Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

Vanaf 2014
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

01 jan 2016, 13:27

Ik ben mij aan het oriënteren op de nieuwe Mini Cabrio Cooper S. Ik heb nu een Cabrio Cooper S met handbak en heb vorig jaar proefgereden in de nieuwe Cooper S met automaat. Dat vond ik wat tegenvallen.
Ik ben geen automaat gewend, maar ik vond hem wat sloom. Ik weet niet in welke stand hij stond toen.
Ik zag in de prijslijst van de 2016 Mini Cabrio dat er ook een sportautomaat is. Er stond achter dat dit een 8 traps transmissie is. Klopt dat en zo ja is dat een betere optie, pittiger? Beetje vergelijkbaar met een handbak?
Heeft iemand ervaring?
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

01 jan 2016, 14:28

Wij hebben ook in de automaat gereden maar dit was geen Sport Automaat. Wij vonden deze ook al best vlot schakelen. Dat is overigens ook de uitvoering die we uiteindelijk besteld hebben. Maximiliaan rijdt sinds kort in een F56 met Sport automaat en die is dik tevreden. Overigens heeft volgens mij alleen de diesel een 8 traps automaat en is er voor de Cooper S een 6 traps automaat die wat feller schakeld, zeker in de sportstand van de automaat, in combinatie met de sportstand van de auto zelf is dat een best sportieve uitvoering.
Afbeelding


Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

01 jan 2016, 16:18

Weet het bijna zeker maar voor de F56 en daarmee volgens mij ook de nieuwe cabbie wordt vooralsnog alleen de 6 traps automaat geleverd.
8 traps vooralsnog alleen voor de F54 (puur kostenplaatje)
Heb zelf een F56 s met jcw kit en flippers...sloom schakelen, mwaa...nee...dat kan ik niet zeggen.
Wel vindt ik dat de auto goed warm moet zijn om een goed beeld te krijgen.

Moet wel toegeven dat de 6 traps automaat bij normaal rijgedrag (wat rustiger :wink: ) erg vroeg opschakelt
Reden waarom ik regelmatig in m/s modes rijd, soms prettiger om zelf de momenten te bepalen.
Eerlijkheidshalve...ik zou voor mijn daily auto niet anders willen...
De sportflippers aan het stuur, geinig maar gebruik ze nooit.

Mijn ervaringen met de 8 traps in de F54: prima maar geen wereld van verschil met de 6 traps in de F56.
F56S JCW PRO LCI
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6582
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

01 jan 2016, 18:48

Gebruik de flippers juist weer heel veel :icon_top:

Op het circuit alle systemen uit en totale controle! Geweldig!

Zou de automaat zeker prefereren boven een handbak. :D
Gebruikersavatar
louisvdd76
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Molenhoek
Berichten: 6371
Lid geworden op: 28 okt 2016, 23:10
Nederland

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

01 jan 2016, 19:03

De 8 traps bak is dezelfde als in de BMW 1-3-5 serie... Kan heel wat koppel aan! Ik zou hem nemen.
Atrak
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 feb 2015, 08:23

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

02 jan 2016, 10:22

Ik heb met beide automaten gereden, de schakeltijden zijn gelijk.
Het enige verschil zijn de flippers en een launchcontrol functie.
Je kan ook het pookje gebruiken om sequentieel te schakelen.
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1169
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

02 jan 2016, 10:42

Helemaal mee eens...launch control heb ik niet zo veel vertrouwen in, zal ongetwijfeld werken maar lijkt me niet bevordelijk voor de bak.
En als je alsnog zelf een beetje wil schakelen met de sportautomaat, flipperen of met het pookje :wink:
Laatst gewijzigd door ITSU028 op 06 feb 2016, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
F56S JCW PRO LCI
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

02 jan 2016, 11:12

Een automaat die niets meer kost dan een handbak? Volgens mij staat er een optieprijs van € 1.882,00 voor optie 2TB, Automatische Sporttransmissie met stuurschakeling, in mijn configuratie van de S Cabrio.
Afbeelding


Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Gebruikersavatar
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Wierden
Berichten: 1596
Lid geworden op: 15 jun 2008, 16:48

Re: Sportautomaat Cooper S aantrekkelijk?

02 jan 2016, 11:42

Dat staat inderdaad op de prijslijst maar als je de online configurator gebruikt staan er andere prijzen. Ook in combinatie met allerlei optiepaketten kan je er niet echt wijs meer uit worden. Voor ons was dus vooral van belang welk totaalbedrag eruit kwam na inruil. Het is dus de sport automaat geworden.
Afbeelding


Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”