Diverse vraagjes

Vanaf 2014
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Diverse vraagjes

27 nov 2015, 16:35

minikia schreef:Mocht je meer weten? ik ben wel benieuwd... Ik zal vandaag ook nog wel even bellen.
Ik ga er begin volgende week even achteraan! Wil het eigenlijk even face-2-face bespreken, dus ik rij er even langs.

De remblokken etc. kan wel, dan moet je de 'XL-versie' nemen en betaal je ineens (voor mijn Cooper S) bijna 1800 euro. Staat een calculator op mini.nl waarbij je meerdere opties aan/uit kan zetten, hoeft bijvoorbeeld ook niet per se 80000km te zijn, 100k mag ook... of 6 ipv. 5 jaar etc.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Diverse vraagjes

27 nov 2015, 17:09

Niekcarfreak schreef:Ok, dat is ons niet verteld tijdens de koop van de Mini. Zal me er eens in moeten verdiepen.
Voila!

Voorbeeldje 'nooit meer kosten' (eerste 100k km)...

MINI COOPER S
Brandstof:Benzine
Looptijd: 5 jaar
Kilometrage: 100.000 km
Pakketvorm: Service XL*
Prijs: € 2.190,00

*MINI TLC XL, OMVAT:

Onderhoud volgens MINI richtlijnen.
Motorolie verversen.
Oliefilter vervangen.
Luchtfilter(s) vervangen.
Interieurfilter(s).
Brandstoffilter(s).
Bougies.
Remvloeistof.
Remblokken voor.
Remblokken achter.
Remschijven voor.
Remschijven achter.
Koppeling.
Ruitenwissers.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Diverse vraagjes

27 nov 2015, 17:28

Hatsikidee
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Diverse vraagjes

27 nov 2015, 21:39

Met een Cooper S zou ik wel twijfelen voor een XL, dan zullen je remblokken vast wat sneller slijten, maar ben je nog steeds de Sjaak met je banden ;)

Ik heb nog even gebeld vandaag met Mini, gast van planning vertelde mij dat een 1e beurt zo rond de 300 zou komen en 2e beurt rond de 500... Dus dat ik met de TLC echt wel goedkoper uit zou zijn. De prijs is helaas van de ene op de andere dag van 300 naar 499 opgehoogd en opgelegd door Mini NL dus daar kan weinig aan gedaan worden, ook niet als je er meerdere tegelijk aanschaft volgens hem ;) voor hetzelfde geldt komt er weer een actie en wordt het weer lager maar kan ook hoger worden, lijkt wel beleggen, alhoewel hij niet verwacht dat het lager wordt. Ik heb nog 29.500km om te beslissen dus duurt nog wel 2 jaar tot mijn 1e beurt. Ik wacht het wel even af denk ik.

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Diverse vraagjes

27 nov 2015, 22:45

Qua verschil in slijtage remblokken, weet ik niet; zal ook heel erg van de rijstijl afhangen denk ik. Als je veel en hard remt in een normale Cooper of een ONE slijten die denk ik ook best snel. Denk wel dat de de blokken/schijven van de 'S' een tikje duurder zijn...

Ik begrijp het antwoord van jouw garage niet helemaal. Traditionele beurten bestaan toch niet meer? De auto geeft zelf aan wanneer er iets moet gebeuren en de eerste keer is (bij mij althans) olie verversen; dat mag toch hoop ik geen 300 euro kosten! Ben dus wel benieuwd naar de prijsopbouw van de 300 en 500 euro, maar goed ik zal daar zelf ook even naar vragen als ik langs ga. Misschien dat ze dan toch even alles langsgaan, soort ouderwetse 'kleine beurt'.

Lager zal het ook niet worden denk ik, 't is een gokje... maar je hebt nog even inderdaad! Ik ook trouwens. 8)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Diverse vraagjes

28 nov 2015, 14:06

Ha Remco,

Wat is traditioneel, je zal nog steeds na een x aantal km een beurt moeten hebben of zoveel jaar maar dan ben je nog steeds aan de beurt ;)

Dealer had het over de volgende beurten in die 5 jaar (80.000km)

De 1e keer:
Onderhoud volgens MINI richtlijnen
Motorolie verversen
Oliefilter vervangen
Interieurfilter(s)
Luchtfilter (weet ik niet helemaal zeker of hij dat zei)

En bij de 2e keer:
Onderhoud volgens MINI richtlijnen
Motorolie verversen
Oliefilter vervangen
Luchtfilter(s) vervangen
Interieurfilter(s)
Brandstoffilter(s)
Bougies
Remvloeistof

Maar het stomme is mijn auto geeft aan nog 29.500km te gaan of 11/2019... Dan ga ik die 2 beurten toch niet redden als ik er 10.000 per jaar mee rij?

