Het ombanden

Vanaf 2014
rene
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2014, 20:40

Het ombanden

16 dec 2014, 00:54

Message van MINI Den Haag. (Mijn huidig Audi A6 heeft er geen last van.)

===
In verband met de vering en constructie van uw nieuwe MINI is het niet aan te raden de winterbanden iedere keer om te banden van zomer naar winter etc. (op dezelfde 17 inch wielset). Alphabet en BMW/MINI adviseren u daarom te kiezen voor een complete set lichtmetalen velgen met winterbanden in de maat 16 inch. Ik zou graag willen weten welk wiel u als winterset wilt hebben, zodat wij dit kunnen bestellen en monteren voor afleveren.
U kunt een winterset uitkiezen op de volgende website. http://www.mini.nl/service/wintercheck/winterbanden/

Mijn advies is de MINI Radial Spoke Black, daar dit het minst afwijkt van uw zomerwielset.

===
BMW en MINI raden het in verband met onbalans in de banden niet aan en hebben daardoor deze afspraak. De 16 inch lichtmetalen wielen kunt u zonder extra kosten kiezen.

===
Het gaat om het wisselen van de zomerband naar winterbanden op dezelfde velgen, het om banden dus. Bij dit om banden beschadigd de constructie van de band dusdanig dat het veelal onbalans veroorzaakt.
Bij het wisselen van complete sets worden de wielen gedemonteerd en beschadigd de band dus niet omdat de band zelf op de velg blijft zitten.

===
Op de vraag: zet de winterbanden dan op dezelfde nieuw aan te schaffen velg:
Dat kan maar dan zal u een hogere prijs moeten gaan betalen. De leasemaatschappij bepaalt dit.

Is dit onzin?
@@lgra
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:57

Re: Het ombanden

17 dec 2014, 07:52

Hoi. Indien je steeds alleen je banden omzet is de kans op een beschadiging van de hiel vd band wel erg groot. Na een aantal keren de/monteren is de kans op lekkage dan ook groot. Kosten technisch is het ook niet interessant om banden te wisselen. Elke keer betaal je 2x de/montage kosten en balanceerkosten. Een set velgen verdient zich dan snel terug. Als er ooit een band lekraakt ben je helemaal duur uit. En zeker niet te vergeten: Je kunt bij verkoop de velgen ook nog eens verkopen als je de auto weer weg doet. Uiteindelijk ben je dus voordeliger uit met minder gedoe,
Ik heb igg gekozen voor een nieuwe set 16 inch originele velgen. Kosten net iets meer dan 1000 euro incl de bandenspanningssensoren. Voor dat geld zou ik geen gepruts met banden willen hebben.
Terugkomend op je vraag: Wat de leasemaatschappij en de dealer je aanbevelen is zeker geen onzinige teut. Dit omzetten van banden is ook niet merkafhankelijk. Wat men dus bij je Audi doet zal ook zeker niet door de dealer worden aanbevolen. Dit omzetten is mogelijk geboren uit een uitgeknepen leasecontract.??
Also: BMW E46 325 CI Cabrio - Alfa Romeo Giulia Super 2.0
rene
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 okt 2014, 20:40

Re: Het ombanden

20 dec 2014, 07:36

Thanks,
De audi wissel is bij de dealer :-) ik had geen idee
Huidige status de 16 inch black velgen zijn niet te leveren, zon 900 staan er in backorder. Word dus nageleverd. Velg en band dus.
@@lgra
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:57

Re: Het ombanden

20 dec 2014, 13:16

Das met de huidige weersomstandigheden geen probleem haha.
Also: BMW E46 325 CI Cabrio - Alfa Romeo Giulia Super 2.0
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Het ombanden

20 dec 2014, 17:25

hallo, niet bij de officiele dealer velgen kopen, eerst prijsshoppen.
Zeker niet bij de officiële dealer banden kopen, want belachelijk geprijsd.
Niet bij MINI den haag laten monteren maar gewoon bij een bandenfirma.
Vraag bij bandenman wel na of ze kunnen omgaan met het nieuwe systeem dat op F56 zit voor de bandenspanningscontrole

Ze hebben wel gelijk dat je niet te vaak nieuwe banden op je velg moet zetten. 't Is niet goed voor de velg en niet goed voor de band.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Het ombanden

04 mar 2015, 12:54

Misschien is voor de vraagsteller All-Season banden de oplossing.
Ze zijn goed, blinken echter niet uit t.o.v. sec topsegment zomer- en winterbanden. Voor Nederlandse begrippen een goed alternatief en voorkomt het gehannes van bandenwissel.
Is een idee.



Voor de rest klopt het wat de vorige schrijvers zeiden. slecht voor je band en kans op beschadigingen velg is veel groter.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”