Mini TLC en voucherboekje

Vanaf 2014
Mak
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Doesburg en Rotterdam
Berichten: 206
Lid geworden op: 02 jul 2015, 11:54

Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 10:16

Ik heb afgelopen 5 oktober mijn nieuwe Mini mogen ophalen, daarbij heb ik het Mini TLC onderhoud gekocht .
Nu zag ik op het forum dat veel Mini eigenaren het hadden over het Mini TLC voucherboekje.
Omdat ik deze niet had gekregen, heb ik gebeld naar Ekris Arnhem en ik kreeg te horen dat het voucherboekje niet meer gegeven werd bij TLC op het nieuwste model Mini (de f56 en f54 en F55 denk ik dan).
Omdat op de Mini website bij het TLC pakket wél melding wordt gemaakt van dit voucherboekje, inclusief olie check en eerste Mink check, wilde ik even vragen wat jullie ervaringen zijn.
Wie heeft er een f54 f55 of f56 gekocht met TLC en heb je daarbij het voucherboekje gekregen?

Hij zei aan de telefoon dat als er een op de board computer iets zou gaan branden, dat ik gratis langs kon komen, ik vraag me alleen af of TLC niet meer inhoudt dan alleen het onderhoud dat wordt aangegeven.
Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 10:48

Ik heb volgens mij wel eens dat boekje gezien bij mijn F55 van 2015 en ik weet zeker dat ik het heb gezien bij een F56 van 2014.
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 10:55

Bij mijn R55 had ik geen boekje, maar stond het bij de dealer in de computer, en bij mijn nieuwe F56 heb ik ook geen boekje gekregen.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 15:13

Hier ook geen voucherboekkie, ze hebben wel een stickertje geplakt.

Afbeelding

TLC hebben we via de dealer gekocht, maar is een dingetje BMW/MINI dus je kan bij iedere dealer terecht (TLC staat bij BMW/MINI in de computer, geregistreerd op VIN).
Mak schreef:[...]
Hij zei aan de telefoon dat als er een op de board computer iets zou gaan branden, dat ik gratis langs kon komen, ik vraag me alleen af of TLC niet meer inhoudt dan alleen het onderhoud dat wordt aangegeven.
Volgens mij hebben we met TLC het 'reguliere' onderhoud afgekocht en aangezien de intervallen worden aangegeven door de boordcomputer denk ik dat je aan de telefoon juist geïnformeerd bent.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 16:20

Ik heb (gelukkig ;) ) geen sticker zoals Remco.

Ze zullen het boekje wel vervangen hebben door de sticker want zoals Remco al aangeeft is alles digitaal vast gelegd.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 16:25

Mak:

Dit houdt TLC in (heb wel een boekje)


http://www.mini-f56-forum.de/index.php/ ... #post92536
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 16:44

Hier wel een boekje, F56 van juni '15.
Echter, bij het uitlezen van je sleutel komt dit ook 'naar boven'.
F56S JCW PRO LCI
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 17:00

@Hans,

...jouw Duitse opsomming ;) klopt niet helemaal (meer?).

TLC is niet limitatief, dus niet alleen de eerste check, de tweede enzo. maar gewoon alle onderhoud gedurende de looptijd (in km's of jaren) valt er onder het contract. Ook tussentijdse checks vallen er onder.

Hier de voorwaarden (zie ook: mini.nl/TLC)

