Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

Vanaf 2014
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

26 okt 2015, 17:08

Niekcarfreak schreef:Dat stroperige gaan wij in de JCW met sportautomaat niet merken neem ik aan. Toch een raar euvel vind ik.
Ik voelde het bij het intrappen van het koppelingspendaal dus dat ga je met een automaat niet merken inderdaad. Zocht daar overigens zelf verder nog niks achter, pas nadat ik de storing van de sensor kreeg en begon te speuren op internet kwam ik er achter dat er wel eens een serieus probleem zou kunnen zijn; dat had de dealer toen ook al gezien en ze waren al aan het schakelen met BMW/MINI voor een oplossing.

Wat dat aangaat echt alle lof voor Jan de Jong MINI in Hilversum, ze hebben het keurig geregeld en opgelost! En ik vermoed dat ze dat ook gedaan zouden hebben na één of twee jaar... :icon_top:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Hans2013
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 mar 2013, 16:22

Re: Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

26 okt 2015, 17:23

Thx voor de gedetailleerde info Remco! Zal dit bij mijn dossier voegen. Altijd handig.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

26 okt 2015, 17:32

Hans2013 schreef:Thx voor de gedetailleerde info Remco! Zal dit bij mijn dossier voegen. Altijd handig.
Die van jou is ook bouwjaar 2015 toch? Ik denk dat je dan 'buiten de boot valt' hoor, ik ben nog geen B48's tegengekomen met dit krukasverhaal van na 2014. Denk dat BMW er stiekem toch al wat aan gedaan heeft. Ik schreef eerder al eens, lijkt wel één batch te zijn waar het misgegaan is...
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Hans2013
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 mar 2013, 16:22

Re: Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

26 okt 2015, 17:39

Mijn JCW is geproduceerd eind mei 2015. Denk dat je de spijker op zijn kop slaat dat er met één batch iets is misgegaan en dat BMW al op de hoogte was.
Hans2013
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 mar 2013, 16:22

Re: Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

26 okt 2015, 18:53

Denk inderdaad dat je vanuit kunt gaan dat het " probleem " is opgelost. Neemt niet weg dat er dus een aantal mensen rondrijden met een krukas uit de batch van Remco en die waarschijnlijk nog problemen krijgen. Had een terugroepactie eleganter gevonden. Het komt toch altijd uit zoals nu op het forum. Zal jouw tip over handmatig doortrekken onthouden. Ben nog niet zo ver. Zit pas op 1281 km :oops:
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

26 okt 2015, 19:04

@Niek, ben het helemaal met je eens dat dit een geweldige motor is! Heb de 5 deurs handbak die ik mee had op vakantie ook even aan de tand kunnen voelen op de autobahn en dat ging prima, soms tot grote ergernis van vooral karretjes uit de VAG familie... 8)

Heb geen ervaring met de automaat, vind zelf schakelen nog steeds 't leukst (...behalve in de file ;)).

@Hans, het verbaast mij ook dat als wij gelijk hebben en het was inderdaad 'een rotte batch' dat ze die betreffende wagens niet direct teruggeroepen hebben. Neem aan dat ze in Oxford exact weten welke VIN's het betreft. Nu is zowel de dealer als de klant gefrustreerd en maakt BMW/MINI volgens mij meer kosten dan als ze het met een terugroep/herstelactie hadden opgelost. Mijn auto is in januari afgeleverd, 4 maanden na productie en heeft 9 maanden in de showroom gestaan en moet ik er na 2500km zelf achter komen dat er iets stuk is; beetje slordig als dit een bekend probleem is (en dat lijkt het te zijn).
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Hans2013
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 mar 2013, 16:22

Re: Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

26 okt 2015, 19:15

@Remco, persoonlijk vind schakelen ook leuker maar de JCW was op dat moment alleen leverbaar met een sportautomaat. Gevraagd aan BMW wanneer de handbak zou komen. Onbekend. Men is in Duitsland nog bezig met het afstellen ivm het motorvermogen. Dat was in maart. Toeval...............Hij is nu wel te bestellen met een handbak. Moet wel bekennen dat de sport automaat erg goed bevalt. Dat autofabrikanten dit soort problemen voor zich houden is niets nieuws hoor. Heb een Lambo gehad met vierwiel aandrijving. Ik hoorde elke keer iets links achter maar ik werd voor gek verklaard. Twee maanden later kreeg ik een telefoontje wanneer ik de auto kon missen. Aandrijf as vervangen. Probleem was al vier maanden bekend.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

26 okt 2015, 19:30

Ik zal wel naïef zijn, maar vind dat een fabrikant maar beter open kaart kan spelen. Scheelt kosten en levert 'in the long run' meer tevreden klanten op denk ik.

Vertelde het vanmiddag nog tegen De Jong, dat het mij eigenlijk verbaast dat ik nog niks van MINI zelf gehoord heb. Ze kunnen best een beetje pro-actief aan klantenbinding doen, zeg maar... dus iets in de trant van: "Wij hebben begrepen dat uw recent aangekochte MINI momenteel bij uw eigen MINI-dealer staat in verband met een vervelend defect. Wij hopen dat uw dealer alles voor u naar tevredenheid oplost en wij doen er uiteraard alles aan om dergelijke vervelende (motor)verstoringen in de toekomst tot een minimum te beperken. Onze verontschuldigingen voor het ongemak. Wij wensen u ondanks alles nog heel veel veilige en leuke kilometers in uw nieuwe MINI Cooper S!" ...sleutelhangertje ofzo erbij, et voila... je hebt een klant die begrip toont!

...ja, ik weet het: ben naïef. :p
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Hans2013
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 mar 2013, 16:22

Re: Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

26 okt 2015, 19:40

@Remco, je bent helemaal niet naïef. Zoals jij het omschrijft hoort het! Btw over sleutelhanger gesproken. Ik kreeg vier weken geleden een Mini sleutelhanger toegestuurd van Mini Nederland. Waarom? Geen idee. En jij krijgt niets. Snap je het nog, ik niet. Wedden dat jij nu ook wat krijgt binnen afzienbare tijd want BMW leest dit forum :mrgreen:
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

26 okt 2015, 19:56

Vast deze...

Afbeelding

..., die kreeg ik toegestuurd met wat foldertjes erbij van MINI NL maandje nadat ik de R56S had gekocht. Zit niet op nog een sleutelhanger te wachten hoor, was meer ter illustratie van "hoe het (mijns inziens) ook kan". ;)

p.s. sorry, raak een beetje off topic!
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Hans2013
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 mar 2013, 16:22

Re: Mini F56 manuele versnellingsbak probleem?

26 okt 2015, 20:01

Ja, klopt. Maar ik heb al twee andere Mini sleutelhangers. Zat gewoon in een doosje met de complimenten van Mini. Weet best dat het je niet om de sleutelhanger gaat maar om het idee.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”