F56 1.5L tuning

Vanaf 2014
DJexor
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rijswijk
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:02

F56 1.5L tuning

31 mar 2015, 20:18

Heeft iemand hier al gebruik gemaakt van de mogelijkheden om de Mini 3 pitter te chiptunen? Ik zie verschillende websites die allen aangeven dat 170 pk behaald kan worden. Wat zijn jullie ervaringen? Hoe zit het met motorgarantie ed.?
Tumke
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 okt 2014, 15:19

Re: F56 1.5L tuning

31 mar 2015, 22:18

Hoi ik zou het niet doen want de garantie gaat vervallen en als de motor dan stuk loopt heb je echt een probleem alles kan maar op eigen risico de tuners zullen zeggen dat het kan maar betalen ze ook de schade.
Ik vind de 1.5 best pittig anders moet je eens de Cooper S lenen om een proefrit te maken met meer dan 190 pk
C-Tecks
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 okt 2014, 23:12

Re: F56 1.5L tuning

31 mar 2015, 23:29

Tja, er zit altijd een risico op, maar om het daar voor te laten?
Ik heb het alvast niet gelaten bij de Cooper S en ben aardig tevreden over het resultaat.

Van de garantie klopt idd, maar wat je ook kan doen is wachten tot na de garantie natuurlijk.
Of je auto hierdoor meer slijtage zal hebben zou kunnen, maar ligt vooral ook aan hoe je hem gebruikt natuurlijk. Ik doe persoonlijk niet zoveel km's op een jaar, +/- 15 000 en heb de goede gewoonte van rustig warm te rijden (beetje zoals een oud wijf dus). Ik lig dus al zeker niet wakker van mogelijk extra slijtage. Op het einde van de rit is dit voor iedereen persoonlijke keuze. Ik denk wel dat je een hele andere wagen gaat krijgen, die 1.5 liter zit eigenlijk net onder de grens qua prestaties waar dat het echt leuk wordt ;-)

Ik heb ook een 150 pk Citroën DS3 gehad en deze vond ik qua 'plezier' al héél stuk leuker dan pakweg een 120 pk wagen. Je hoeft zeker geen +200 pk prestaties te hebben om echt al een zeer leuke, vinnige wagen te hebben, welke je met het tunen zeker gaat hebben.
DJexor
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rijswijk
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:02

Re: F56 1.5L tuning

08 apr 2015, 22:57

Bedankt voor de reacties. Ik rij de auto zelf ook altijd netjes warm, voordat ik meer van het motortje ga vragen. De standaard power van de 1.5 3 cilinder vind ik zeker niet slecht, maar het is precies wat C-Trecks zei, net niet.
Inmiddels wel een bedrijf gevonden die tegen betaling een motorgarantie afgeeft bij tuning. Zij nemen dus als het ware de garantie over. Toch denk ik dat ik wacht tot de standaard garantie is vervalllen voordat ik aan tuning ga beginnen. Het is tenslotte mijn dagelijks vervoer. Voor weekendfun staat m'n andere autootje nog wel klaar :)
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Bree
Berichten: 1550
Lid geworden op: 10 okt 2011, 21:24

Re: F56 1.5L tuning

11 apr 2015, 13:02

Het blijft altijd 'net niet' jongens :D
Cooper2015orange
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 dec 2014, 15:37

Re: F56 1.5L tuning

22 jun 2015, 10:12

Zie mijn topic over het tunen van de 1.5.

