Informatie nieuwe Clubman (F54)

Vanaf 2014
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Kolhorn
Berichten: 1635
Lid geworden op: 30 dec 2010, 13:53

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

27 jun 2015, 15:19

Opvallend bovendien dat de CooperD het x18d blok heeft, op zich goed natuurlijk, maar daardoor lastiger met bovengenoemde bijtelling voor mij.

Ik heb het in ieder geval niet voor elkaar gekregen om een auto te configureren die binnen mijn gestelde eisenpakket valt. Dus het wordt geen Mini deze keer (want die 3/5 deurs vind ik dus echt vre-se-lijk lelijk.)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
TDHS
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Delft
Berichten: 204
Lid geworden op: 01 jun 2008, 17:13

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

27 jun 2015, 16:04

De prijslijst is te vinden via de homepage: brochure aanvragen.
Directe link: http://minibrochures.dm-s.nl/mini/docum ... ni-clubman
TDHS
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Delft
Berichten: 204
Lid geworden op: 01 jun 2008, 17:13

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

27 jun 2015, 16:12

en inderdaad op mini.de al te configureren
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

30 jun 2015, 22:49

Hmmm, als je er op de NL MINI-configurator JCW-wielen onder plakt krijg je ook een andere bumper.


Met JCW Corse spoke
Afbeelding


Met Blackstar Spoke
Afbeelding
jacobaco
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 313
Lid geworden op: 21 nov 2014, 23:56

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

03 okt 2015, 09:02

Goede morgen,
de nieuwe clubman zou nu toch al in de showroom staan?
of duurt het nog ff?
Gebruikersavatar
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Meern
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2006, 10:07

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

03 okt 2015, 10:11

jacobaco schreef:Goede morgen,
de nieuwe clubman zou nu toch al in de showroom staan?
of duurt het nog ff?
Over 3 weken geloof ik. Gisteren was ik bij de introductie van Ekris, vandaag staat ie daar nog. Zie ook:
introductie F54 Clubman
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

03 okt 2015, 14:09

Bij sommige andere dealers ook al hoor. Ik zou even bellen als je het zeker wilt weten
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

04 okt 2015, 00:23

Bij bmw Breeman rotterdam is de Clubman ook al gesignaleerd :)
Gebruikersavatar
darkwave
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: De Meern
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 apr 2006, 10:07

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

05 okt 2015, 12:24

serge2609 schreef:Bij bmw Breeman rotterdam is de Clubman ook al gesignaleerd :)
Kijk eens, dat is mooi datie ook bij andere dealers staat. Ik weet alleen van Ekris omdat ik daar een e-mail van kreeg, vandaar. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!
weer teveel kilometers gemaakt deze maand....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3180
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

05 okt 2015, 17:43

Bij Dusseldorp MINI Apeldoorn staat er een Pure Burgundy Cooper D Clubman in de showroom te glimmen.

Maar wat een brede MINI is het. Jammer dat het karakteristieke clubdoor-tje weg is, maar gelukkig wel vervangen door 2 volwaardige deuren. De nieuwe MINI Clubman is een mooi apparaat geworden. :icon_top:
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

05 okt 2015, 18:59

Ik vind hem ook erg mooi, even wennen, maar zeker als je hem in het echt ziet staat er wel een hele dikke auto!

De prijs vind ik alleen wel echt shocking. Natuurlijk zijn MINI's nooit echt goedkoop geweest, maar in de showroom stond een Cooper met wat opties voor 42k Zijn wel grote bedragen waar je ook een hoop andere leuke auto's voor kunt kopen... Daarnaast vraag ik me ook af wat de afschrijving gaat doen. Bij de vorige was die voor mijn gevoel altijd wat hoger dan bij een hatchback en dan is het natuurlijk extra zuur als je er ook nog eens een hogere aanschafprijs voor betaald.

