K&N vervangingsfilter werkt dit of niet?

Vanaf 2014
Dirty Harry
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2015, 13:07

K&N vervangingsfilter werkt dit of niet?

13 okt 2015, 12:44

Wie heeft er ervaring met een K&N vervangingsfilter. Deze geeft 40% meer lucht, maar heeft dit ook een positief gevolg op het koppel en/of pk.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: K&N vervangingsfilter werkt dit of niet?

13 okt 2015, 12:45

hoe meer lucht hoe beter maar of je het merkt is een ander verhaal
Afbeelding
Dirty Harry
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jun 2015, 13:07

Re: K&N vervangingsfilter werkt dit of niet?

13 okt 2015, 12:46

Dit filter moet worden gemonteerd in een F56 Mini cooper S 2.0
olivier.aerts.52
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 189
Lid geworden op: 12 sep 2015, 21:32

Re: K&N vervangingsfilter werkt dit of niet?

13 okt 2015, 13:34

Hier heb ik ook interesse in. Er is ook een complete carbonnen luchtinlaat van groupe m.
En dan heb je nog sommige tuners die zeggen dat stock meestal nog het beste is..
Ik zie door het bos de bomen niet meer.
Wie heeft hier ervaring mee?
Gp0029
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Berichten: 375
Lid geworden op: 30 aug 2014, 23:48

Re: K&N vervangingsfilter werkt dit of niet?

13 okt 2015, 16:54

Op je gemakje deze dingen uit proberen is toch juist hartstikke leuk? En als het niet bevalt trek je'm er weer uit.
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Amstelveen
Berichten: 20588
Lid geworden op: 20 jun 2009, 01:14

Re: K&N vervangingsfilter werkt dit of niet?

13 okt 2015, 17:16

Alleen een inlegfilter geeft nagenoeg geen enkel resultaat. Het is iig nooit merkbaar en vaak niet eens meetbaar.

Een goede CAI kan wel effect hebben. Op de 2nd gen is de AEM bijv een goed ding. Even zo'n ding kopen om het te testen is wel wat positief ingesteld, want een echt goede cai kost je wel een paar 100 eetjes.

Over het algemeen, als je verder niet aan tuning oid doet (en dan bedoel ik echt tunen en niet enkel een flashbestandje), dan is de stock inlaat eigenlijk gewoon het beste. Punt.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: K&N vervangingsfilter werkt dit of niet?

13 okt 2015, 17:19

Een luchtfilter zal geen vermogens toename geven zolang je verder geen aanpassingen doet aan de motor.

Wat ik ervan vind;
Al geeft het me 5pk minder, dan nog zou ik het doen! Het geluid, het gevoel, de sensatie zowel binnen als buiten is gewoon te leuk om het niet te doen!
Bij een R53 hoort je de compressor heerlijk janken. Bij een R56 hoor je het afblazen van de dumpvalve beter en het aanzuigen als je op t gas gaat is ook super tof. Dit zal bij een F56 niet anders zijn.
Gewoon proberen! Is het niets, dan verkoop je m weer. Altijd wel iemand die zoiets wel wil hebben :)
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”