pocket rocket schreef:blijkbaar staat op de site dat deze motor het zelfde is als de jcw alleen dicht gedraait.Brightness schreef:Dat is wel een serieuze stap voorwaarts t.o.v. stock: een kleine 100 pk meer!
Ben wel benieuwd hoeveel druk de stock turbo dan levert. Ik dacht dat het een klein turbootje zou zijn gezien het snelle opspoelen ervan...
maar ik weet dat bij shiftech al ene gedaan hebben naar 292kp en 392nm
Tuning
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Tuning
Dat wordt op diverse fora geschreven maar als ik naar de site van Shiftec ga lees ik toch echt dat dat resultaat met een aangepaste uitlaatlijn is!
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Tuning
Een week geleden zat BR nog op 240pk op de site. Van de week op 260, toen heb ik ze er ook over gebeld en nu op 290pk!!
Ze zijn de software nog aan het testen en verwachten met 2-3 maanden klaar te zijn. Als ze klaar zijn komt er een foto van de auto op de site en de grafiek wordt dan getoond. Ben benieuwd!!!
Ze zijn de software nog aan het testen en verwachten met 2-3 maanden klaar te zijn. Als ze klaar zijn komt er een foto van de auto op de site en de grafiek wordt dan getoond. Ben benieuwd!!!
louisvdd76 schreef:BR zo te lezen?
- BurnoutBram
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Bree
- C-Tecks
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Tuning
Idd bij BR-Performance.
Ze zijn niet helemaal klaar, maar aangezien ik de wagen uiteraard niet altijd kan missen, gaan we er later mee verder. Het resultaat is zeker al aardig.
Het is dezelfde motor als JCW, maar ook gebruikt in de 225i , beiden met 231 pk stock, dus dan klinkt update naar 290-300 nog niet zo gek.
Ik ben zelf een leek qua auto mechanica, dus voor meer detail vragen kan je best zelf bij BR-Performance eens horen. In ieder geval al ontzettend tevreden met het resultaat
*edit* en voor de duidelijkheid, de F56 Cooper S, zonder andere/vervangen onderdelen, gewoon de 192 pk versie
Ze zijn niet helemaal klaar, maar aangezien ik de wagen uiteraard niet altijd kan missen, gaan we er later mee verder. Het resultaat is zeker al aardig.
Het is dezelfde motor als JCW, maar ook gebruikt in de 225i , beiden met 231 pk stock, dus dan klinkt update naar 290-300 nog niet zo gek.
Ik ben zelf een leek qua auto mechanica, dus voor meer detail vragen kan je best zelf bij BR-Performance eens horen. In ieder geval al ontzettend tevreden met het resultaat
*edit* en voor de duidelijkheid, de F56 Cooper S, zonder andere/vervangen onderdelen, gewoon de 192 pk versie
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Tuning
Top top top!!
C-Tecks schreef:Idd bij BR-Performance.
Ze zijn niet helemaal klaar, maar aangezien ik de wagen uiteraard niet altijd kan missen, gaan we er later mee verder. Het resultaat is zeker al aardig.
Het is dezelfde motor als JCW, maar ook gebruikt in de 225i , beiden met 231 pk stock, dus dan klinkt update naar 290-300 nog niet zo gek.
Ik ben zelf een leek qua auto mechanica, dus voor meer detail vragen kan je best zelf bij BR-Performance eens horen. In ieder geval al ontzettend tevreden met het resultaat
*edit* en voor de duidelijkheid, de F56 Cooper S, zonder andere/vervangen onderdelen, gewoon de 192 pk versie
- Atrak
- One wheel wonder
Bericht
Re: Tuning
Heeft er ook al iemand ervaring met tuning van de SD?
Wat kan BR uit de SD halen?
Wat kan BR uit de SD halen?
- C-Tecks
- Leerling Mini lid
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Tuning
C-Tecks heb jij een B46 of B48 motor? De B46 motor heeft dezelfde turbo als de BMW 225i (231pk). De zuigers anders dan van de 225i.
Helaas is de JCW/225i motor dus niet identiek aan de 192pk Cooper S motor.... Maar als jij een B46 motor hebt dan heeft jouw motor mogelijkwijs meer tuningsmogelijkheden omdat de turbo hetzelfde is als de 225i motor.