Advies: ALTIJD DOEN !!! je weet niet wat je meemaakt. Mijn F56 1.5 heeft 41 pk extra gekregen maar nog belangrijker ... hij hangt als een agressieve tijger aan het gas. Bij mij in de buurt rijdt een 'S' die nu ook weet dat hij vol gas moet moet geven om mij bij te kunnen houden. Een S haalt je gegarandeerd niet meer in.
Aan het agressieve karakter kan ik persoonlijk wel wennen maar is voor een dameskapster wellicht iets teveel van het goede. Enne het brandstofverbruik ging bij mij van 1:15 naar 1:12 ;-)
Probleem is ook dat je na iedere rit met een enorme smile uit je mini stapt ... leg dat iedere keer maar uit.
(grappig: de monteur die na het tunen terugkwam van de proefrit had ook zo'n ernorme smile. 'dit had ik niet gedacht' zei hij ...)
DJexor
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Rijswijk
Berichten: 25
Lid geworden op: 26 nov 2014, 21:02

Re: F56 1.5L tuning

30 jun 2015, 22:18

@cooper2015orange: waar heb jij het laten doen?
chandler
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:23

Re: F56 1.5L tuning

11 mar 2016, 17:53

Waar heb je het laten doen en wat heeft het gekost? Maken de standen sport eco nog uit?
Dus je verbruik is achteruit gegaan of bedoel je dat je van 1 op 12 naar 1 op 15 bent gegaan?

Cooper2015orange schreef:Zie mijn topic over het tunen van de 1.5.

Advies: ALTIJD DOEN !!! je weet niet wat je meemaakt. Mijn F56 1.5 heeft 41 pk extra gekregen maar nog belangrijker ... hij hangt als een agressieve tijger aan het gas. Bij mij in de buurt rijdt een 'S' die nu ook weet dat hij vol gas moet moet geven om mij bij te kunnen houden. Een S haalt je gegarandeerd niet meer in.
Aan het agressieve karakter kan ik persoonlijk wel wennen maar is voor een dameskapster wellicht iets teveel van het goede. Enne het brandstofverbruik ging bij mij van 1:15 naar 1:12 ;-)
Probleem is ook dat je na iedere rit met een enorme smile uit je mini stapt ... leg dat iedere keer maar uit.
(grappig: de monteur die na het tunen terugkwam van de proefrit had ook zo'n ernorme smile. 'dit had ik niet gedacht' zei hij ...)
Falafel
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Amsterdam
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mar 2016, 20:33

Re: F56 1.5L tuning

16 mar 2016, 20:43

Mag ik vragen waar jij de motortuning heb laten doen.Denk er hard over om ook meer pk's erin te laten stoppen.

Mvg. Bernard
F56 Black Carbon 180 pk, JCW trim,18 inch Mak wheels, Procartuning, Cobra verlaging
Cooper2015orange
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 dec 2014, 15:37

Re: F56 1.5L tuning

21 mar 2016, 12:32

Ik heb het in Belgie bij BR performance laten doen. Ik weet niet of ze beter zijn maar staan erg goed bekend. Zie ook mijn eigen topic op dit forum. Daar kun alle details lezen.

De standen eco-normaal-sport blijven ongewijzigd. Al gebruik ik deze eigenlijk nooit.
Over het brandstof verbruik; na 30k gereden te hebben met de tuning kan ik rustig zeggen dat de mini zuiniger geworden is. Zodra je het vermogen gaat gebruiken schiet het brandstofverbruik wel omlaag, maar dat is logisch. Mijn vrouw rijd 1:17 gemiddeld, voorheen was dit 1:14.
De luchtweerstand is erg bepalend voor het verbruik, zodra je in het buitenland langere tijd doorrijdt ben je blij met 1:10.
Zelf geloof ik niet in extra slijtage of motorschade. Dit bepaal je zelf met je gedrag en rechtervoet. Voor mijn deur ligt een verkeersdrempel. Iedere dag hoor ik hoe hard mensen hier met een steenkoude motor over jumpen. Dit zijn de auto's die motorschade gaan krijgen. Getuned of niet !!
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: F56 1.5L tuning

21 mar 2016, 12:58

Konden ze de sportstand niet wijzigen? Eigenlijk wel jammer dat sport en eco identiek zijn. Maar het feit dat he zuiniger rijdt geeft mij wel veel interesse om het ook te laten doen. Ik ben ook iemand die overwegend zuinig rijdt met af toe lekker doortrekken.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”