Wat zou ik nog verbeterd/verandert willen zien?

Vanaf 2014
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Wat zou ik nog verbeterd/verandert willen zien?

11 feb 2015, 17:22

Allereerst moet ik zeggen: petje af. Deze Mini is echt Premium. Helemaal als je kijkt wat er aan extra's nog te kiezen valt. Puik werk!

Toch zou ik nog punten ter verbetering/anders willen zien:

1) in ieder geval verlichting voor de schakelaar van de Raambediening. Dit kan echt niet en is nog een veiligheidsrisico ook, waarbij iedere seconde telt
2) de Automaat. Je hebt al een voortreffelijke BMW ZF (Sport-) Automaat in huis. Maak er dan gebruik van!! Dan is tevens het gejengel afgelopen. De BMW automaat zet zich bij het uitstappen automatisch op P.
3) verwijder de vreselijke benzinemeter/-"flipper" kast en plaats daarvoor een halfronde klok, incl. temperatuurmeter motor
4) Graag had ik gezien, dat het (Mini Yours-) Sportstuur dikker leder en meer foam heeft, zodat je echt het gevoel hebt, dat je een lederen stuur in handen hebt.
5) Stuur(-wiel)verwarming

Ongetwijfeld zullen er meer punten zijn, echter voor deze vijf geldt: ze zijn niet als extra's Af Fabriek te bestellen



Hans
C-Tecks
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 okt 2014, 23:12

Re: Wat zou ik nog verbeterd/verandert willen zien?

19 feb 2015, 20:50

Ik geef je helemaal gelijk met de benzinemeter, dat ding is belachelijk groot + ik mis idd ook een aparte temp.meter.

Wat me vooral stoort is dat ik dan bijvoorbeeld kijk naar het verbruik van de wagen en dan moet switchen naar temp.meter om te kijken of hij nu al echt warm staat of niet.

Een ander punt dat me enorm stoort zijn de standaard speakers, deze zouden standaard echt wel een stuk beter mogen klinken. Met de equalizer kan je er nog wel iets van maken, maar het blijft echt slecht.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Wat zou ik nog verbeterd/verandert willen zien?

20 feb 2015, 12:44

C-Tecks schreef:
Een ander punt dat me enorm stoort zijn de standaard speakers, deze zouden standaard echt wel een stuk beter mogen klinken. Met de equalizer kan je er nog wel iets van maken, maar het blijft echt slecht.

Wij waren net te laat om alsnog HK (Harmon Kardon) te bestellen. Ik zou dit de volgende keer bestellen.
Maar dan hoop ik ook dat de afwerking/gebruikte materialen (omlijsting) van de speakers beter is dan nu.
Voorbeeld: Ik vind het niks, zoals de speakers in de A-stijl uitsteken. In onze BMW zit het netjes verwerkt in de buitenspiegels.
Ik mag dan misschien als een zeurpiet overkomen, maar als je HK bestelt mag je ook een nettere, maar vooral een doordachte afwerking verwachten.
Naast een goed geluid, kijk ik ook naar de details/afwerking/gebruikte materialen
Minihenk
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Heijningen
Berichten: 157
Lid geworden op: 21 dec 2005, 22:02

Re: Wat zou ik nog verbeterd/verandert willen zien?

09 mei 2015, 21:26

de MIMI geeft informatie wanneer je kan overschakelen. Het zou handig zijn als dit op de headup display zou worden weergegeven. Als je er nu gebruik van wilt maken, moet je steeds naar beneden kijken, naar de snelheidsmeter zeg maar.....
DJexor
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rijswijk
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:02

Re: Wat zou ik nog verbeterd/verandert willen zien?

11 mei 2015, 22:16

Als je de mini het liefst in sport rijdt ivm de heerlijk straffe demping, bij uitschakellen om even later weer de auto in te stappen dan start de mini altijd in normal mode. Zou het prettig vinden als de mini dezelfde setting zou bewaren.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”