Deurrubbers beschadigen lak

Vanaf 2014
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 22:06

RemcoMINI,

Ook in een Duitse Forum lees ik nog steeds dat dealers niet op de hoogte zijn, terwijl er al klachten bij BMW-Mini Munchen liggen.

Bekende Doofpot-affaire. Houdt de dealers van de domme, dan zullen de klanten ophouden met "zeuren"


Maar ook intern tussen de vestigingen wordt er blijkbaar niet gecommuniceerd.
Zo weet Ekris Nijkerk (Mini is voor onderhoud daar) niet van deze klacht af, terwijl nota bene Ekris Veenendaal een schadeformulier opgemaakt heeft.
Laatst gewijzigd door hansnl1 op 27 aug 2015, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 22:12

Hans,

Als ik het ook tegenkom ga ik 100% zeker wél zeuren bij de dealer en/of importeur en/of fabriek want het kan niet waar zijn dat een productie/constructie/ontwerpfoutje leidt tot zichtbare schade aan de lak bij een merk als BMW/MINI. Mogen ze dan fijn oplossen! En niet met een doorzichtig stickertje... :)
hansnl1 schreef:[...]
Maar ook intern tussen de vestigingen wordt er blijkbaar niet gecommuniceerd.
Zo weet Ekris Nijkerk (Mini is voor onderhoud daar) niet van deze klacht af, terwijl nota bene Ekris Veenendaal een schadeformulier opgemaakt heeft.
Da's best raar! Ze hebben gewoon een centrale computer, zo wisten ze in Utrecht van mij precies wat er in Velp gedaan was... toen ik mijn BMW in onderhoud had.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 22:16

Ik heb al antwoord van Muenchen gekregen.
Nietszeggend, alleen het bekende riedeltje van: goed dat u het meldt zo kunnen wij ons proces/kwaliteit verbeteren.

Ik heb toen geantwoord:

Seien Sie mir nicht boese, aber ist Ihre Antwort die Antwort auf meine Frage?
Leider nein.
etc. etc. ..

Heb deze persoon nu een Reminder gezonden om een antwoord namens BMW-Mini op mijn vraag inzake de deurrubbers te krijgen

Dit was het antwoord van BMW, waarop ik niet tevreden was/ben, vandaar verdere actie:

Sehr geehrter Herr De Konig,
vielen Dank für ihre E-Mail.
Natürlich bedauern wir sehr, dass Sie Grund zur Beanstandung an ihrem neuen Fahrzeug hatten und hoffen, dass das Problem zu Ihrer vollsten Zufriedenheit behoben wurde.
Seien Sie versichert, dass die BMW AG all ihre Produkte nach modernsten Standards im Sinne höchster Qualität, Langlebigkeit und Fahrfreude konstruiert und fertigt. Leider kann trotzdem nicht ausgeschlossen werden, dass das Auftreten vereinzelter Fehler möglich ist.
Wir nehmen die Beanstandungen unserer Kunden sehr ernst und ziehen daraus geeignete Maßnahmen. Über diese werden unsere Vertriebs- und Werkstattpartner natürlich umgehend in Kenntnis gesetzt.
Sehr geehrter Herr De Konig, wir danken ihnen, dass Sie mit ihrem ausgefüllten Schadensbericht helfen, dass unsere Fahrzeuge stetig besser werden und wünschen ihnen weiterhin viel Freude und eine stets gute und sichere Fahrt mit ihrem MINI.

Mit freundlichen Grüßen,
Bayerische Motoren Werke Aktiengesellschaft

zie het dik gedrukte, hoe kan een dealer nu zeggen: "ik weet hier niets van" ???????
Laatst gewijzigd door hansnl1 op 27 aug 2015, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 22:24

Ik hoop dat het probleem naar tevredenheid wordt opgelost. Ik snap dat een folie geen permanente oplossing moet zijn, maar puur om te voorkomen dat het verder beschadigd raakt. [RELIEVED FACE]
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 22:33

@Hans,

Standaard marketing-antwoord... "we hebben u gehoord, u heeft gelijk en we zijn blij dat u het ons heeft verteld. We gaan er mee aan de slag [maar we doen er niks aan, ga maar naar je dealer]".

