Toeter funcioneert slecht

Vanaf 2014
Steven035
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 jan 2016, 16:17

Re: Toeter funcioneert slecht

19 dec 2016, 10:53

Ze hebben bij mij de contactpunten schoongemaakt en afgesteld, hij werkt nu perfect waar je ook drukt de toeter gaat nu af!
NineEleven
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Neerpelt - Antwerpen
Berichten: 13
Lid geworden op: 20 okt 2016, 12:03

Re: Toeter funcioneert slecht

21 feb 2017, 22:38

Ik heb vandaag het onderhoud laten doen van mijn Cooper S F56.
Ook bij mij werkte de toeter niet naar behoren. Ik heb dit gemeld en ze zijn 45 min! bezig geweest met het opschuren van de contactpunten. Hij werkt nu wel perfect!

Een vraagje voor zij die dit ook al hebben laten doen: werd dit onder garantie gemaakt aangezien het bij meerdere mensen een probleem is? Bij mij lieten ze alvast weten dat ze het gingen bekijken of het onder garantie valt of niet (het voorstel kwam van de dealer zelf).
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Toeter funcioneert slecht

22 feb 2017, 15:57

De mijne is nog geen 2 jaar oud en daarbij hebben ze de complete airbag onder garantie vervangen. Maar eigenlijk werkt de claxon nog steeds niet geweldig :{
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Toeter funcioneert slecht

22 feb 2017, 18:23

Ik vind de claxon bij de r56 ook niet super top hoor.
Alleen als ik heel boos ben doet die het


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Hillywood
Berichten: 4614
Lid geworden op: 01 okt 2010, 15:34

Re: Toeter funcioneert slecht

22 feb 2017, 18:34

Die van de F is echt een stuk slechter...
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

Re: Toeter funcioneert slecht

22 feb 2017, 21:16

Vorige week bij de dealer voor onderhoud geweest met mijn f56 jcw, en ook geklaagd over de claxon maar daar noemen ze het geen probleem, maar een "producteigenschap"
MINI Cooper S Checkmate -- MINI Clubman Cooper S Hampton
wupie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 feb 2015, 10:50

Re: Toeter funcioneert slecht

23 feb 2017, 01:26

Van de deurrubbers en de toeter tot hiertoe geen last , 5 deurs Cooper D.
Ruitenwissers daar in tegen wel.
Volgens mij is het de bestuurderskant , en als je even aandachtig kijkt, merk je dat het paneeltje waar de wisser doorgaat redelijk los zit( veel speling)
Heb de kap er dan even afgehaald en wat gesmeerd, en probleem opgelost.
Was de kap nu niet goed bevestigd, is het een productie fout, wie zal het zeggen.
Ik hou het wel win de gaten.
weerwolf
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2021, 18:47

Re: Toeter funcioneert slecht

24 okt 2021, 14:45

Misschien een oud topic, maar ook ik had problemen met mijn toeter. Gisteren naar een garage geweest en die hebben het probleem opgelost.
Je kan bij uitvoeringen met een JCW stuur de airbag module loshalen door middel van 4 klemmen lost te drukken, dan haal je de unit naar voren en kan je bij het probleem komen.
Het probleem is niet de unit, het probleem zit in het stuur, er zitten 4 contactpunten en aan de binnenkant van de airbag unit loopt een ijzerdraad welke contact maakt met de punten en daardoor toeter je, maar aangezien er stroom doorheen gaat heb je kan op vonken en bij mij waren alle 4 de punten verbrand, er loopt een zwart streepje over de contacten, deze zijn opgeschuurd vlak geschuurd en in gesmeerd met vaseline zodat je geen vonkjes meer krijgt. De unit weer terug gedrukt op zijn plaats en de toeter werkt weer prima.
Dus mochten er nog mensen zijn die dit probleem hebben, heb je een JCW stuur dan is het zo op te lossen, helaas niet met een gewoon stuur.
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Toeter funcioneert slecht

24 okt 2021, 18:51

Dank je voor de info, hier kunnen anderen weer wat aan hebben. :icon_top:

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”