Actieve subwoofer in F55

Vanaf 2014
Daniel-F55
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2015, 19:39

Actieve subwoofer in F55

04 apr 2015, 17:41

Beste forumleden

In juni verwacht ik mijn mini f55..
Aangezien ik er geen HK geluidsinstallatie bij heb besteld was ik van plan er een compacte actieve subwoofer aan te knopen.

Kan ik de subwoofer aansluiten op de luidspreker kabels? Zoja welke..
Was niet van plan het dashboard eruit te slopen. Het zal geen zware subwoofer worden.
En zijn er 12v aansluitingen achterin de t55?

Mvg Daniel
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Actieve subwoofer in F55

04 apr 2015, 21:14

Misschien kan dit je helpen

http://www.mini-f56-forum.de/index.php/ ... -Audio-UK/

Onderin zie mooie foto's van het inbouwen!
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Actieve subwoofer in F55

04 apr 2015, 23:57

Gefeliciteerd met de aankoop :icon_top:

Vind/vond je de huidige audiosetup met 2 subwoofers onder de stoelen te mager klinken? (Uitgaande dat je de optie het visual boost pakket heb genomen).

Zo ja dan kan je ook eventueel de betreffende subwoofers vervangen door betere exemplaren icm een versterker...Het merk Gladen heeft speciale speakerpakketen voor BMW's die ook voor de Mini geschikt zijn.

Volgens mij is het aansluiten van een actieve subwoofer op een 12v aansluiting overigens geen goed idee, indien je dit van plan was uiteraard. Kans op overbelasting van de stroomkabel. :(
Daniel-F55
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 mar 2015, 19:39

Re: Actieve subwoofer in F55

05 apr 2015, 09:58

Eerlijk gezegd ben ik niet op de hoogte hoe het standaard audio systeem klinkt..
Hij wordt geleverd met business pakket dus idd visual boost.. Had gelezen dat het standaard geluid niet echt denderend is. Of zit er verschil in geluid met visual boost en de gewone radio?
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Actieve subwoofer in F55

05 apr 2015, 17:11

Voor een standaard audioset is het geluid niet verkeerd, maar het kan altijd beter :lol:
Het hangt ook af of je een audiofiel bent en wat je referentiekader is. Ik vind bijvoorbeeld het geluid van de Mini lekkerder klinken dan de standaard audio van de Volkswagen Golf 7.

Er zitten 6 speakers in de Mini. Twee (10 cm) speakers voorin, 2 subwoofers onder de stoelen en twee (10 cm) speakers achter.

Er zijn diverse audio opties aftermarket. Je kan bijvoorbeeld bij Mini de A-stijlen kopen waar je tweeters in kan plaatsen. Hierdoor creëer je een beter stereobeeld doordat de tweeters meer op oorhoogte zijn.

Dit i.c.m. een Gladen pakket waarover ik in mijn vorige bericht al had geschreven en dan heb je een hele mooie audio upgrade te pakken. Uiteraard ook wel tegen een pittig prijskaartje...dat weer wel :roll:

Wellicht kan je nog even langs de dealer om de standaardaudio te beluisteren. Neem gewoon een usb stickje mee met je favoriete muziek, zodat je goed kan beoordelen wat je eventueel mist aan geluid. :icon_top:
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Actieve subwoofer in F55

05 apr 2015, 18:19

Ik kan je alleen zeggen dat we spijt hebben dat we HK mis zijn gelopen.
Net te laat met zullen we wel of zullen we niet HK bestellen en toen kon het niet meer.
Ik weet niet of de HK van de Mini vergelijkbaar is met de HK van de 3 GT. Die klink mieters goed.
De volgende Mini zou in ieder geval HK moeten hebben.

Ik hoop dat dat dan ook de rare plek van de speakers op de A Stijl een plekje bij de buitenspiegels krijgen. Ziet veel mooier uit dan de "puisten" nu.

Het geluid van de speakers met Visual Boost zijn niet te vergelijken met de HK van onze BMW.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Actieve subwoofer in F55

05 apr 2015, 19:10

Ik vind het HK in de F55 super! Kan echt rete hard en er komen echt wel heel behoorlijke bassen uit. Het vervormd nauwelijks!
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Actieve subwoofer in F55

05 apr 2015, 20:23

Goed om te horen dat jullie tevreden zijn met de HK set. Had ik de mogelijkheid, had ik het ook gedaan :)

Nu moet ik ff doorsparen want een aftermarketsetje is bijna 2 x zo duur. :roll: maar ja...kwaliteit kost nu eenmaal geld :lol:
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Actieve subwoofer in F55

11 mar 2016, 22:57

Ik zie net op de Duitse site een nieuwe Audio aanbieder, niet ver van Nederland (nabij Bielefeld)

http://www.mini-f56-forum.de/index.php/ ... /?pageNo=1


Mini: http://www.autohifistation.de/shop/inde ... ist=KAT200


Ziet er piekfijn uit en voor iedereen wat wils!
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Actieve subwoofer in F55

11 mar 2016, 23:20

Bij mij wordt dinsdag mosconi met gladen extreme set ingebouwd. Ben erg benieuw. Geluid van hk was ik niet van onder de indruk. Althans niet in de nieuwe clubman.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Actieve subwoofer in F55

13 mar 2016, 10:53

Bedankt voor je reactie in het Duitse Forum.

Is de prijs die jij betaald pakweg gelijk met de prijs op zijn site?
Zie link boven: de prijzen voor F55/F56/F57 excl. inbouw

Alvast bedankt voor je reactie.


Oh ja, wat bedoelt die met inmeten; 40% vs 150% Spass?
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Actieve subwoofer in F55

13 mar 2016, 12:32

Hoi Hans, we laten 2 auto's tegelijk doen met een vriend. Dus we hebben wat korting gekregen op de inbouw. Maar reken rond de €1600 normaal denk ik... Met die 150% denk ik dat die bedoeld dat het ingeregeld moet worden, maar de digitale input vraag ik me af of die wordt gebruikt. Bijna niemand heeft de kennis om de uitgang te gebruiken die de hk set ook gebruikt.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Actieve subwoofer in F55

13 mar 2016, 14:59

Dank je.

Dan ontloopt het mekaar niets = prijzen

Niet dat we nu al in de Mini een aanpassing doen. Ik zit eerder aan volgend jaar te denken als mijn vrouw weer een mini wil hebben.

Dan zul je wel gelezen hebben, dat ik zit te wachten op een uitnodiging van Ralf wanneer hij een Mini F56/F55 van een setje gaat voorzien. Zelfs mijn vrouw zei direct ja. Wil ook weten hoe die 'kogelspeaker/tweeter' op het dash er zou uitzien. Kan tevens ook vragen hoe het dan zit met die digitale input (150%).
Feit is dat wij allebei de plaatsing van de HK-speaker setje op de A-stijl niet mooi vinden. We vinden ze te ver uitsteken. Zou mooier zijn als ze in de bekleding wegvallen.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Actieve subwoofer in F55

13 mar 2016, 15:14

Ik heb (helaas) ook geen HK, was weinig te kiezen omdat mijn karretje al in de showroom stond. Heb ook zitten denken aan een upgrade maar moet eerlijk zeggen dat sinds ik de kleppenuitlaat heb ik de muziek nog nauwelijks aan heb staan... vind de standaard audio ook eigenlijk wel prima bij de MINI. Heb het wel eens slechter gehad/gehoord. 8)

Toch leuk om te zien dat er veel mogelijk is! Ben erg benieuwd naar de verschillende ervaringen.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”