harder volume moeten krijgen.

Ik weet qua afmetingen niets voor wat betreft de nieuwe mini. Maar ik denken dat je de kapjes er vrij gemakkelijk af moet kunnen halen.
The Member Formely Known As KSTJA0

Afbeelding
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Upgrade audio/speakers in F56

01 okt 2014, 21:41

Hoi JBO,

Ook ik heb het basis audiosysteem waar ik op zich tevreden over ben, maar het kan altijd beter :lol:

Zoals tomtom al aangaf, is het grootste probleem, denk ik, de afwezigheid van een aparte tweeter in de raamstijl. Hopelijk kunnen we voor de F56 binnenkort ook een andere raamstijl met een tweeteruitsparing bestellen zoals dat ook voor andere mini modellen kan. Check www.integralaudio.com maar eens.

Voorlopig alternatief is een andere en betere speaker monteren (10 cm) het enige alternatief. Ook heb ik goeie ervaringen met het aanbrengen van dempingsmaterialen in de deuren.

indien je wilt weten op welke wijze je de deurpanelen moet verwijderen, kan je dit op de volgende site zien

http://www.northamericanmotoring.com/fo ... -easy.html :oops:
minihenkie
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 239
Lid geworden op: 07 jun 2014, 16:25

Re: Upgrade audio/speakers in F56

01 okt 2014, 21:47

woh.. keek op de site van intergral... pfff $2600..... :O
Afbeelding
Jbo
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Leiderdorp
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 sep 2014, 11:48

Re: Upgrade audio/speakers in F56

01 okt 2014, 21:58

Oops... :shock: Nu ben ik een muziek-liefhebben, maar wil het wel een beetje leuk houden :P
Niettemin, dank voor de suggesties! Ik zal de ontwikkelingen in de gaten houden. Hopelijk komt er binnenkort een meer betaalbare upgrade beschikbaar.
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Upgrade audio/speakers in F56

02 okt 2014, 22:55

Haha...kan ik zien Jbo..

Een mooie tussenoplossing blijft dus de huidige deurspeakers te vervangen door andere speakers en dempenigsmateriaal aan te brengen in de deur. In mijn vorige auto (Fiat 500) heb ik met het plaatsen van dempingsmatten in de deuren een mooi (luister)resultaat geboekt. 8)

Ik hou eea ook in de gaten qua hifi upgrade...dus mocht ik meer weten, hoor je het ook :icon_top:
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Upgrade audio/speakers in F56

09 nov 2014, 22:26

Toch nog even een vraagje...

Weet iemand of de 2 subs onder de stoelen worden versterkt door een aparte versterker? :? en zo ja, stuurt deze versterker alleen de subs aan? Of ook de speakers voor en achter?

In de kofferbak, rechts, zie ik achter een klep namelijk waarachter een soort van versterker zit...althans dat vermoeden heb ik.

Ik heb de niet-HK uitvoering...
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Upgrade audio/speakers in F56

19 nov 2014, 17:04

Gisteren een offerte voor een audio upgrade ontvangen van concept4cars in Ede.
Aangezien de speaker bevestigingspunten van de Mini en BMW overeen komen kan de mini ook de audiopakketten van BMW krijgen. Dus dat is mooi :)

Dit betekent dat de speakers in de deuren en de subwoofers vrij makkelijk vervangen kunnen worden.
Het probleem van de missende tweeters in de A stijl van de auto kan opgelost worden door deze te vervangen door de A stijl van de HK set (€ 60,00 per stijl).

Ik ga van het weekend maar eens luisteren naar een aantal speakers die zij in het assortiment hebben.
Jbo
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Leiderdorp
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 sep 2014, 11:48

Re: Upgrade audio/speakers in F56

27 dec 2014, 21:20

Hi Serge, ben je inmiddels al wat wijzer geworden? Goed om te lezen trouwens dat BMW upgrades ook passen in de F56.
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

Re: Upgrade audio/speakers in F56

27 dec 2014, 21:28

ik heb ineens het harman kardon in mijne f56 besteld.
in mijn vorige had ik deze niet dus ineens erbij genomen.
zeker als ge het verschil gehoord hebt.
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Upgrade audio/speakers in F56

27 dec 2014, 21:47

Jbo schreef:Hi Serge, ben je inmiddels al wat wijzer geworden? Goed om te lezen trouwens dat BMW upgrades ook passen in de F56.
Ik ben ook nog bij JM Carhifi (rotterdam) geweest voor informatie. Ook zij adviseren het Gladen speaker pakket aan incl. Mosconi versterker. Ik zit alleen nog tegen de prijs aan te hikken....e 1.400 incl. inbouw.
Best veel geld, maar ok...dan heb je wel wat :mad:
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Upgrade audio/speakers in F56

27 dec 2014, 21:54

pocket rocket schreef:ik heb ineens het harman kardon in mijne f56 besteld.
in mijn vorige had ik deze niet dus ineens erbij genomen.
zeker als ge het verschil gehoord hebt.
Zou ik ook gedaan hebben, ware het niet dat ik een showroommodel heb gekocht :roll:

Het is gewoon heel jammer dat in de non-hk auto geen tweeters in de raamstijlen zitten, want dat is het grootste gemis vind ik. Voor de rest is het een aardig klinkend systeem. Beter dan het systeem in de volkswagen golf 7 van mijn vrouw :lol:

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”