Krik steunpunten bij nieuwe Mini F56

Vanaf 2014
Tumke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 okt 2014, 15:19

Krik steunpunten bij nieuwe Mini F56

25 mar 2015, 23:34

Hallo allemaal

Ik zou graag mijn nieuwe zomervelgen willen monteren op mijn F56 ,bij deze Mini zit helaas geen krik en een geen wielsleutel.
Nu is mijn vraag zijn er speciale krik steunpunten bij deze Mini of uitsparingen voor een originele krik.
Ik heb thuis een garagekrik staan dat moet wel lukken maar je hebt heel snel de boel beschadigd en dat zou jammer zijn.
Ik heb op internet gezocht voor een originele krik voor dit type Mini maar ik heb nog niks kunnen vinden.
Anders deze week even langs bij de dealer en even vragen.
Je hebt eigenlijk geen krik nodig met deze reparatie kits en de runflat banden maar je moet toch wisselen van winter naar zomerbanden.
Tips zijn altijd welkom.Gr Tumke
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Krik steunpunten bij nieuwe mini f 56

26 mar 2015, 16:13

Hoi Tumke,

Het verwisselen van de zomervelgen naar de wintervelgen heb ik vorig jaar zelf gedaan gebruikmakend van een garagekrik. Ging verder prima :icon_top:

Je moet inderdaad wel even opletten waar je precies gaat krikken, maar ik kan me niet herinneren dat dit al te lastig was :lol:

Van het weekend ga ik ze weer omwisselen en zal dan nog specifiek voor je kijken welke punten ik gebruik.

De reactie van Boris snap ik niet zo, maar dat kan aan mij liggen :mrgreen:
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Krik steunpunten bij nieuwe mini f 56

26 mar 2015, 18:12

boris_brznjef schreef:met de nieuwe regelgeving vanuit de EU qua banden meetsysteem (mocht niet meer via de ABS sensor) is het zo dat in de wielen sensoren zitten.

Naar mijn weten moeten deze sensoren per banden wissel opnieuw worden ingeleerd om goed te werken.
Aha...ik snap nu wat je bedoelt.

Het inregelen gaat gewoon via de boordcomputer.

Eerlijkheidshalve moet ik wel verklappen dat na een 2-tal weken na de winterbandenwissel mijn boordcomputer niet meer de bandenspanning aangaf en dus nu nog steeds niet....ook al reset ik 'm conform instructie. Boordcomputer blijft heel lang hangen op 99%.

Mocht het na de bandenwissel aanstaand weekend nog zo zijn dan ga ik langs de dealer want dan ligt het aan de boordcomputer. :p
Tumke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 okt 2014, 15:19

Re: Krik steunpunten bij nieuwe mini f 56

26 mar 2015, 22:40

Hallo iedereen vandaag even de onderkant van de Cooper f56 bekeken en jawel aan beide kanten zitten onder de drempel 2 vierkanten uitsparingen waar een krik in past maar omdat ik geen krik bij de Mini heb ontvangen maar een reparatieset heb ik een blokje stevig hout op maat gemaakt en wat 1 cm uitsteekt hier plaats ik de gewone garagekrik onder en klaar is Kees.
Mijn zomervelgen hebben ook rdc ventielen dus banden gemonteerd netjes aangetrokken met een momentsleutel .
Daarna de banden bij pompen allemaal met dezelfde waarde daarna de boordcomputer op autostatus rdc opnieuw aanvinken een rdc ventielen resetten bij stilstand dan gewoon gaan rijden en als hij 100% aangeeft zie je bij alle wielen de bar standen staan nog even controleren en verschil bij pompen nogmaals meten en klaar.
Dit is de eerste keer dat ik dit gedaan heb en het ging gelijk goed het systeem werkt perfect mijn Mini van October 2014.
Gisteravond stelde ik nog de vraag en vandaag heb ik alles zelf uitgezocht op internet staat hier niks over ik heb in ieder geval niks kunnen vinden.
Tumke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 okt 2014, 15:19

Re: Krik steunpunten bij nieuwe mini f 56

26 mar 2015, 22:55

Hoi Serge
Je kan bij de nieuwe Mini alleen maar op deze 4 punten een krik plaatsen ik zou op een andere plaats geen krik plaatsen ivm dunne plaat of beschermkappen wat anderen doen laat ik aan hun over.
Ik heb al veel auto's gezien waar de bodemplaat helemaal in gedrukt was ik heb ook al mensen gezien die de krik onder het motorblok zetten ?????
@@lgra
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:57

Re: Krik steunpunten bij nieuwe mini f 56

21 apr 2015, 20:35

boris_brznjef schreef:Nadeel is dat je de nieuwe wielen moet laten inleren.Daarom vindt je er weinig over
Inleren is niet nodig. Allen bandenspanning even resetten via boordcompu das alles. :wink:

De kriksteunpunten zijn die kunststof blokjes die naast de dorpel zitten ca 10 cm achter de voorste wielkast en ca 20 cm voor de achterste wielkast. Kan gewoon een garagekrik onder.


Voor de kriksteunpunten zitt
Also: BMW E46 325 CI Cabrio - Alfa Romeo Giulia Super 2.0
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Krik steunpunten bij nieuwe Mini F56

25 jul 2015, 19:00

Een garage krik kan de steunpunten beschadigen. De steunpunten zijn dezelfde als bij een BMW. Google even op BMW jack adapter en je vind voldoende links om er voor een paar tientjes een te kopen.
Kun je zonder kans op beschadigingen krikken
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”