Spotify probleem in F56

Vanaf 2014
Jbo
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Leiderdorp
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 sep 2014, 11:48

Spotify probleem in F56

01 okt 2014, 21:52

Collega mini-rijders,

Als muziekliefhebber wil ik graag via spotify muziek luisteren in mn Mini F56 :rijden . Om niet afhankelijk te zijn van bluetooth heb ik een (originele) snap-in adapter gekocht, type Media. Installatie is uiteraard een fluitje van een cent, echter het probleem is dat ik via Spotify enkel de track gegevens en album-hoesje zie op het scherm van het EERSTE nummer dat geselecteerd wordt. Bij het selecteren van een volgende track (via toetsen op dashboard danwel telefoon), veranderd WEL de muziek maar de gegevens van het nummer (titel/artiest, albumhoes) wijzigen NIET in het scherm van de mini. :(

Hier en daar op Internet heb ik vergelijkbare problemen gelezen van andere mini rijders (ook bij 2e generatie Mini volgens mij), maar een goede oplossing kan ik helaas niet vinden. Mijn telefoon betreft een iPhone 4S en ik had het probleem met iOS7 als nu nog steeds na de recente update naar iOS8 :? . Heeft iemand misschien ditzelfde probleem? Is het een kwestie van de software in de Mini (laten) updaten of wat anders...?

Jeroen
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Mortsel, Antwerpen
Berichten: 5849
Lid geworden op: 30 aug 2008, 11:23

Re: Spotify probleem in F56

02 okt 2014, 12:22

Jbo schreef:Collega mini-rijders,

Als muziekliefhebber wil ik graag via spotify muziek luisteren in mn Mini F56 :rijden . Om niet afhankelijk te zijn van bluetooth heb ik een (originele) snap-in adapter gekocht, type Media. Installatie is uiteraard een fluitje van een cent, echter het probleem is dat ik via Spotify enkel de track gegevens en album-hoesje zie op het scherm van het EERSTE nummer dat geselecteerd wordt. Bij het selecteren van een volgende track (via toetsen op dashboard danwel telefoon), veranderd WEL de muziek maar de gegevens van het nummer (titel/artiest, albumhoes) wijzigen NIET in het scherm van de mini. :(

Hier en daar op Internet heb ik vergelijkbare problemen gelezen van andere mini rijders (ook bij 2e generatie Mini volgens mij), maar een goede oplossing kan ik helaas niet vinden. Mijn telefoon betreft een iPhone 4S en ik had het probleem met iOS7 als nu nog steeds na de recente update naar iOS8 :? . Heeft iemand misschien ditzelfde probleem? Is het een kwestie van de software in de Mini (laten) updaten of wat anders...?

Jeroen
Heb dat probleem ook in mijn BMW (met CIC-High). Dit is gewoon zo helaas.
Ik gebruik wel enkel een kabel (dus USB-Lightning) en daar werkt alles prima mee. Kan je gemakkelijker de iPhone er even bijnemen om van muziek te veranderen ofzo.

Zal hopelijk ooit softwarematig via update worden weggewerkt, maar vrees er momenteel voor.
Jbo
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Leiderdorp
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 sep 2014, 11:48

Re: Spotify probleem in F56

18 nov 2014, 22:39

Collega mini rijders,

GOED NIEUWS! Vandaag is eindelijk een persbericht van BMW/Mini verschenen waarin volledige Spotify integratie is aangekondigd! Per vandaag dus eindelijk Spotify goed en eenvoudig werkend in m'n F56!! :icon_top: Ik heb helaas geen foto van het scherm kunnen maken (mijn toestel zit in snap-in adapter en opstarten camera zou de app sluiten), maar geloof mij het ziet er fantastisch uit! (shakeit) Verschillende toplijsten, thema's etc. zijn eenvoudig op het scherm te selecteren en eindelijk ook CD-hoesjes die met het nummer mee veranderen op het scherm! Komende dagen e.e.a. nog verder uitpluizen maar hier word ik in elk geval al erg blij van! :)) Jullie ook plezier gewenst!

Jeroen
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

Re: Spotify probleem in F56

19 nov 2014, 20:45

ah super nieuws omdat ik zelf ook spotify werk op mijn Samsung s5.
dus ga effe volgen hier.
Clubhouse
Garlic Chef
Locatie: Aalst
Berichten: 1599
Lid geworden op: 22 jun 2008, 20:43

Re: Spotify probleem in F56

23 dec 2014, 15:43

Werkt Spotify ook in een Paceman?
Ik heb ook Mini connected maar vind nergers Spotify!! :shock:
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Spotify probleem in F56

23 dec 2014, 17:19

Clubhouse schreef:Werkt Spotify ook in een Paceman?
Ik heb ook Mini connected maar vind nergers Spotify!! :shock:
Staat er gewoon tussen hoor je MINI App op je bv IP opennen en dan kijken bij more APP's en daar staat hij een groen icoontje
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
tychopaat
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: den haag
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 mar 2009, 12:59

Re: Spotify probleem in F56

05 jan 2015, 20:17

Werkt zo op het eerste gezicht prima, en je kan inderdaad alles bedienen via het schermpje. Het is alleen jammer dat de apps niet werken op de achtergrond. Nu kan ik dus niet flitsmeister / waze / of andere apps naar voren hebben zonder dat de muziek stopt. Sinds IOS 5 ofzo mogen apps volgens mij in de background draaien dus dat bij MINI nog niet kan is een beetje jammer.

Ok ok had ik maar navi moeten nemen maar ja geld he.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”