Type automaat in F56 F55

Vanaf 2014
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Type automaat in F56 F55

04 dec 2015, 14:12

Ik had soms het idee dat het een soort gerobotiseerde bak was. Dat is het echt niet. Het is een echte automaat. Ook de ZF trouwens. Hij schijnt wel behoorlijk verbeterd te zijn ten opzichte van de vorige en de Aisins schijnen qua betrouwbaarheid prima bakken te zijn.
Dit wilde ik allemaal weten. Wil altijd wel weten wat ik heb ;)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Type automaat in F56 F55

04 dec 2015, 15:27

Ik rij bijna alleen maar in de M/S mode.

De bak schakelt dan niet bij die belachelijk lage toerentallen op en rijdt pittiger. Vind ik ook beter om de "carbon build up" tegen te gaan.

Daarnaast blijft de bak dan luisteren naar de commando's die je geeft met de flippers of pook. In de D stand luistert de bak maar tijdelijk naar de commando's van de flippers en pakt um dan weer over op automatisch.
Mak schreef:maar wat weet je nu dan? ik snap eigenlijk het doel van je vraag niet.
ik weet alleen dat ik heel blij ben met deze automaat in mijn f56
in de verschillende driving modes past hij zich aan en dat maakt hem mooi pittig in 'sport' mode

heeft iemand al wel eens het m/s (is dat een soort zelf schakelen) uitgeprobeerd?
en wat moet je dan doen?
chandler
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:23

Re: Type automaat in F56 F55

04 dec 2015, 15:35

Hmm, goeie tip eigenlijk. Had de sport stand nog niet vaak gebruikt. Viel me inderdaad op dat die in de normale modus heel snel opschakelt. Mag van mij ook wel iets minder snel.

Overigens hier nog uitegbreidere uitleg om het verhaal compleet te maken als iemand in de toekomst zelfde info wil opzoeken:

http://www.aisin-aw.co.jp/en/products/d ... index.html

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”