Rode en witte verlichting boordcomputer?

Vanaf 2014
YvonneB
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 feb 2007, 09:45

Rode en witte verlichting boordcomputer?

23 feb 2015, 20:49

Hallo,

Afgelopen week heb ik mijn oude Mini (uit 2005) ingeruild voor een nieuwe. Dus van een R56 naar een F56. En dat is toch echt effe een overgang! Die eigenaardigheden in een ander topic kloppen echt!

Maar wat ik niet helemaal begrijp is de verlichting van de bordcomputer. De ene keer is dat wit, de andere keer rood. Vanmiddag reed ik naar huis....en Begon ik met rode verlichting maar tijdens de rit veranderde dit naar wit.

Ben ik de enige? Of kan iemand mij uitleggen hoe dit komt?

Voor de rest ben ik tevreden. En ik zal mijn profiel (parking) binnenkort aanpassen. Want de Electric Blue uit 2005 is vervangen door Volcanic Orange uit 2014.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Yvonne
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Rode en witte verlichting bordcomputer?

23 feb 2015, 22:50

Hi yvonne,

Ik zal er morgen eens op letten. Zou het kunnen dat het te maken heeft met wel of niet aan hebben van de dimverlichting?
charly01
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Rotterdam
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mei 2011, 09:26

Re: Rode en witte verlichting bordcomputer?

24 feb 2015, 08:13

Als het donker word is het oranje, is het licht buiten dan is het wit. Tenminste zo is het bij mij opgevallen :)

Groetjes
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Rode en witte verlichting bordcomputer?

24 feb 2015, 19:06

YvonneB schreef:Hallo,

Afgelopen week heb ik mijn oude Mini (uit 2005) ingeruild voor een nieuwe. Dus van een R56 naar een F56. En dat is toch echt effe een overgang! Die eigenaardigheden in een ander topic kloppen echt!

Maar wat ik niet helemaal begrijp is de verlichting van de bordcomputer. De ene keer is dat wit, de andere keer rood. Vanmiddag reed ik naar huis....en Begon ik met rode verlichting maar tijdens de rit veranderde dit naar wit.

Ben ik de enige? Of kan iemand mij uitleggen hoe dit komt?

Voor de rest ben ik tevreden. En ik zal mijn profiel (parking) binnenkort aanpassen. Want de Electric Blue uit 2005 is vervangen door Volcanic Orange uit 2014.

Alvast bedankt voor de hulp.


Groeten,
Yvonne
Yvonne,

Is heel normaal.
Als het donker is wordt de dashboardverlichting oranje/rood. Overdag is het wit.
Mooier kan niet.
Gefeliciteerd met je New Mini

Zou je evt. Foto's van je Mini hierin plaatsen? Je hoeft in dit New Mini Forum geen lid te zijn. Er zitten ook steeds meer Nederlander in. Zelfs van de Fabriek in Born

http://www.mini-f56-forum.de / Mini Farbgalerie - Volcanic Orange

Groet Hans
Tumke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 okt 2014, 15:19

Re: Rode en witte verlichting boordcomputer?

05 mar 2015, 11:39

YvonneB schreef:Hallo,

Afgelopen week heb ik mijn oude Mini (uit 2005) ingeruild voor een nieuwe. Dus van een R56 naar een F56. En dat is toch echt effe een overgang! Die eigenaardigheden in een ander topic kloppen echt!

Maar wat ik niet helemaal begrijp is de verlichting van de bordcomputer. De ene keer is dat wit, de andere keer rood. Vanmiddag reed ik naar huis....en Begon ik met rode verlichting maar tijdens de rit veranderde dit naar wit.

Ben ik de enige? Of kan iemand mij uitleggen hoe dit komt?

Voor de rest ben ik tevreden. En ik zal mijn profiel (parking) binnenkort aanpassen. Want de Electric Blue uit 2005 is vervangen door Volcanic Orange uit 2014.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groeten,
Yvonne
Tumke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 okt 2014, 15:19

Re: Rode en witte verlichting boordcomputer?

05 mar 2015, 11:48

Hallo Yvonne ik ben ook in bezit van een nieuwe Mini Cooper kleur Vulcanic Orange volgens mij heeft het met sensoren te maken die werken op lichtinval bij mij gaat de brandstof meter (leds) soms fel en daarna heel zacht branden navraag bij garage werd dit als antwoord gegeven de verlichting in de meters blijft bij mij gewoon rood die kun je wel instellen dacht ik.
Maar rijden doet hij als een kogel ik ben er zeer tevreden mee.
Depolsjes
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 apr 2016, 22:18

Re: Rode en witte verlichting boordcomputer?

14 mei 2016, 11:06

Ik herken dit, verschilt bij mij zelf per meter,ofwel de ene meter toont de informatie oranje en de andere wit. Begreep hier al niets van. Zou dit inhouden, dat dit zelfs per meter appart geregeld wordt/is? De mini is qua electronica nog complexer dan de spaceshutle volgens mij!
Groetjes

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”