Diverse vraagjes

Vanaf 2014
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Diverse vraagjes

23 nov 2015, 21:56

Nu ruim een week in het bezit van een nieuwe fraaie F56, een waardige opvolger van de R56... :icon_top:

Heb ik toch wel een paar vraagjes:

- Is het slim om nog voor 499,- de servicekosten voor 5 jaar af te kopen, (ze rijdt 15.000 per jaar)
- Kan ik met de Cooper (136pk) beter BP ultimate tanken of maakt dat geen fluit uit qua performance en behoud van de motor?
- Hoe kan de Mini het beste ingereden worden, of gewoon gaan :rijden zoals normaal, wel netjes warm rijden natuurlijk.
- Er staat in de handleiding dat er geen USB-harddrive aangesloten mag worden, gewoon doen toch? 240gb harde schijf met muziek, moet ik alleen nog muziek opzetten.

Ik hoor graag advies en nog even een plaatje:

Afbeelding

En hier met een witte broeder/zuster (black&white) :)

Afbeelding

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Diverse vraagjes

24 nov 2015, 00:04

Onderhoud heb ik ook afgekocht. Dacht dat het 300 euro kostte...
Brandstof zal niet zoveel uitmaken, alhoewel ik wel het hoogst mogelijke octaan zou tanken als je lekker door Duitsland aan het knallen bent.
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Diverse vraagjes

24 nov 2015, 11:01

Was inderdaad 300, is nu aangepast naar 499,- al met al kom je maar 2x in aanmerking voor een beurt in die 5 jaar met max 80.000km, dus zijn die 2 beurten duurder dan 499,- dan is het aantrekkelijk en anders niet :)

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Diverse vraagjes

24 nov 2015, 13:59

Mooie zwarte F :icon_top:
Heb zelf ook een hard schijfje voor de pook liggen. Werkt prima.
F56S JCW PRO LCI
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Diverse vraagjes

26 nov 2015, 10:32

thanks jij ook :) alleen die van jou is een S dat is net nog iets leuker alhoewel de normale ook prima bevalt, hij is een stuk sneller dan de vorige Cooper met 120pk.

Die TLC twijfel ik nog wel over, voor 300,- had ik niet getwijfeld, maar je krijgt in de 80.000km maar 2 beurten, om de 30.000 ongeveer. Een normale servicebeurt zonder poespas kan toch niet duurder zijn dan € 250?

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Diverse vraagjes

26 nov 2015, 13:19

Ken het uurtarief niet precies maar je rijdt natuurlijk wel een premium merk met premium prijzen.
Je kunt bij de een serviceadviseur vrij makkelijk deze prijzen navragen en wat ze in deze 2 beurten doen.
Aan jezelf om na te gaan of eea lucratief is.
F56S JCW PRO LCI
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Diverse vraagjes

26 nov 2015, 18:17

Tip voor een volgende keer.

TLC gratis bij de koop bedingen.

Beide hebben een Win-Win situatie:

1) je hebt de TLC gratis
2) Dealer weet dat onderhoud bij hen, tenzij..., gedaan wordt.
3) Het merk Mini weet dat de klant het onderhoud bij een Mini-dealer plaats vindt.
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Diverse vraagjes

26 nov 2015, 21:33

Ik heb ook TLC bij mijne destijds genomen... (R59 3 jaar geleden voor 250€) eerste normale beurtje was al tussen de 300-350.... En daar was niks bijzonders gedaan. Die rekening ging dus de prullenbak in ivm TLC. Voordeel bij Ekris is dat je dan ook Ekris incl service hebt... dus geen wegenwacht of iets dergelijks nodig.
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Diverse vraagjes

26 nov 2015, 21:44

Die wegenwacht heeft elk merk onderhand als je dealer onderhoudt ;)
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Diverse vraagjes

26 nov 2015, 21:46

Trouwens €300 was een no brainer, maar €500 zet je wel meer aan het denken. Zit zelf ook in zelfde schuitje. Bij gebruikte telt die ook vanaf nieuw aankoop datum. Dus als je een 2014 er koopt loop je 1,5 jaar achter en hou je 3,5 jaar over.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Diverse vraagjes

26 nov 2015, 22:40

Ik zit/zat er ook over te dubben. Heb mijn F'je nu 3 maanden, incl. 24 maanden MINI NEXT (uit ervaring, het is gewoon de wegenwacht die langs komt hoor en die doen niks anders dan een foutcode uitlezen en je naar de dealer sturen... 8) ) en ook een 'Jan de Jong Membership Card' voor 50e p/jr. Die kaart houdt in:

Gratis APK
Gratis zomer- en wintercheck
Gratis vloeistofcontrole inclusief bijvulling motorolie* en koel- en ruitensproeiervloeistof
Gratis ruitreparatie
Gratis aircocontrole
Gratis vervangend vervoer bij onderhoud en/of reparatie vanaf 1,5 uur
Gratis bandreparatie
15% korting op lifestyleproducten

Soort van wat ik ook met de EKRIS kaart had bij BMW. De motorolie heb ik even nagevraagd, betreft plm. 1 ltr p/jaar.

