Sleutel in de mini F56 laten liggen

Vanaf 2014
Koentjee123
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2015, 15:35

Sleutel in de mini F56 laten liggen

25 jul 2015, 15:46

Hoi!

Zojuist fris en fruitig aangekomen in de Cote D'Azur, met onze Vulcanic Orange mini cooper S, klaar om naar het strand te gaan van het altijd zonnige Fréjus. Handdoeken, parasol en alle spulletjes in de kofferbak gemikt, kofferbak dicht. Om er vervolgens achter te komen dat de sleutel in de kofferbak ligt en die is op slot.

Het easy entree systeem pakt de sleutel niet, ik denk omdat deze binnen in de mini ligt. Mini Assist gebeld en er is hulp vanuit ANWB Frankrijk onderweg, maar zit er eigenlijk niet echt op te wachten dat de mini afgesleept en naar de garage moet.

Heeft er iemand tips? Op afstand openen gaat niet en reserve sleutel ligt in het stormachtige Nederland.

Mvg, Koen Beenhakker :-)
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Sleutel in de mini F56 laten liggen

25 jul 2015, 17:12

Pfff das k*t... ik zou het niet weten wat hier de oplossing voor is. Sterkte!
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Sleutel in de mini F56 laten liggen

25 jul 2015, 17:21

Allereerst heel, heel vervelend. Tjonge!
Sterkte!

opmerking:

begrijp niet dat je kofferklep niet open krijgt als de sleutel in de auto ligt. Ik dacht altijd zolang de sleutel in de auto ligt, de auto niet op slot kon.
Gebruikersavatar
CasR
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 274
Lid geworden op: 06 nov 2016, 07:15

Re: Sleutel in de mini F56 laten liggen

25 jul 2015, 17:21

wow, blij te lezen dat dus dit niet alleen bij mij gebeurd !

Een plaatselijke mini dealer moet in staat zijn alleen de de metalen sleutel te kunnen leveren, waarmee je de auto kunt openen en dus de sleutel uit de auto kunt halen.

Ander alternatief is informeren of er een portierraam op voorraad en het raam intikken.

Of je reseve sleutel met spoed laten opsturen met DHL, GLS enz

ANWB kon bij mij niets beter verzinnen dan afslepen. dus ik heb de reserve sleutel laten opsturen (in overleg met de verzekering, zowel de autoverzekering als mijn reisverzekering)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Sleutel in de mini F56 laten liggen

25 jul 2015, 18:46

denk eerst op slot doen terwijl de klep openstaat en dan dicht gooien
Ik zat mij ook al te bedenken hoe het kan gebeuren.
succes ermee
Afbeelding
Koentjee123
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2015, 15:35

Re: Sleutel in de mini F56 laten liggen

25 jul 2015, 20:43

Het is geregeld!

Mini service heeft ANWB van Frankrijk gebeld, half uur later stonden ze voor de poort. Heel simpel bij het bestuurdersraam een kussentje ertussen en die opblazen totdat het raam uit het kozijn floept en met een soort klerenhanger de portier via de hendel openen!!

alsnog de voorrij kosten af kunnen tikken, maar afslepen is me bespaard gebleven! :) Toch vrij vernuftig dat de mini ziet dat de sleutel in de auto is en daarom niet automatisch van het slot gaat (ivm aanvallen oid.)

Lagen om 5 uur op het strand (H)

Bedankt en doe er je voordeel mee!
320d touring
BBQ hulpkok
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 798
Lid geworden op: 18 mar 2006, 18:59

Re: Sleutel in de mini F56 laten liggen

25 jul 2015, 21:16

En nu meteen maar even jezelf en de Mini voorstellen, en als het even kan met foto's (van de auto !) !!
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Doesburg en Rotterdam
Berichten: 206
Lid geworden op: 02 jul 2015, 11:54

Re: Sleutel in de mini F56 laten liggen

26 jul 2015, 16:04

heeft Mini dan niet op de Connected app een optie om via de app de deuren te openen en sluiten?
Dat heb ik bij mijn Volvo, "Volvo on call" heet het en is super handig.
Afbeelding

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”