Nav XL

Vanaf 2014
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Nav XL

07 okt 2015, 14:09

Ik was benieuwd of iemand mij kan helpen. Ik ben op het moment een Mini aan het samenstellen en het is helaas geen First Born Edition ;) maar mag alles zelf bij elkaar zien te verzamelen.

Ik denk nu aan een Mini Cooper met Chili en Serious Business, maar is het het waard om een upgrade te doen naar NAV professional, (Wired voor 595?)

Ik kan alleen terug vinden dat het een groter scherm is maar is bijvoorbeeld ook de resolutie beter of heb je dan meer mogelijkheden t.o.v. de standaard Navigatie. Of kan ik dat beter laten en bijvoorbeeld andere opties nemen. Je wordt op een gegeven moment hebberig en dan heb je alles aangevinkt en dan wordt het toch wel prijzig en moet je zaken gaan laten vallen :shock:

Kortom, wie heeft er tips wat er absoluut op moet komen ;) Ik twijfel nog over Chili (neem ik ivm sportstoelen) en heeft nog wat meer leuke opties.

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Nav XL

07 okt 2015, 16:25

Heb geen ervaring met de "kleine" navi maar de XL werkt wel heel fraai. Stembediening is ook top!

Verder zijn de sportstoelen super en zijn de LED koplampen met bochtverlichting ook een aanrader....
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Nav XL

07 okt 2015, 19:58

Thanks voor de antwoorden, blijft echt een verschrikking om te tossen tussen de opties :) Ik vind de bekleding van de standaard Sportstoelen iets minder en dan weer upgraden naar leder cross punch. Navigatie zou ik nog wel kunnen leven met kleiner scherm, velgen 16" of 17" ja liever 17 dus ergens anders concessie doen. Ik ben zelf geen audiofiel en zou prima kunnen volstaan met visual boost maar mijn vriendin wel, ik word er af en toe gek van.

Is led meedraaiend echt zoveel mooier/beter dan de standaard led?

Ik hoor graag van de ervaringen niet dat ik over een half jaar zit had ik die paar honderd nou toch maar... Of paar duizend als je alles aanvinkt :s

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Nav XL

07 okt 2015, 20:19

Hoi wat een leuke luxe problemen. Meedraaiende koplampen is onzin, we hebben een auto met meedraaiend licht en de Mini heeft dat niet, maakt niks uit. De LED lampen zijn wel fijn. De gewone audio is minimaal. De NAVI XL prima, maar als je altijd rond de kerk rijdt... Ik heb bewust gekozen voor 16 inch, is comfortabeler. Voor dan toch als je dat wilt het sportieve gevoel is dynamic damper control erg leuk. Glazen dak is ook leuk. Automatisch dimmende binnenspiegel is fijn. De sportstoelen zijn fantastisch. Veel plezier, de jacht is mooier dan de vangst
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

Re: Nav XL

07 okt 2015, 20:21

ik heb ook de wired genomen en zoals al gezegd is dat ge met splits scherm kunt werken en heel leuk is.
weet ook dat er een harde schijf van 20gb in zit of dat bij de kleine ook is weet ik niet.
ik heb daar en tegen wel de harmann karton installtie genomen en geluid is gewoon geweldig tegenover de boost.

zelf heb ik de gewone led en ben daar al heel content van.
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Doesburg en Rotterdam
Berichten: 206
Lid geworden op: 02 jul 2015, 11:54

Re: Nav XL

07 okt 2015, 20:45

ik heb onder andere chili , ser bus en de navi xl
Het scherm is in xl erg mooi en in niet xl volgens mij maar een stukje kleiner
ik heb niet gekozen voor de meedraaiende led en heb daar geen spijt van
bij meedraaiend heb je volgens mij zwarte gedeelten binnen in de lamp en dat is bij bepaalde kleuren fraaier

Ik heb de halfleer sportstoelen met tweed en ben daar heel erg blij mee, was zelf niet gecharmeerd van de ruitjesstof

hoop dat je eruit gaat komen!
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Nav XL

07 okt 2015, 21:09

HK is wel heel fijn maar best duur, donker glas vind ik altijd erg fraai.

Adaptieve koplampen met led mistlampen (en de donkere behuizing) zijn ook erg fraai.

Dampen control zou ik niet direct meer nemen, bij mij staat ie altijd op comfort. 16" zou voor mij geen optie zijn. 17" heeft de auto echt wel nodig. 8)
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Nav XL

08 okt 2015, 07:59

Ik zou voor de Navigatie XL gaan in combi met HUD.

Succes met je keuze.


ps. wij hadden geluk en konden in november 2014 onze Mini Cooper First Born Edition naar eigen wens samenstellen/aankleden.
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Nav XL

09 okt 2015, 10:05

Allen, thanks voor het meedenken @mak, ik heb dezelfde reden om voor de tweed variant te gaan, heb je bruin genomen of zwart? Ik zit te denken aan zwarte buitenkant en wellicht dan dark truffle, of omgedraaid, bruine buitenkant en zwarte binnenkant :) en de volgende opties:

Mini Cooper
Serious business
Chili
Metallic
17"lichtmetaal
Verwarmbare voorstoelen
extra getint glas
inklapbare buitenspiegels
Aut. dimmende binnenspiegel
Hemelbekleding anthrazit
Leder Cross Punch
Harmon Kardon
Alarm klasse 3

Het is inderdaad echt een erg luxe probleem :oops: Dan laat ik groot navigatie varen voor alarm en inklapbare buitenspiegels, maar daar twijfel ik nog beetje over, ben natuurlijk gewoon verzekerd als ze hem willen stelen, maar vorig jaar hebben ze geprobeerd om mijn Cooper te stelen en werd daar niet echt blij van. De spiegels zijn wel handig omdat die er al 2x afgetrapt zijn. zo hebben er zo hard tegenaan getrapt dat mijn kapje aan de overkant lag (ik was niet de enige auto :cry: )

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Nav XL

09 okt 2015, 11:40

Het alarm Af Fabriek is mij juist afgeraden. Is minimaal, stelt niets voor. Er zijn veel betere op de markt te krijgen.

Uiteindelijk heb ik geen alarm genomen.
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Nav XL

09 okt 2015, 12:04

Thanks, daar heb ik wat aan, was al bang dat een alarm niet veel doet, verzekering doet dat werk dan wel ;) Scheelt weer, ik ga morgen met de dealer de laatste puntjes op de i zetten. Misschien toch wel NAV XL.

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
nepnerd
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 okt 2016, 02:24

Re: Nav XL

09 okt 2015, 12:33

Open dak is een must
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Nav XL

09 okt 2015, 13:44

Met Navi XL zul je geen spijt krijgen.


Die pakweg € 250,00 ? voor het alarm kun je dan mooi voor de Navi XL gebruiken

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”