Heeft de F56 cooper ook active sound?

Vanaf 2014
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Heeft de F56 cooper ook active sound?

26 dec 2015, 17:52

Ik vroeg mij af of iemand weet of de f56 standaard active sound heeft of dat alleen de s dat heeft?
Ik kan met coderen namelijk wel extra menu op mijn navi activeren met verschillende geluiden maar kan ze niet selecteren.

Overigens vond ik het extreem bijzonder dat het geluid van mijn mini bizar goed en sportief is als ik m opjaag in de toeren. Dacht misschien is er tovenarij (active sound) :))

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Heeft de F56 cooper ook active sound?

26 dec 2015, 19:50

Ik kan dat menu niet vinden, maar zoals je zegt heb je het er zelf 'in gecodeerd' dus dat kan kloppen. Heb zelf nooit wat gemerkt van dit zgn. engine sound gedoe, maar er zal ongetwijfeld ook bij mij een speaker in de achterbak zitten. Heb er nl. wel over gelezen op de buitenlandse fora en volgens mij is het (daar?) standaard voor alle F'jes. Dat je het ook zou kunnen instellen, is nieuws voor mij.

Mijn sound wordt trouwens pas echt active als ik de klep van de uitlaat openzet en naar de sportstand switch... vroem, pats, boem klap! ;)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Woerden
Berichten: 175
Lid geworden op: 04 aug 2011, 13:55

Re: Heeft de F56 cooper ook active sound?

27 dec 2015, 15:21

Ik hoop dat alle F-jes het hebben :icon_top:

Ik heb de Cooper nog niet echt door kunnen trekken, ik hou mij nog in 1978 km nu op de teller en wilde hem pas vanaf 2500 km een keer aan de tand voelen met een warme motor. Is dat lastig alle opties tevoorschijn coderen?

Mijn pa mocht gisteren even proefrijden met mijn x1 en dit komt uit een E-klasse met automaat en ik was er al bang voor bij de 1e de beste bocht bokken als een malle (niet terugschakelen) en daarna presteerde hij het om hem een paar keer goed in de toeren te jagen (niet schakelen) ruzie gloeiende gloeiende schakelen ouwe >:( en dat met 900km op de teller

Enfin, de Mini mocht hij niet meer proberen :hap

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Heeft de F56 cooper ook active sound?

27 dec 2015, 21:16

Ûh: niet dus... :)

@minikia, moderne auto's kunnen wel wat hebben qua inrijden volgens mij. Mijn garage vertelde me zelfs dat de nieuwe MINI/BMW's niet meer rustig ingereden hoeft te worden, gewoon lekker doortrekken etc. Waarheid zal wel ergens in het midden liggen, ik hou me ook altijd plm. 2500km best rustig. Maar een keertje hoog in de toeren kan geen kwaad denk ik.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
pocket rocket
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Zonhoven
Berichten: 774
Lid geworden op: 21 mar 2011, 09:58

Re: Heeft de F56 cooper ook active sound?

28 dec 2015, 12:35

ik dacht dat dit alleen in de sd uitvoering zit.
laatst hebben ze dit bijgeplaatst bij een clublid maar of dit nu ook effectief werk weet ik niet.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Heeft de F56 cooper ook active sound?

28 dec 2015, 14:37

BOSS schreef:Net even gekeken in me S maar bij staat die optie er niet tussen, is er een manier om het er wel in te krijgen?
Nog een keertje goed lezen wat er in de eerste berichten staat, bij ons staat de optie er namelijk ook niet (standaard) tussen... 8) da's nou juist ûh de vraag; waarom niet en wanneer (bij welke uitvoering) wel?
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Heeft de F56 cooper ook active sound?

28 dec 2015, 15:27

The Coopers do not have the Active Sound module at all and even if you did, that menu doesn't do anything. It actually ends up just deactivating it altogether. I'm guessing it was there for demo purposes on pre-production cars or perhaps an abandoned feature.

Tekst:
Mini F56.com

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”