In Veenendaal hebben ze de schade opgenomen, wat gaat daar nu concreet gebeuren? Gaan ze je deurposten opnieuw in de lak zetten en de rubbers vervangen? Of sturen zij je ook het bos in met zo'n "dank voor uw bericht!" verhaal?

Ik ben erg benieuwd! Neem aan dat je gaat doordouwen totdat er een echte oplossing is...
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

28 aug 2015, 18:52

RemcoMini,


Het antwoord van Ekris was alleen dat het doorgegeven is en dat zij op antwoord van de importeur wachten.
Omdat alles bij Ekris zo warrig is en blijft heb ik toen contact opgenomen met BMW-Mini Muenchen

Wat is bij sommige Mini-rijders door hun dealer in Duitsland al gedaan:

1) folie, helpt maar tijdelijk / is Ekris niet over begonnen
2) smart repair evt overspuiten, probleem blijft, komt terug / antwoord Ekris helpt niets
3) nieuwe rubbers die exact hetzelfde zijn als de oude. Probleem komt terug / antwoord Ekris helpt niets

Ik wacht nog effe op een reactie van Muenchen, anders komt er weer een reactie mijnerzijds.
De Dealer kan niet voor de oplossing zorgen. Ned Car gaat daar niet over en onze importeur wacht op het "verlossende" antwoord uit Muenchen, als die ooit komt.

Folie (zelf doen) begin ik niet aan. Heb ik nog nooit bij mijn andere auto's moeten doen!
Dirty Harry
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2015, 13:07

Re: Deurrubbers beschadigen lak

28 aug 2015, 19:38

Ik vandaag ook even gekeken Hij is nu 8 weken oud En ja hoor bij mijn deur bestuurderspartij Zitten ook krassen Heb er nu maar als bescherming wat carbon 3M Rap op geplakt Te gek voor woorden toch De kleur van de auto is blauw
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

28 aug 2015, 19:40

Dirty Harry schreef:Ik vandaag ook even gekeken Hij is nu 8 weken oud En ja hoor bij mijn deur bestuurderspartij Zitten ook krassen Heb er nu maar als bescherming wat carbon 3M Rap op geplakt Te gek voor woorden toch De kleur van de auto is blauw

Bij je dealer melden svp.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Deurrubbers beschadigen lak

28 aug 2015, 20:02

Ik heb vandaag ook even gekeken, bij mij niks bijzonders te zien. Wel zijn de rubbers op sommige plekken knalhard. Ik hou het in de gaten...
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

29 aug 2015, 15:53

doe dat.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

09 okt 2015, 10:59

Het verlossende antwoord van Mini Nederland is folie.
Ben benieuwd, ik heb al geluiden gehoord, dat het na een tijdje weer mis is.

Afspraak met Ekris Veenendaal gemaakt.
De Mini wordt opgehaald en 2 dagen later weer teruggebracht.

Naast de deurrubbers wordt er ook gekeken naar:

piepende ruitenwissers, volgens insiders (monteurs) oorzaak linker ruitenwisser
kraken in het dashboard
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Deurrubbers beschadigen lak

09 okt 2015, 11:03

was toch al bekend dat het met folie werd opgelost?
Afbeelding
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Deurrubbers beschadigen lak

09 okt 2015, 11:06

Gaan alle nieuwe Mini's dan standaard folie krijgen op die plek?

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

09 okt 2015, 11:16

Het is een groot "internationaal" probleem.

BMW Muenchen is ook op de hoogte, heeft echter -nog- geen oplossing.
Ik heb al vernomen dat de folie niet altijd helpt. Ben benieuwd!

Ik ga er niet vanuit dat de deurstijlen standaard van folie wordt voorzien, temeer het niet altijd opvalt.
Hangt ook sterk van de kleur af = opvallen. In het Duitse Forum is een Luxemburger met een Mini in VO. Drama als je dat dan ziet.

Ik denk persoonlijk dat men een piepsysteem hanteert. Wie piept krijgt folie, de ander niet.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

04 nov 2015, 19:53

Vandaag heeft men folie en één van de deuren met nieuwe deurrubbers voorzien. De andere deurrubber is in backorder.

In begin is er alleen sprake van folie geweest, echter:

Beste Hans,

21 oktober is het schrijven van BMW / MINI aangepast, waarbij wordt aangegeven, dat bij de F56 de rubbers ook vervangen moeten worden.

xxxxx | Service adviseur

Ekris Veenendaal

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”