Adept Cruise Control

Vanaf 2014
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Adept Cruise Control

10 nov 2015, 10:42

Afbeelding

Cruise control die automatisch afstand houdt. Klinkt leuk maar werkt (naar mijn mening) alleen als het rustig is op de weg. En inhalen ermee is een ramp.

Op de foto is de minste afstand wat je kunt instellen. Ik vind het te veel afstand.

Wat is jullie ervaring/mening?
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Adept Cruise Control

10 nov 2015, 11:32

Ik heb het (gelukkig) niet, laatst met een Golf Sportsvan gereden die het had maar ik vind het ook helemaal niets!

Heb het systeem bij meerdere merken gebruikt en helaas kan je het adaptieve gedeelte ervan niet uitschakelen. Zal wel met aansprakelijkheid te maken hebben. Dat je als bestuurder denkt dat ie afstand houdt maar dan blijkt het uit te staan...
Laatst gewijzigd door Peter op 10 nov 2015, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Adept Cruise Control

10 nov 2015, 13:23

peter schreef:Ik heb het (gelukkig) niet
+! ... 8)

Op zich is de afstand op de foto een veilige, probleem is echter dat het zo ver weg lijkt dat je dan rechts ingehaald wordt en er continu wagens tussen duiken en jouw auto weer op de rem moet. Heeft meer met gedrag van de (mede)weggebruikers te maken dan met de techniek. Ben overigens blij dat ik het niet heb, al die rijhulpmiddelen maken het autorijden er niet lolliger op. Had in de F55 ook semi-automatisch inparkeren, ook zo'n dingetje waar ik niet helemaal het nut van inzie. Waarom semi? Omdat je nog wel zelf moet blijven gassen en remmen, dus alleen het stuur kun je even loslaten... leuk/nuttig joh?! :roll:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Adept Cruise Control

10 nov 2015, 17:18

Vervelend soms die pakketten.
Zitten dingen in die je er niet bij wilt hebben.

Inderdaad ook de inparkeerhulp die wij hebben maar noch nimmer gebruikt hebben.
Gebruikersavatar
Moonwell
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:
Locatie: Spijkenisse
Berichten: 312
Lid geworden op: 21 jun 2015, 22:30

Re: Adept Cruise Control

10 nov 2015, 19:40

peter schreef:Ik heb het (gelukkig) niet, laatst met een Golf Sportsvan gereden die het had maar ik vind het ook helemaal niets!

Heb het systeem bij meerdere merken gebruikt en helaas kan je het adaptieve gedeelte ervan niet uitschakelen. Zal wel met aansprakelijkheid te maken hebben. Dat je als bestuurder denkt dat ie afstand houdt maar dan blijkt het uit te staan...
De dealer liet vallen dat je het uit kan zetten en de cruise control "normaal" kan gebruiken! Moet dus even kijken.

@Remco ja bloed irritant al reden we hier links omdat de afslag links zit Afbeelding maar zoals je kan zien pas een de pickup + een auto er makkelijk tussen!

Volgende keer laat ik het inparkeren en de adept cruise control voor wat t is! Maar ik zweer bij de begrenzer Afbeelding
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Adept Cruise Control

10 nov 2015, 19:56

Dan zou ik hem alleen gebruiken op de 80km wegen....
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Adept Cruise Control

10 nov 2015, 23:09

Dat wisten ze dus op zeker niet Gert! :icon_top: :icon_top:

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”