Run flat banden of niet?

Vanaf 2014
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Run flat banden of niet?

16 okt 2015, 11:24

Ik kreeg van de verkoper de vraag of ik Run flat banden wil of niet, ik heb ooit eens gelezen dat Run flat minder lekker rijdt en dat het duurder is om ze te repareren als ze al te repareren zijn. Dus ik dacht doe maar normale:

- Cosmos Spoke velgen en Michelin Primacy 3 (205/45R17 88W)

Of kan ik toch beter Run Flat nemen, iemand tips/advies? Ik kon met zoekfunctie niks vinden

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Rosmalen
Berichten: 6531
Lid geworden op: 17 nov 2016, 13:12

Re: Run flat banden of niet?

16 okt 2015, 11:41

Er zijn uiteraard voordelen aan de runflat.
Met een lekke runflat kan je nog lekker een stukje doorknorren.

Ik heb mijn RunFlats eraf gegooid vanwege de hogere kosten voor zo'n band en officieel mogen ze niet gemaakt worden als ze lek zijn. Uiteraard gebeurd dit veelal wel. Ze kunnen van binnenuit geplakt worden.
Daarnaast ligt het comfort van de non-runflats wat hoger. Ik vond het verschil merkbaar. Het stuurgedrag werd ook verbeterd. Daarom ook gekozen om ze niet meer te nemen op de MINI.
Ik spreek nu uit ervaringen op de R53 en R55. Een F56 kan ik niet beoordelen, maar ik zal dezelfde keuze maken gok ik zo.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Run flat banden of niet?

16 okt 2015, 14:28

Thanks :icon_top:

Ik moet de dealer toch nog bellen, zal eens vragen of ze andere kunnen en willen monteren, verkoper had het over Hankook of Michelin, nu wil ik liever Michelin, ik heb geen Cooper S, dan zou Primacy 3 toch moeten voldoen of zijn de Pilot Super Sport echt veel beter ook voor een minder potente Cooper?

Ze moeten mijn X1 wel op winterbanden gaan leveren (maar BMW leveren ze volgens mij niet zonder Runflats toch?) Die kan ik wel zelf kiezen, nog tips: Conti's of Michelins?

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
slokkie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 05 nov 2014, 20:30

Re: Run flat banden of niet?

16 okt 2015, 16:22

Als je geen sportieve rijder bent dan zou ik gewoon run flats nemen. mocht je lek rijden sta je niet gelijk langs de weg. Het prijsverschil is niet dusdanig dat dit een belemmering mag zijn.
2009 Mini Cooper S Cabriolet R57
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Run flat banden of niet?

16 okt 2015, 18:17

Mijn vrouw houdt wel van een beetje doorrijden, mooiste was dat ze op een grote rotonde waarin ze voluit de bocht nam met mij ernaast een duim kreeg van een gast die haar bij probeerde te houden.... ;) Dat had hij niet verwacht denk ik, maar over het algemeen rijdt ze redelijk normaal. RFL is toch gratis? Als ze lek rijdt gaat ze toch niks zelf doen en belt ze Mini-service, voordeel van RFL is wel dat je dat thuis kan doen natuurlijk, heb nog getwijfeld over een reserve-band maar die neem je alleen maar mee als ballast denk ik.

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
nijn73
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2010, 17:34

Run flat banden of niet?

21 okt 2015, 19:37

Als dame die vaak al s'morgens erg vroeg met Mini onderweg is zweer ik bij runflats. Had ze ook al op vorige Mini en BMW1. Geeft een stukje veiligheidsgevoel dat ik nooit ergens op rare plaats strand. Runflats rijden prima!
Laatst gewijzigd door nijn73 op 21 okt 2015, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Run flat banden of niet?

21 okt 2015, 19:55

Wij hebben zowel 's zomers als 's winters Runflat.
Ze maken meer lawaai en qua comfort met 16 inch banden vinden wij ze prima.
Ik kan me voorstellen, vanwege lekrijden, dat je 's winters dit niet wilt meemaken en 's zomers dit geen probleem zult vinden.
De keuze is aan jou.

Praktijkervaring:
Ik heb op mijn BMW RFT en was ontzettend blij 's ochtends in de spits (A50) met motregen met de melding lekke band door kon rijden. Ik moet er niet aandenken langs de weg met al dat vrachtverkeer. Het was ook nog de linksvoor hoorde ik van Ekris
Daarnaast is het ook handig. Wisselen wanneer het je uitkomt: heb Ekris Velp/Arnhem direct gebeld en gevraagd of ik langs kon komen. Kon direct zonder afspraak langskomen, echter had ik een vergadering.
Ben pas in de namiddag naar Ekris gereden. Kon niet zien welke band lek was en ik heb tijdens het rijden naar Ekris aan het stuur niets gemerkt/gevoeld.
Overigens, wel de snelheid aanpassen < 90 km/u
Laatst gewijzigd door hansnl1 op 21 okt 2015, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Run flat banden of niet?

22 okt 2015, 00:04

Ik heb voor de winter ook runflats gekocht. Nu nog velgen die over de JCW remmen passen...
@@lgra
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:57

Re: Run flat banden of niet?

02 nov 2015, 21:49

Hebben 17 inch Rf als zomerband en winterband 17 inch normaal. Het verschil in comfort is enorm. Jen kuntbzomer en winterbanden niet 1 op 1 vergelijken, maar:
Voor mij geen Rf meer, maar een lekker Michelinetje of Pirellietje met een soepel wangetje eronder. :icon_top:
Also: BMW E46 325 CI Cabrio - Alfa Romeo Giulia Super 2.0
Chilipepper
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 08 jun 2015, 20:48

Re: Run flat banden of niet?

09 nov 2015, 14:00

De nieuwere generatie run flats zijn wel beter dan een aantal jaren geleden.
Ok het merk maakt veel uit.
Toen ik met een voorgaande auto van Bridgestone run flat naar Michelin run flat ging was dat een wereld van verschil in comfort en lawaai.

De enige manier waarom een run flat minder sportief rijdt is het hogere onafgeveerde gewicht wat parten speelt bij de wegligging.
Daarentegen kun je doordat de wang harder is wel lekker hard de hoek om. :wink:

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”