Jaaa, ik heb 'm! + pics!

Vanaf 2014
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Jaaa, ik heb 'm! + pics!

10 feb 2016, 22:09

Eindelijk, eindelijk! Gisteren opgehaald! Mijn Mini One driedeurs in het oranje. Geen opties, op de airco en het multi media circus na. En cruise control, middenarmsteun. Volgens mij is dat het business pakket?
Maar ow ow ow, wat een feest om te rijden. Vandaag lekker 'op klus' geweest in het oosten van Nederland, 2x 1,5 uur sturen. Heerlijk.

Ik heb wel nog 'wat' dingen uit te zoeken, daar ga ik wel achter komen, maar als iemand tips heeft...

Bijvoorbeeld, hoe werkt dat automatische stop/start systeem nou precies? Voet op rem, versnelling in vrij en koppeling op laten komen? Moet 't dan werken?

Ik heb 'm via USB kabeltje gekoppeld aan mijn iPhone 4 (HEEL oud dus) en dan duurt het wel even, als in een paar minuten, voordat bijvoorbeeld Spotify gevonden is en te bedienen. Is dat 'normaal'? Ja die iPhone is echt traag...

In het scherm staat de signaalsterkte (vijf streepjes). Is dat van de Mini zelf of van de iPhone?

En ik vind die 'Wurlitzer' ring geweldig, welke truuks kun je m allemaal laten uitvoeren? Default is toerenteller, en is dat stuk rechts dan de temperatuur van de motor? Volume regeling, en nog zo wat dingen die ik ontdekt heb... Heartbeat is ook gevonden, weer WOW!!!

Maar verder, WOW! Heel erg WOW!!!! Had ik 't al gezegd? WOW! :-)

Oh ja, de vorige was een 2004 Mini One... Daar nam ik met 50 km/h rotondes mee, dat zie ik me met deze nog niet doen. Hopelijk komt dat wel weer!
Laatst gewijzigd door Henri op 20 feb 2016, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Jaaa, ik heb 'm!

10 feb 2016, 22:58

Yes, weer een oranje F-toppertje erbij! :icon_top: :icon_top: :icon_top:
Van harte!!
  • Start/stop werkt als volgt. In zijn vrij (handbak) zetten en de koppeling loslaten en de motor stopt. Trap je de koppeling weer in, dan slaat de motor weer aan. Zal bij de automaat wel hetzelfde zijn, maar dan in de 'N' zetten.
  • iPhone kan ik je niet bij helpen. Die heb ik altijd in mijn zak zitten (gebruik ik dus niet voor Spotify in de auto ofzo...)
  • Signaalsterkte is volgens mij van de telefoon zelf.
  • De kleurtjes/bewegingen van de ring kun je instellen. Even de handleiding raadplegen. 8)
Ben benieuwd naar de foto's... ;)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Jaaa, ik heb 'm!

11 feb 2016, 13:53

Henri,

Gefeliciteerd.

Veel plezier met je Mini

of zoals BMW zegt: Freude am Fahren (shakeit)
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: Jaaa, ik heb 'm!

11 feb 2016, 14:56

Bij de automaat slaat de motor vanzelf af als je stilstaat en weer aan als je de rem los laat. Dus altijd even de schakelaar op het dashboard een tikje geven na het starten zodat ie niet meer afslaat.... ;)

Signaalsterkte is van de telefoon zelf tenzij je een dure cradle in de armsteun hebt en de telefoon daarin klikt.
RemcoMINI schreef:Yes, weer een oranje F-toppertje erbij! :icon_top: :icon_top: :icon_top:
Van harte!!
  • Start/stop werkt als volgt. In zijn vrij (handbak) zetten en de koppeling loslaten en de motor stopt. Trap je de koppeling weer in, dan slaat de motor weer aan. Zal bij de automaat wel hetzelfde zijn, maar dan in de 'N' zetten.
  • iPhone kan ik je niet bij helpen. Die heb ik altijd in mijn zak zitten (gebruik ik dus niet voor Spotify in de auto ofzo...)
  • Signaalsterkte is volgens mij van de telefoon zelf.
  • De kleurtjes/bewegingen van de ring kun je instellen. Even de handleiding raadplegen. 8)
Ben benieuwd naar de foto's... ;)
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Re: Jaaa, ik heb 'm!

11 feb 2016, 16:36

Hee, dank jullie wel!

Stop start systeem heb ik ondertussen uitgevogeld. Ik merk wel dat 't soms 'automatisch' in werking treedt op momenten waar ik het niet wil hebben, bijvoorbeeld bij het nemen van een bocht waarbij je toch net nog even voor een voetganger stopt. Ik doe dan blijkbaar iets waardoor de motor afslaat vanwege het stop start systeem. Even wennen! Ik heb overigens (uiteraard!) een handbak.

Foto's volgen maar het is echt een heel basic Mini. Zelfs geen lichtmetalen velgen..!!! Boring! Maar wel oranje, dat dan wel weer.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Jaaa, ik heb 'm!

11 feb 2016, 16:44

Henri,

Tevreden zijn met wat je hebt. Boring, welnee!

Daarbij komt dat je voor de prijs van een Mini al een goed aangeklede auto kunt rijden, maar geen premiumauto. En dat heb jij wel! :icon_top:
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Jaaa, ik heb 'm!

11 feb 2016, 17:02

Ik heb nog nooit een MINI/mini gezien die boring was!
Al helemaal niet in 'onze kleur'... ;)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Re: Jaaa, ik heb 'm! + pics!

20 feb 2016, 12:16

Vanochtend z'n eerste badje gehad. Was al best vies! En 1300 km op de teller... Gauw een paar foto's geschoten voordat het vanmiddag weer gaat regenen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blijven swifferen...
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Jaaa, ik heb 'm! + pics!

21 feb 2016, 09:52

Gefeliciteerd met je aankoop Henri,
Super one, toffe kleur en fun to drive :icon_top:
Veel plezier ermee :rijden
F56S JCW PRO LCI
Gebruikersavatar
MCS Floris
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord Holland
Berichten: 457
Lid geworden op: 11 apr 2015, 11:32

Re: Jaaa, ik heb 'm! + pics!

21 feb 2016, 10:57

Mooi hoor! Zelfs in de regen straalt ze!
Veel fijne km's met de ONE

(Wel ook je matje schoonmaken)
Afbeelding it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Re: Jaaa, ik heb 'm! + pics!

21 feb 2016, 15:58

Thanks!

Er moeten nog matten in! Had eigenlijk niet gerekend dat ze er niet bij zouden zitten...
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Jaaa, ik heb 'm! + pics!

21 feb 2016, 16:01

zitten die er niet eens standaard bij
Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Jaaa, ik heb 'm! + pics!

21 feb 2016, 16:06

Jammer dat je die niet gratis gekregen hebt
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Re: Jaaa, ik heb 'm! + pics!

21 feb 2016, 18:54

Je kunt ook http://matten-online.nl je matten bestellen. Ze maken ze in allerlei kleuren en materialen. Volgens mij goedkoper dan de originele en veel sterker. Ik was in 9 maanden bij de originele mat al met mijn hak er doorheen, en toen heb ik bij http://matten-online.nl een set besteld en die houdt het al ruim 3 jaar vol.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”