Helaas is de JCW/225i motor dus niet identiek aan de 192pk Cooper S motor.... Maar als jij een B46 motor hebt dan heeft jouw motor mogelijkwijs meer tuningsmogelijkheden omdat de turbo hetzelfde is als de 225i motor.
- C-Tecks
- Leerling Mini lid
Bericht
Enig idee waar dit vermeld kan staan?
Mini is eind december/begin januari gebouwd.
Re: Tuning
Peter, daarnet even gekeken onder de motorkap, maar er niet wijzer uit geworden.peter schreef:C-Tecks heb jij een B46 of B48 motor? De B46 motor heeft dezelfde turbo als de BMW 225i (231pk). De zuigers anders dan van de 225i.
Helaas is de JCW/225i motor dus niet identiek aan de 192pk Cooper S motor.... Maar als jij een B46 motor hebt dan heeft jouw motor mogelijkwijs meer tuningsmogelijkheden omdat de turbo hetzelfde is als de 225i motor.
Enig idee waar dit vermeld kan staan?
Mini is eind december/begin januari gebouwd.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Tuning
Wat zijn de laatste 7 tekens van je chassisnummer?
Kan je eventueel ook zelf hier invullen. http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html
Dan krijg je het ook te zien.
Heb jij een handbak of automaat?
Kan je eventueel ook zelf hier invullen. http://www.bmwarchiv.de/vin/bmw-vin-decoder.html
Dan krijg je het ook te zien.
Heb jij een handbak of automaat?
- Cooper2015orange
- Nieuw Lid
Bericht
TUNING COMPLETED !!!!!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=YEI3BZ8A
HET EINDRESULTAAT VAN DEZE TOPIC: ' ERVARING MET HET TUNEN VAN
EEN F56' :
Ik heb besloten mijn mini te laten tunen door BR-Performance in België. Zij hebben heel veel ervaring met het tunen van MINI en BMW. Geen powerboxtuning maar echte tuning van de ECU op de rollentestbank.
Als je wilt tunen kan ik BR-Performance van harte aanbevelen.
Wat een verschil !!!
Van een rustig brommende driecilinder is het een agressief hamerende ducatie geworden die als een tijger aan het gas hangt. Hier gaat de S een harde dobber aan krijgen !!
Zelfs als je rustig rijdt is het verschil goed te voelen. De motor heeft nu veel minder last van de te lange versnellingsbakverhoudingen. Je kunt veel gemakkelijker in de 2e versnelling rijden.
HET RESULTAAT:
41pk exra en 288NM
HET EINDRESULTAAT VAN DEZE TOPIC: ' ERVARING MET HET TUNEN VAN
EEN F56' :
Ik heb besloten mijn mini te laten tunen door BR-Performance in België. Zij hebben heel veel ervaring met het tunen van MINI en BMW. Geen powerboxtuning maar echte tuning van de ECU op de rollentestbank.
Als je wilt tunen kan ik BR-Performance van harte aanbevelen.
Wat een verschil !!!
Van een rustig brommende driecilinder is het een agressief hamerende ducatie geworden die als een tijger aan het gas hangt. Hier gaat de S een harde dobber aan krijgen !!
Zelfs als je rustig rijdt is het verschil goed te voelen. De motor heeft nu veel minder last van de te lange versnellingsbakverhoudingen. Je kunt veel gemakkelijker in de 2e versnelling rijden.
HET RESULTAAT:
41pk exra en 288NM
Laatst gewijzigd door Cooper2015orange op 24 mar 2015, 09:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Tuning
Wat een resultaat!!
Bij de B48 Cooper S motor komt het resultaat op +/- 280pk. 90pk erbij onder de sportknop... Lijkt me geweldig!!
De JCW heeft een iets andere turbo (B46 motor) en zal zo'n 10pk hoger uitkomen.
Bij de B48 Cooper S motor komt het resultaat op +/- 280pk. 90pk erbij onder de sportknop... Lijkt me geweldig!!
De JCW heeft een iets andere turbo (B46 motor) en zal zo'n 10pk hoger uitkomen.
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Hillywood
Onze sponsors