MINI TLC: VOORWAARDEN EN BEPALINGEN
  • Je kunt MINI TLC aanschaffen bij aankoop of na aflevering van een nieuwe MINI in de voor Nederland geldende specificaties, maar uiterlijk vóór het eerste onderhoud.
  • Onderhoud, eventuele reparaties en schadeherstel dienen te worden uitgevoerd door een MINI dealer of MINI Erkend Service Partner in Nederland. Deze staan vermeld op www.MINI.nl.
  • Om aanspraak te kunnen maken op de MINI TLC dienstverlening dien je je MINI op correcte wijze te gebruiken en dienen de door de fabrikant voorgeschreven werkzaamheden op het door MINI Condition Based Service aangegeven tijdstip c.q. de aangegeven kilometerstand te worden verricht.
  • MINI TLC omvat als onderhoudscontract het voorgeschreven onderhoud inclusief de daarbij benodigde onderdelen, vloeistoffen en het werkplaatstarief gedurende 5 jaar of 80.000 km – al naar gelang het eerst wordt bereikt. Daarnaast omvat MINI TLC ook het tussentijds checken en, indien nodig, bijvullen van ruitensproeiervloeistof, bandenspanning en motorolie. Bij aankoop van MINI TLC ontvangt u van uw dealer het MINI TLC voucherboekje. In het voucherboekje zijn onder meer vouchers voor de eerste en tweede olieservice en de eerste MINI check te vinden. Onderhoud waarvoor het MINI TLC voucherboekje geen vouchers heeft, behoort niet tot de omvang van MINI TLC.
  • Niet gedekt zijn de kosten van slijtagereparaties, zoals bijvoorbeeld het vervangen van banden, remschijven of ruitenwisserbladen alsmede de kosten van APK en vervangend vervoer.
  • Elke vorm van ‘tuning’ of andere modificatie die niet officieel is goedgekeurd door de fabrikant, maakt de MINI TLC overeenkomst ongeldig.
  • MINI TLC en niet gebruikte TLC vouchers zijn overdraagbaar op de volgende eigenaar van je MINI, maar kunnen niet overgaan op een andere MINI.
  • Bij diefstal of totall loss vervallen alle rechten op MINI TLC.
  • MINI behoudt zich het recht voor het MINI TLC aanbod te wijzigen of in te trekken.
  • Je MINI dealer of MINI Erkend Service Partner is er om je te helpen en te adviseren. Verder kun je altijd even bellen met MINI Customer Service, 0800 - 099 2235.
Het voucherboekje heb ik dus (ook) niet, zal er eens om vragen maar denk dat het nu idd. via de compjuter gaat. Wel raar trouwens dat het (oude) voucherboekje wel 'limitatief is' tot alleen het gebruik van de vouchers, hmmm...
Laatst gewijzigd door RemcoMINI op 03 feb 2016, 17:06, 2 keer totaal gewijzigd.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 17:04

Bedankt RemcoMINI voor de nieuwe opsomming.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 17:08

hansnl1 schreef:Bedankt RemcoMINI voor de nieuwe opsomming.
Ja maar het is wel een tikje raar. Ze schrijven bij de vierde bullit dat alle onderhoud er onder valt om vervolgens te schrijven alléén hetgeen aan vouchers is verstrekt wordt gedekt. Dat kan ik niet helemaal rijmen met elkaar. Ik ga ze zo eens even bellen om na te vragen.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 17:10

Heb je goed gezien.
Ik heb daar overheen gelezen.

Inderdaad zit daar een tegenstrijdigheid in.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 17:28

Heb zojuist MINI Customer Service (0800 - 099 2235) gebeld. Ze zoeken het even uit, hadden niet direct een panklaar antwoord, en bellen mij terug. Wordt vervolgd... :)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 17:31

Bedankt voor het navragen.

We wachten af.

In ieder geval een mooi systeem dat overdraagbaar is.
Mocht je je auto tussentijds inruilen dan heeft de nieuwe eigenaar + dealer daar voordeel mee.
En als het je lukt ook voor jezelf, wanneer je bij de nieuwe de TLC gratis uit onderhandeld.
WIN-WIN.
ko1533
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2016, 13:36

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 17:54

Ik had ook gevraagd hoe e.e.a. werkt voor mijn F54 van januari 2016 en kreeg te horen dat het was vastgelegd in het systeem echter toen ik nog langsging voor het ontbreken van de bandenreparatiekit kreeg ik gelijk ook een voucherboekje mee.
Ik ben benieuwd hoe het nu echt zit met zaken die er wel of niet onder vallen.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Mini TLC en voucherboekje

03 feb 2016, 18:11

Ik ga de verwarring nog even wat groter maken, vooral voor diegenen die net als ik géén boekje hebben. 8)

Ben net teruggebeld en je zou wél een voucherboekje moeten krijgen/hebben, die moet via de dealer komen. Wat daar dan precies inzit, daar kan ik even geen antwoord op geven... misschien dat iemand hier die 'm wel heeft even voor ons kan kijken? Ik ben vooral benieuwd naar de hoeveelheid/type vouchers enne of er dan ook een soort van 'free format' bonnetjes inzitten als je een keer tussentijds voor de olie langsgaat?!

Volgens de dame van BMW/MINI zouden de vouchers overigens alles moeten dekken, wat normaliter in 5 jaar/80dkm aan onderhoud noodzakelijk is. Zij zag dan ook geen discrepantie in de voorwaarden.

Nu is mijn dealer natuurlijk nét gesloten, kan ik niet meer bellen en dus die ga ik eens even een mail sturen met de vraag waar mijn boekje blijft en hoe het volgens hun zit met de voorwaarden/dekking.

Als ik antwoord heb, laat ik het wel even weten.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”