Ik vraag me twee dingen af:

1) kan ik de TLC alsnog afsluiten, de mijne is immers een occasion (weliswaar rechtstreeks uit de showroom met 300km op de teller... maar toch inmiddels al 10 maanden oud en formeel ben ik 2e eigenaar)

2) dekt die 500 euro inderdaad de beurtjes of is het een soort van verzekering waarbij je bij normaal gebruik (in mijn geval 15.000 p/jaar) eigenlijk duurder uit bent dan wanneer je gewoon de beurten betaalt?
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Diverse vraagjes

26 nov 2015, 22:59

Zolang de eerste beurt niet is gedaan mag je hem afsluiten. Had Casper destijds ook gedaan
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Diverse vraagjes

26 nov 2015, 22:59

yahyas schreef:Trouwens €300 was een no brainer, maar €500 zet je wel meer aan het denken. Zit zelf ook in zelfde schuitje. Bij gebruikte telt die ook vanaf nieuw aankoop datum. Dus als je een 2014 er koopt loop je 1,5 jaar achter en hou je 3,5 jaar over.
Klopt, voor €300,- had ik het wel geweten. Misschien red je 2 beurten niet in 3,5 jaar?

@Hans, goede tip, maar ben ik nu iets te laat voor, maar wellicht kan ik nog wat regelen als ik mijn X1 mag ophalen :rijden

Wat ik wel kan doen is eens een andere dealer bellen en vragen wat ze kunnen bieden als ik mijn nieuwe BMW en mini daar breng voor onderhoud ipv mijn eigen dealer of daar mee schermen richting mijn eigen dealer :mrgreen:

Mini mobilecare is gratis voor alle Mini's tot 5 jaar en is gewoon volledige pechhulp, zie http://www.mini.nl/service/for_you/mobi ... index.html

@Remco, officieel alleen voor nieuwe Mini en afsluiten voor 1e onderhoud maar een auto met 300km lijkt mij vrij nieuw. Wellicht eens contact opnemen met je dealer. Hieronder de voorwaarden:


Je kunt MINI TLC aanschaffen bij aankoop of na aflevering van een nieuwe MINI in de voor Nederland geldende specificaties, maar uiterlijk vóór het eerste onderhoud.

Onderhoud, eventuele reparaties en schadeherstel dienen te worden uitgevoerd door een MINI dealer of MINI Erkend Service Partner in Nederland. Deze staan vermeld op www.MINI.nl.

Om aanspraak te kunnen maken op de MINI TLC dienstverlening dien je je MINI op correcte wijze te gebruiken en dienen de door de fabrikant voorgeschreven werkzaamheden op het door MINI Condition Based Service aangegeven tijdstip c.q. de aangegeven kilometerstand te worden verricht.

MINI TLC omvat als onderhoudscontract het voorgeschreven onderhoud inclusief de daarbij benodigde onderdelen, vloeistoffen en het werkplaatstarief gedurende 5 jaar of 80.000 km – al naar gelang het eerst wordt bereikt. Daarnaast omvat MINI TLC ook het tussentijds checken en, indien nodig, bijvullen van ruitensproeiervloeistof, bandenspanning en motorolie. Bij aankoop van MINI TLC ontvangt u van uw dealer het MINI TLC voucherboekje. In het voucherboekje zijn onder meer vouchers voor de eerste en tweede olieservice en de eerste MINI check te vinden. Onderhoud waarvoor het MINI TLC voucherboekje geen vouchers heeft, behoort niet tot de omvang van MINI TLC.

Niet gedekt zijn de kosten van slijtagereparaties, zoals bijvoorbeeld het vervangen van banden, remschijven of ruitenwisserbladen alsmede de kosten van APK en vervangend vervoer.

Elke vorm van ‘tuning’ of andere modificatie die niet officieel is goedgekeurd door de fabrikant, maakt de MINI TLC overeenkomst ongeldig.

MINI TLC en niet gebruikte TLC vouchers zijn overdraagbaar op de volgende eigenaar van je MINI, maar kunnen niet overgaan op een andere MINI.

Bij diefstal of totall loss vervallen alle rechten op MINI TLC.
MINI behoudt zich het recht voor het MINI TLC aanbod te wijzigen of in te trekken.

Je MINI dealer of MINI Erkend Service Partner is er om je te helpen en te adviseren. Verder kun je altijd even bellen met MINI Customer Service, 0800 - 099 2235.

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Diverse vraagjes

26 nov 2015, 23:05

Thanks, ik zal 's even met de werkplaatssjef overleggen of het me geld kost op oplevert... ;)

p.s. inmiddels staat de teller op ong. 4500km. Eerstvolgend reguliere 'beurt-bezoekje' aan de dealer is over 23000km, volgens de boordcomputer.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Diverse vraagjes

27 nov 2015, 12:46

Ha Remco,

Mocht je meer weten? ik ben wel benieuwd... Ik zal vandaag ook nog wel even bellen. Het dekt alleen werkplaatstarief, olie en luchtfilters, alle andere onderdelen moet je wel dokken. Ik vraag mij wel af als ze je remblokken vervangen of dat dan ook gedekt wordt (de tijd)

Misschien kunnen we wel een groupbuy openen ;) De Vouchers zijn bij alle dealers in te wisselen. Ik weet niet wat een dealer moet betalen voor inkoop en of hij er wat aan heeft? We zijn nu al met 3 potentiële klanten, kan ook zijn dat een dealer er wat aan heeft als hij veel van die bonnenboekjes weet te slijten ;)

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”