Volume instellen radio vs harddrive

Vanaf 2014
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Volume instellen radio vs harddrive

05 jul 2015, 07:06

Ik heb een Mini F56 Wired. Het volume van de radio is veel harder dan dat van mijn iPhone (het volume van de iPhone staat maximaal) of van de harddisk in de auto. Weet iemand of en hoe je dat kunt instellen?
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit
Hans2013
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 mar 2013, 16:22

Re: Volume instellen radio vs harddrive

05 jul 2015, 13:32

@ Niek, klopt, maakt niets uit.

@ Robert, had hetzelfde probleem in mijn " oude " Mini. iPhone 6 aangesloten met Mini kabeltje. Tijdens het rijden een keer de aux losgetrokken en weer aangesloten en het probleem was weg. Apple USA gemaild voor dit probleem. Er schijnt een volumebeveiliging te zitten op de iPhone ivm het gebruik van een headset.
In mijn nieuwe Mini gebruik ik een Apple kabeltje ( van de oplader ). Geen verschil meer in volume.
Hans2013
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 mar 2013, 16:22

Re: Volume instellen radio vs harddrive

05 jul 2015, 13:49

Robert, kijk voor alle zekerheid nog even op je iPhone....instellingen.....muziek...of de volumebegrenzing niet aanstaat. Wellicht helpt het.
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Doesburg en Rotterdam
Berichten: 206
Lid geworden op: 02 jul 2015, 11:54

Re: Volume instellen radio vs harddrive

05 okt 2015, 14:09

RobertB schreef:Ik heb een Mini F56 Wired. Het volume van de radio is veel harder dan dat van mijn iPhone (het volume van de iPhone staat maximaal) of van de harddisk in de auto. Weet iemand of en hoe je dat kunt instellen?
al uitgevonden wat het probleem was? Ik heb hetzelfde. Muziek via bluetooth/telefoon staat heel zacht en overschakelen naar radio geeft enorm geluid.
volumebegrenzer staat uit op iPhone
Afbeelding
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Volume instellen radio vs harddrive

05 okt 2015, 19:40

Nee, is denk ik zo niet op te lossen. Ik heb geprobeerd het MP3 volume op te schroeven op mijn Mac, maar dat werkt ook niet. De Aux ingang is overigens wel aanpasbaar. Software tekortkoming van Mini is mijn conclusie
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Volume instellen radio vs harddrive

05 okt 2015, 21:15

Audi heeft het een stuk beter geregeld. Manlief kan per uitgang alles (bass, treble, geluid) regelen!!

Jezelf aanleren muziek zachter te zette voor je t uit zet of over gaat naar de radio
Afbeelding
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Volume instellen radio vs harddrive

06 okt 2015, 16:25

Maar ja, dan rij je wel in een Audi...................
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Doesburg en Rotterdam
Berichten: 206
Lid geworden op: 02 jul 2015, 11:54

Re: Volume instellen radio vs harddrive

14 okt 2015, 12:02

Moonwell schreef:Audi heeft het een stuk beter geregeld. Manlief kan per uitgang alles (bass, treble, geluid) regelen!!

Jezelf aanleren muziek zachter te zette voor je t uit zet of over gaat naar de radio Afbeelding
dan heb ik dat hele systeem voor niks erbij aangeschaft toch >:(
ik heb veel muziek op mijn iPhone en ik heb spotify, alleen als ik het op geluid maximaal zet, staat het nog steeds te zacht
heb jij dit probleem dan niet in jouw f55?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Volume instellen radio vs harddrive

14 okt 2015, 15:32

Er zit een duidelijk verschil tussen radio en spotify geluid. Radio heb ik ong op kwart van t volume staan en dan kan je nog normaal met elkaar praten. Spotify heb ik op mn telefoon op max en in de auto ongeveer op driekwart, als ik alleen rij en dan kan je niet lekker met elkaar praten.

Moet wel zeggen dat ik spotify via bluetooth stream. Als ik Spotify via de kabel afspeel weet ik niet hoe het geluid dan is, niet op gelet.
Via de kabel reageert Spotify vrijwel meteen, via bluetooth heb ik een vertraging van 5 sec ongeveer. Erg irritant als je door nummers bladert!
Afbeelding
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Volume instellen radio vs harddrive

18 okt 2015, 08:08

Ik heb vorige week nog een mailtje gestuurd over dit probleem aan de dealer en via de website van Mini aan Mini, maar daar is het ook stil....
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Volume instellen radio vs harddrive

18 okt 2015, 08:59

Da's wel vreemd....
Geluid steamen via bluetooth is 'but', veel onderbrekingen.
Heb een iets oudere ipod met usb kabel en dit gaat prima. Bij het overschakelen van radio naar ipod is het volume inderdaad minder maar ik kan gewoon 'doordraaien' tot het nagenoeg pijnlijk wordt aan de oortjes.
F56S JCW PRO LCI
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Doesburg en Rotterdam
Berichten: 206
Lid geworden op: 02 jul 2015, 11:54

Re: Volume instellen radio vs harddrive

18 okt 2015, 12:05

RobertB schreef:Ik heb vorige week nog een mailtje gestuurd over dit probleem aan de dealer en via de website van Mini aan Mini, maar daar is het ook stil....
ok, hou me op de hoogte dan ajb :-)
Nick van Ekris Arnhem zei dat hij dit ook had gehad en dat het was opgelost maar hij wist niet meer hoe….
ik vind het wel reuze jammer, heb idd ook mijn hele iPhone bomvol muziek
Afbeelding
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Volume instellen radio vs harddrive

24 okt 2015, 16:57

Bericht van de dealer // Het probleem is er inderdaad. Er is een volume verschil dat niet instelbaar is.
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”