Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

Vanaf 2014
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

06 feb 2016, 22:34

lijkt mij ook heerlijk
Afbeelding
maximiliaan
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 394
Lid geworden op: 17 mar 2013, 13:39

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

07 feb 2016, 11:42

Automaat rulezzzz.......en eindelijk is iedereen mee :P (na een tijdje voor lui te zijn uitgemaakt enzo :P )
From MINI Roadster to MINI F56 Cooper to a F56 S with JCW kit
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

07 feb 2016, 11:43

Ik denk dat ik het met je eens ben Maximiliaan. Nog ff 2 maanden wachten en ik zal het allemaal bevestigen.
Afbeelding


Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

21 feb 2016, 08:26

Met volle vertrouwen in de dealer ook een sportautomaat besteld voor m'n F54!
Hij was zeeeer overtuigend over zijn ervaring met deze bak!
Zelf alleen automaat-ervaring in onze SMART uit 2004. Wat is die traaaaaaaag!!! :roll:

Door die ervaring en verder ook alleen maar handbakken gereden te hebben (classic mini en non-mini) was ik dus moeilijk te overtuigen in automaat. Tot de proefrit met de 'gewone' 6-traps automaat, deze reed al TOP... Ik wilde echter graag de mogelijkheid van het manueel schakelen (flipperen) erbij hebben, vandaar (ook vanwege de ontzettend enthousiaste dealer-verhalen) voor de sportautomaat gekozen!

Ik ben benieuwd, binnenkort weet ik het definitief.... 8)
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
michail
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 jul 2015, 19:43

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

22 feb 2016, 07:29

Leuke discussie. Hoewel ik absoluut fan ben van een automaat vind ik het in geval van de Cooper S een lastige keuze. Wij hebben zowel de F54 (S) als de F56 (S). De 54 is een automaat de 56 een handbak. Bij ons heeft de 56 de voorkeur. Dat zal zeker te maken hebben met de JCW kit, maar ook de levendigheid, lees de reactie op gaspedaal, is veel directer als bij de automaat. Schakelen in de 56 is zeker geen straf.

(En natuurlijk de 54 is 200 kg zwaarder.. en dat merk je echt wel... :evil:.. daar moet echt wat gaan gebeuren :roll:)
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

10 apr 2016, 14:20

Inmiddels rijd ik een week in mijn nieuwe Cabrio Cooper S ( Lapisluxury Blue met zwarte Victory Spoke velgen) met sportautomaat. Ik ben zeer tevreden. In de normale stand schakelt hij wel snel op, maar in de sportstand trekt hij langer door in een versnelling. Natuurlijk nog niet tot het uiterste gegaan ivm inrijden. Dealer heeft ook afgeraden tot 1000 km de flippers echt te gebruiken als manuele bak dus met uitschakeling van de tractioncontrole. Maar het rijdt heerlijk zo. Leuke plofjes met opschakelen. Ik ben vergeten de Mini driving modes te bestellen althans ik kwam er te laat achter dat die er standaard niet op zit. Maar in de sportautomaat stand krijg je een beetje het sportmode effect met plofjes, soms zelfs bij terugschakelen. De Green stand mis ik niet echt. Dan had ik wel een Mini One besteld.
De stoelen bevallen prima, geven meer steun dan is in mijn vorige Cooper S 2011. Verder is het een rijpere auto. Stabieler, minder stuiterig en bij kuilen en verkeers drempels reageert hij rustiger. Ook minder last van windruis etc. Ik word nu nog wat afgeleid door alle entertainment opties, Mini Connect en zo. Communicatie met iPhone perfect. Ik heb Visual Boost en geen navigatie omdat ik TomTom Go op mijn telefoon heb. Dat werkt prima. Ik heb de iPhone in een Brodit houder met Proclip aan de rand van het middenscherm zitten, goede stevige oplossing met oplaad kabeltje in USB. Als je de telefoon in de houder zet gaat je Apple Music direct spelen. Navigatie en telefoonoproepen onderbreekt muziek netjes. Ook zeer tevreden met de Harman Kardon set. En natuurlijk het Mini logo op de grond bij in en uitstappen 's avonds is top.
Gaat nergens over maar maakt wel indruk op vriend en vijand...
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

10 apr 2016, 14:25

Wij rijden ondertussen ook alweer een week in de nieuwe Cabrio S met sport automaat. Ook hier niets dan tevredenheid over zowel de automaat, de sportstand van de auto en de stoelen. Vooral in de sport/sport stand een lekker geluid tijdens opschakelen. Wij hebben wel de navigatie maar zoek nog wel een oplossing voor de telefoons. Immers, Mini Connected gebruiken voor de ritregistratie. Zo'n losse telefoon in de auto werkt ook niet prettig.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Afbeelding


Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”