Maar zoals gezegd wel een mooie auto in mijn ogen, dus ik ben benieuwd hoe de markt zich gaat ontwikkelen
@@lgra
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:57

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

02 nov 2015, 21:53

Op de achterlichten na en heel erg leuk ding geworden. Niks Mini, maar spreekt ons echt aan. De toegenomen breedte doet hem echt goed. Wel raar dat de unikleur donkerblauw , die we zeker kiezen,bijna 1200 extra kost.
Also: BMW E46 325 CI Cabrio - Alfa Romeo Giulia Super 2.0
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

04 nov 2015, 17:52

Tja, ondanks ik zeeeeeer blij ben met m'n F56 ben ik wel nieuwsgierig en heb me vandaag maar eens een klein beetje verdiept in de nieuwe F54.
Hoe kan dat beter dan een stukje te tuffen in een F54 S met dank aan vPG;

Over uiterlijk valt te twisten, ondanks het naar mijn idee enorme formaat vind ik het naarmate ik er meer naar kijk een heel mooie auto. Of het nog steeds een Mini is moet een ieder zelf maar beoordelen. Commercieel gezien begrijpelijk, absoluut een praktische auto.
Achterin is met mijn 1.86 fatsoenlijk te zitten. Benen kun je 'kwijt' in de ruimte van de rugleuning van de voorstoelen.
Auto is m.n breder alhoewel ik dat niet als zodanig ervaar tov mijn F56.
Uitvoering waar ik mee gereden heb was erg compleet, yours leather, sportstoelen, led verlichting, 18" etc
(Vergelijkbaar met mijn eigen Mini muv de JCW kit & verlaging :mrgreen: )

Rijden dan maar:
Voelt zeer solide aan, alles klopt, gereden met de 8-traps automaat.
Wat op viel is dat de schakelmomenten prettig gekozen zijn. Mijn F56 vind ik, ook in sportstand nogal eens te snel schakelen waardoor ik 'm in de 'handstand' zet. Of dat aan de afstelling ligt of de nieuwe 8-bak weet ik natuurlijk niet.
Wat een andere auto en beleving....
Oefff...moet echt even wennen en waande me in een nette zeer fatsoenlijke middenklasser.
Overigens positief bedoelt, echter, merkbaar groter, zwaarder, comfortabeler en hierdoor een stuk braver.
Bochtje pakken gaat prima, hier niet het idee dat de F54 dit niet aan kan.
Vermogen is niet helemaal een eerlijk vergelijk. Mijn F56 is na 500km voorzien van een jcw kit waardoor er wat pk's bijkomen. Ben me nooit echt bewust geweest van het verschil zonder kit...
Tuurlijk, de F54 is zwaarder, maar hier zit best wel een gat tov mijn karretje ( wellicht ook een deel beleving gezien de kleppenuitlaat natuurlijk een stuk meer lawaai maakt :() )

Een overweging voor de toemomst? Mmmmm :O .....ja..zou zo maar kunnen maar dan wel:
-verlagen
-jcw kit
:icon_top:
F56S JCW PRO LCI
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 320
Lid geworden op: 08 nov 2016, 20:06

Re: Informatie nieuwe Clubman (F54)

04 nov 2015, 22:44

Moet helaas nog 6 weken wachten op mijn F54 D met 8-trapsautomaat.
Heb 'm nog niet van dichtbij gezien, vorige week wel eentje in het zilvergrijs voorbij zien komen toen ik een ritje op de motor aan het maken was. Moet zeggen dat ik 'm steeds mooier ga vinden.

Tijdens het wachten, dan maar nuttig bezig houden met het uitzoeken van zwarte zomervelgen, zwarte koplamp ringen, zwarte deurgreep covers en een schroefsetje.
Heb Coen een berichtje gestuurd of er van Cobra al een setje beschikbaar is voor een F54.
... Zie net dat mijn berichtje nog in de Postvak uit staat ...... waarschijnlijk inbox vol, dus Coen als je dit leest :-)

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”