Geen gehoor bij bellen met bluetooth

Vanaf 2014
Bob.
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2008, 12:12

Geen gehoor bij bellen met bluetooth

22 jan 2016, 16:48

Hallo allemaal,

Inmiddels rijd ik een maand naar volle tevredenheid met een MINI Cooper 5-deurs. Ik maak tijdens het rijden best veel gebruik van mijn bluetooth functionaliteit.

Sinds afgelopen week lijkt de speaker en microfoon gedempt te staan en kan ik niet meer via bluetooth bellen. Het gaat om een iPhone 6. Het vreemde is dat als ik gebeld word, de ringtone wel gaat en ik ook te zien krijg wie er belt. Als ik zelf bel hoor ik hem dan weer niet door mijn speakers overgaan.

Muziek op bijvoorbeeld spotify wordt weer wel afgespeeld. Ik heb in mijn instellingen geprobeerd te zoeken of de speaker en microfoon toevallig gedempt is, maar hier kon ik niets over vinden...

Hier iemand een idee hoe dit te verhelpen is? Heb al geprobeerd mijn telefoon te verwijderen uit bluetooth apparaten en opnieuw te pairen. Dit heeft helaas niet geholpen.

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën of suggesties.

Groeten,
Bob
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Geen gehoor bij bellen met bluetooth

23 jan 2016, 07:41

hoi Bob

te voor de hand liggend misschien, maar heb je al geprobeerd het volume harder te zetten met de volume knop?
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Geen gehoor bij bellen met bluetooth

23 jan 2016, 07:42

Ik bedoel natuurlijk de volume knop van de Mini....
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

Re: Geen gehoor bij bellen met bluetooth

23 jan 2016, 08:30

Hoi Bob, kijk even naar het menu op je Iphone als je zelf belt. Waarschijnlijk staat daar iphone aangevinkt ipv de bt van je mini. Ik bedoel dus het scherm dat de iphone laat zien als hij een nummer gaat bellen
Bob.
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2008, 12:12

Re: Geen gehoor bij bellen met bluetooth

23 jan 2016, 08:48

Beide oplossingen al gecheckt. Helaas was dit ook niet de boosdoener... Volume knop staat gewoon zoals normaal. Op het scherm van m'n iPhone staat dat hij wel via bluetooth belt.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Geen gehoor bij bellen met bluetooth

23 jan 2016, 09:01

Je zou hem even op nieuw kunnen connecten vanaf begin af aan.
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Geen gehoor bij bellen met bluetooth

23 jan 2016, 10:05

Even een andere telefoon proberen om uit te sluiten dat het aan de auto ligt en een harde reset doen aan je iPhone
Bob.
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jun 2008, 12:12

Re: Geen gehoor bij bellen met bluetooth

23 jan 2016, 10:57

Toevallig heeft mijn iPhone vanmorgen de iOS update uitgevoerd. Daarbij is hij opnieuw opgestart. Net gelijk even geprobeerd en erachter gekomen dat hij het weer doet.

Probleem is dus opgelost door m'n iPhone te resetten. Thanks voor jullie hulp! :icon_top:
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Doesburg en Rotterdam
Berichten: 206
Lid geworden op: 02 jul 2015, 11:54

Re: Geen gehoor bij bellen met bluetooth

08 feb 2016, 11:58

bij mijn f56 is het belangrijk dat ik mijn iPhone 6 qua volume ook op max heb staan
nu heb ik de snap in adapter en gelukkig nergens meer last van
fijn dat het weer werkt
Afbeelding
Wilbert27
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2016, 18:58

Re: Geen gehoor bij bellen met bluetooth

13 nov 2016, 19:07

Beste Mak,

Zou je mij misschien kunnen helpen? Ik heb sinds enkele weken een snap-in adapter voor mijn Iphone 6 maar ik krijg het geluid niet over de boxen in de auto. Via de boardcomputer kan ik wel bij mijn muziek op mijn Iphone (ook naar de Spotify) en kan overal door bladeren maar krijg geen geluid.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”