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Diverse vraagjes

28 nov 2015, 14:29

Ik ben daar heel eerlijk in.
Hadden wij die TLC niet bedongen, dan had ik geen onderhoudscontract voor de Mini afgesloten.
Daarbij; de prijzen tussen BMW en Mini (in algemene zin) scheelt ontzettend veel.
Voor de BMW hebben we wel een onderhoudscontract (Service Inclusive) afgesloten. De BMW kwam wel duurder dan de Volvo uit.

De Volvo V50 T5 ging ieder jaar voor onderhoud naar de garage. Ik weet wel zeker dat het onderhoud van de Mini een stuk goedkoper is, temeer de Mini niet ieder jaar voor onderhoud naar de garage hoeft.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Diverse vraagjes

28 nov 2015, 14:58

Bij mij ziet het er zo uit:

Afbeelding

Olie dus over 21000 km (09/2016... dan heb ik overigens nog geen 21000km gereden?!)

Afbeelding

Voertuig check, wat dat ook moge zijn? Over 46000 km (09/2018)

Afbeelding

Remvloeistof staat geen kilometers bij, vreemd... (09/2017)
hansnl1 schreef:[...]
temeer de Mini niet ieder jaar voor onderhoud naar de garage hoeft.
Die van mij dus wel!
Het zal geen echt toeval zijn dat er iedere keer precies een jaar tussenzit denk ik, ze willen gewoon ieder jaar geld verdienen. En ik maar denken dat het tegenwoordig de service/onderhoudsbehoefte werkelijk variabel zou zijn, obv. slijtage/rijstijl etc... maar gezien de exacte jaarinterval zijn het volgens mij nog steeds gewoon vaste ingegeven waarden. Is of het toch toeval?!

Je zou voor de Cooper S overigens kunnen concluderen: Onderhoudsinterval 'oude stijl', iedere 25000 kilometer naar de garage voor een beurtje. Dan zou de TLC 5 jaar/80.000km minimaal 3 beurtjes dekken. Misschien dan toch wel interessant?

btw. valt me ineens op dat de servicebehoefte geen reset heeft gehad na de inbouw van mijn nieuwe motor, overal kan dus bij mij nog 3000km opgeteld worden (of 2 maanden).
Laatst gewijzigd door RemcoMINI op 28 nov 2015, 15:12, 2 keer totaal gewijzigd.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Diverse vraagjes

28 nov 2015, 15:10

@RemcoMINI,

1-0 voor jou. :icon_top:
Inderdaad staat bij het starten van onze mini ook 09-2016. Dus jaarlijks, daar stond ik niet bij stil

Leuk om aan de hand van bovenstaande voorbeelden de verschillende perioden onderhoudsintervallen te zien. Die opties bekijken wij nooit.


*******

Blijft staan voor mij dat de onderhoudskosten van de Volvo in mijn ogen hoger uitvallen dan de Mini

ps. leuk dat je ook op die Duitse Forum lid bent geworden. Is altijd makkelijk, temeer het daar louter en alleen om de Fx modellen gaat. 2 vliegen in 1 klap, :D
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Diverse vraagjes

28 nov 2015, 15:54

hansnl1 schreef:ps. leuk dat je ook op die Duitse Forum lid bent geworden. Is altijd makkelijk, temeer het daar louter en alleen om de Fx modellen gaat. 2 vliegen in 1 klap, :D
Ik lees daar alleen maar mee hoor om wat extra kennis op te doen, trouwens ook op minif56.com... is ook erg informatief.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Diverse vraagjes

28 nov 2015, 15:59

Klopt, de Engelse variant.

Maar wel leuk dat in de Duitse variant een Manager van de fabriek in Born zit. Dan hoor je nog weleens wat, na groen licht van BMW overigens.
Zoals laatst de foto's die mijn vrouw heeft gemaakt van de Mini Cabrio's op de A2

En natuurlijk NL-Mini-rijders die hier ook in het Forum zitten :))
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

Re: Diverse vraagjes

28 nov 2015, 16:41

ik heb bij mijne mini f56 s in januari ook een MINI Serenity erbij genomen.
daarbij betaal ik per maand die dan worden berekend aan de hand van de aantal km die ik per mag doen.
waar ik niet over mag gaan of moet de km per jaar aanpassen.

hier zit alles in waarbij ook garantie verlenging naar 4j en ik mag 20000km per jaar doen.
ook zit hier gratis vervangwagen in als ze de wagen meer als een dag nodig hebben.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”