Deurrubbers beschadigen lak

Vanaf 2014
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

25 apr 2015, 20:39

BOSS schreef:Dit heb ik een maand of 9 geleden al gemeld bij de dealer. Er is naar gekeken conclusie was het deurrubber wat schuurt tegen de lak. Toen alleen de krassen weg gepoetst een week later weer krassen gezien toen maar een transparante tape op de lak geplakt. Is niet de beste of mooiste oplossing maar die deuren moeten toch dicht om te kennen rijden.
Hallo BOSS,

Heb jij ondanks de tape nog steeds krassen door de rubbers?
Zo ja wil je dit nogmaals melden. Geldt voor iedereen s.v.p.
BMW-Mini Nederland gaat pas in actie als men meer meldingen binnen krijgt. Ik snap dit niet, omdat in Duitsland en zoals hier gemeld in de USA, lakschade door de deurrubbers is ontstaan.
Let op: Dealer moet een schadeformulier/-rapport opmaken en aan BMW-Mini sturen

Alvast bedankt

Gr. Hans
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

26 apr 2015, 13:23

BOSS schreef:Volgende week ben ik een keer in de buurt van de dealer en zal het ze dan nog wel een keer melden. De krassen zitten nu op de transparante tape.
Het is te gek om los te lopen dat ik hier Mini-rijders moet vragen/verzoeken om de lakschade veroorzaakt door de deurrubbers aan BMW-Mini te melden, terwijl ze het weten en dus Niksdoen en wachten hoeveel klachten in Nederland hierover binnenkomen. Triest!

Overigens, jouw klacht is niet bekend bij BMW-Mini, terwijl jij al 9 maanden geleden melding hierover hebt gemaakt.

let op: Het lak hoeft niet beschadigd te zijn. Strepen/geschuurd (zoals in onze zwarte mini) horen er ook bij. Het rubber is gewoonweg te hard
Vandaar dat Ekris Veenendaal een schadeformulier/-rapport heeft opgemaakt.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Deurrubbers beschadigen lak

26 apr 2015, 14:06

ben wel benieuwd naar een foto
Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

26 apr 2015, 14:20

speedy schreef:ben wel benieuwd naar een foto

Zie pagina 1 verwijzing naar een Site d.d. 20-03-2015 18.22 uur
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Deurrubbers beschadigen lak

26 apr 2015, 14:23

die folie erop is ook geen gezicht.
lijken wel krasjes die je makkelijk weg haalt.
Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

26 apr 2015, 18:24

BOSS schreef:
hansnl1 schreef: Het is te gek om los te lopen dat ik hier Mini-rijders moet vragen/verzoeken om de lakschade veroorzaakt door de deurrubbers aan BMW-Mini te melden, terwijl ze het weten en dus Niksdoen en wachten hoeveel klachten in Nederland hierover binnenkomen. Triest!
Hoe mensen om hun auto geven is nou eenmaal verschillend. een kras achter een gesloten deur is voor de 1 erger dan voor de ander.
hansnl1 schreef: Overigens, jouw klacht is niet bekend bij BMW-Mini, terwijl jij al 9 maanden geleden melding hierover hebt gemaakt.
Hoe ken jij nou weten of mijn klacht niet bekend is?
Dan zal je vast ook wel weten welke klacht ik nog meer heb neergelegd.
Neen, ik weet niet welke klachten je eventueel nog meer hebt.

Alleen al als ik constateer dat er nog geen eerdere schadeformulieren/-rapporten hierover zijn ingediend, dan weet ik wel hoe laat het is. :X Daarnaast heeft men ook niet spontaan gezegd, klopt BMW-Mini is hiermee bezig.
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 20:42

Al weer even stil hier....
Misschien oud nieuws maar toch: deze week gebeld door dealer ( vorige week probleempje aangekaart) dat eea bekend is bij Mini/Bmw( formeel toegeven is stap 1) en dat men bezig is aan structurele oplossing / ander soort rubber ter voorkoming van het beschadigen van de binnenkant.

Ondertussen even bij de jonge occasions gekeken en nagenoeg alle 3 deurs hebben er last van.
Wordt vervolgd...
F56S JCW PRO LCI
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 21:08

ITSU028 schreef:Al weer even stil hier....
Misschien oud nieuws maar toch: deze week gebeld door dealer ( vorige week probleempje aangekaart) dat eea bekend is bij Mini/Bmw( formeel toegeven is stap 1) en dat men bezig is aan structurele oplossing / ander soort rubber ter voorkoming van het beschadigen van de binnenkant.

Ondertussen even bij de jonge occasions gekeken en nagenoeg alle 3 deurs hebben er last van.
Wordt vervolgd...
Fijn dat je dit even naar boven haalt, deze heb ik gemist in mijn rondje interessante berichten lezen... ik ga morgen meteen even kijken bij de mijne of ik dit probleem ook tegenkom. Welke dealer heb jij als ik vragen mag?
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 21:13

Mini Den Haag
F56S JCW PRO LCI
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 21:20

:icon_top: ...thanks, kan ik tegen die knakkers in Hilversum zeggen als ze het probleem niet kennen "bel even met Den Haag". Ik ga eerst eens kijken hoe het bij mij is, is mij nog geen 'schade' opgevallen eerlijk gezegd wél gezien dat de rubbers best stram zijn dus ik kan me er iets bij voorstellen.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 21:54

Het hangt ook een beetje af welke kleur lak je wellicht hebt...Sommigen plakken doorzichtige folie op de plek waar de lak beschadigd is om te voorkomen dat de lak verder beschadigd raakt. Ik heb het zelf nog niet gedaan aangezien ik de auto eind september zal inruilen...
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 21:55

RemcoMINI schreef::icon_top: ...thanks, kan ik tegen die knakkers in Hilversum zeggen als ze het probleem niet kennen "bel even met Den Haag". Ik ga eerst eens kijken hoe het bij mij is, is mij nog geen 'schade' opgevallen eerlijk gezegd wél gezien dat de rubbers best stram zijn dus ik kan me er iets bij voorstellen.
Niet alleen Den Haag kent het probleem, maar ook:

Ekris Veenendaal (dmv een schadeformulier)
Keram Maastricht

en

VDL Nedcar in Born

en

BMW-Mini Importeur Nederland-Rijswijk (vanwege schadeformulier Ekris Veenendaal)

en last but not least

BMW-Mini Muenchen (klacht(en) uit NL/DE ingediend)


De laatste van dit rijtje speelt de 3 aapjes in de hoop dat zij wereldwijd geen kosten moeten maken
Laatst gewijzigd door hansnl1 op 27 aug 2015, 22:02, 2 keer totaal gewijzigd.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Deurrubbers beschadigen lak

27 aug 2015, 22:00

serge2609 schreef:[...]
Sommigen plakken doorzichtige folie op de plek waar de lak beschadigd is om te voorkomen dat de lak verder beschadigd raakt.
Dat is als een pleister op een wond die niet gaat helen, dat zie ik niet zo zitten eerlijk gezegd. Ik hou het wel in de gaten en doet zich dit ook bij mijn F56 voor dan ga ik wel reclameren, zeker na het zien van het lijstje van Hans hierboven (waarvoor dank! :icon_top:)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”