Heel boos....reservewiel...

Vanaf 2014
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Heel boos....reservewiel...

28 mei 2015, 19:45

RFT's zijn echt draken. Ga echt mijn jaren rijplezier niet opofferen voor die ene keer dat ik een lekke band krijg. Als we een rit doen in het buitenland en als malloten aan het rijden zijn, neem ik wel een winterwiel mee voor de zekerheid. :wink:

Als we normaal reizen met de auto neem ik geen wiel mee.
Gebruikersavatar
serge2609
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Poortugaal
Berichten: 68
Lid geworden op: 22 jun 2014, 15:54

Re: Heel boos....reservewiel...

28 mei 2015, 21:57

adrie schreef:kreeg een emailtje van de verkoop, ze vonden het zelf toch ook wel heel duur en laten nu uitzoeken hoe dit komt.

Ik denk dat ik deze set banden maar oprij en er daarna RFT's onder zet (bandenspanningssysteem zit er tegenwoordig standaard op)
Ben erg benieuwd met welk verhaal ze gaan komen om dit te verklaren. :mrgreen:

Nu extra gummen met je bolide, des te eerder kan je ze vervangen door RFT's :lol:
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Heel boos....reservewiel...

28 mei 2015, 22:41

peter schreef:Als we een rit doen in het buitenland en als malloten aan het rijden zijn, neem ik wel een winterwiel mee voor de zekerheid. :wink:
Met wie doe je dat.... AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 5248
Lid geworden op: 04 mar 2006, 22:59

Re: Heel boos....reservewiel...

28 mei 2015, 23:44

Wie heeft er ook de ruimte voor.. Ik heb geen hinder van de rft's
Afbeelding
Gebruikersavatar
adrie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: ijsselstein
Berichten: 77
Lid geworden op: 02 jun 2007, 20:53

Re: Heel boos....reservewiel...

29 mei 2015, 14:57

onder mijn vorige Mini zaten ook RFTs.....reed prima
EdwinN
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 108
Lid geworden op: 09 feb 2014, 14:47

Re: Heel boos....reservewiel...

29 mei 2015, 15:44

Sinds kort de RFT ingeruild voor gewone non-RFT en dat is toch een stuk comfortabler. Zeker als je Mini ke daily driver is en verlaagd en stuggere vering heeft.
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Heel boos....reservewiel...

04 jun 2015, 00:01

Het "montagemateriaal" betreft de onderdelen nodig om het wiel onder de auto te bevestigen?
De krik en moersleutel kun je beter bij de bouwmarkt kopen echter denk ik dat er slotbouten bijzitten?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Heel boos....reservewiel...

04 jun 2015, 07:27

adrie schreef:Eind 2014 heb ik een nieuwe Mini Cooper bij ...(in Utrecht) gekocht en begin Februari geleverd. Prima deal, een ......-edition. Het enige nadeel was dat het een reeds geconfigureerd model is waaraan je niets meer kunt wijzigen. Wat op zich wel jammer was omdat ik een paar dingen miste die ik graag had gehad.....bv. stoelverwarming. Maar ach, verder een heel compleet model.

Wat ik wel miste was het reservewiel. Na een keer problemen met zo'n opblaassetje heb ik daar wel mee gehad en wil ik gewoon een reservewiel/thuiskomer.

Onlangs contact opgenomen wat e.e.a. gaat kosten. Ter info, het reservewiel staat in de shop voor 133 euro (alleen het wiel) en als je het standaard configureert bij een order 92 euro (voor alles).

De kosten opgaaf....ik zou er eigenlijk een quiz van moeten maken...wie biedt meer......

133 euro voor het wiel
280 euro voor het montage materiaal
150 euro vvor een wielsleutel en een krik

Samen 563 euro EXCLUSIEF arbeidsloon...........en hier heb je dan onlangs een nieuwe Mini gekocht.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind dat ze je een gratis wiel moeten geven.
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 3925
Lid geworden op: 01 nov 2012, 11:08

Re: Heel boos....reservewiel...

05 jun 2015, 19:58

P5ycH0 schreef:
adrie schreef:Eind 2014 heb ik een nieuwe Mini Cooper bij ...(in Utrecht) gekocht en begin Februari geleverd. Prima deal, een ......-edition. Het enige nadeel was dat het een reeds geconfigureerd model is waaraan je niets meer kunt wijzigen. Wat op zich wel jammer was omdat ik een paar dingen miste die ik graag had gehad.....bv. stoelverwarming. Maar ach, verder een heel compleet model.

Wat ik wel miste was het reservewiel. Na een keer problemen met zo'n opblaassetje heb ik daar wel mee gehad en wil ik gewoon een reservewiel/thuiskomer.

Onlangs contact opgenomen wat e.e.a. gaat kosten. Ter info, het reservewiel staat in de shop voor 133 euro (alleen het wiel) en als je het standaard configureert bij een order 92 euro (voor alles).

De kosten opgaaf....ik zou er eigenlijk een quiz van moeten maken...wie biedt meer......

133 euro voor het wiel
280 euro voor het montage materiaal
150 euro vvor een wielsleutel en een krik

Samen 563 euro EXCLUSIEF arbeidsloon...........en hier heb je dan onlangs een nieuwe Mini gekocht.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind dat ze je een gratis wiel moeten geven.
Ik vind dat ik het winnende staatslot moet krijgen...........

Vinden is niet altijd gelijk aan recht op hebben Tycho. je had er geen en je hebt de configuratie gezien toen je hem kocht. En je weet nu wat de dealer er voor vraagt je hoeft hem niet te kopen toch? Je staat vrij om hem ergens anders te halen ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Maar dat is slecht mijn onbelangrijke mening :lol: :mrgreen:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”