Hoi allen,
Ik ga morgen een f56 jcw testen met automaat.
Ik heb nu een stock f56 cooper s met handbak.
Ik heb mijn wagen nog maar een paar maanden, ga dus zeker niet wisselen maar wou eens vergelijken.
De remmen van de jcw ga ik in de toekomst zeker zetten.
Het verschil ik vermogen lijkt me ook interessant..
Ik ga vooral letten op het motorkarakter, verschil in vermogen.
De betere remmen (ik vind die van de mcs niet goed, veel te snel fading)
Mijn wagen heeft het sportonderstel.
Is identiek aan het jcw onderstel geloof ik?
Ik weet wel niet of de demowagen de dynamische dempers heeft.
Verschil in ophanging ga ik dus ook vergelijken.
Iemand nog zaken waar ik zeker op moet letten?
Testrit jcw morgen!
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gooische Matras
Bericht
Re: Testrit jcw morgen!
Niet te veel vragen stellen, gewoon van genieten... altijd leuk toch?!
"Orange is the happiest color!"
- olivier.aerts.52
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Testrit jcw morgen!
Je hebt gelijk . Net bericht van mg performace dat mijn uitaat deze week geleverd wordt. Dus hopelijk al volgende week plaatsing!
- olivier.aerts.52
- 4 op een rij!
Bericht
Vandaag deze mooie jongen getest.
Mijn mening,
mcs f56 (man) vs jcw f56 (auto)
De remmen:
voelden niet veel krachtiger. Maar zien er wel vet uit en zullen zeker beter volhouden.
Die ga ik dus zeker zetten.
De automaat:
kon me wel bekoren.
Leuk, en snelle respons.
Ook leuke scheetjes bij het handmatig schakelen. .
Voor mijn gebruik (korte funritjes) verkies ik echter absoluut mijn manueel voor meer beleving.
Motor:
Ik had niet het gevoel met een wagen te rijden die 40pk extra heeft.
Beetje teleurstellend.
Het verschil in beleving zou met automaat vs handbak te maken kunnen hebben.
Ik heb echter ook al eens met een mcs f56 met sportautomaat gereden.
Zelfs in de hoge toeren niet echt merkbaar veel sneller.
Wellicht zie je als je langs elkaar een rolling start doet wel verschil maar qua beleving geen grote plus.
Ophanging:
De testwagen had de dynamische dempers,
Net zoals de automaat leuk en ontspannen dat je kan wisselen in harheid.
Testwagen had ook 18 inch dus ik kon goed vergelijken.
De dynamische dempers zijn op de hardste stand merkbaar comfortabeler dan het sportonderstel.
Ik zou die dan ook aanraden voor iedereen die niet echt het onderste uit de kan wil halen qua wegligging.
Op onze wegen, zeker in combi met 18inch runflat aangenamer.
Ik verkies echter mijn sportonderstel, harder en meer respons (voor mijn gebruik).
Elke dag file koos ik waarschijnlijk wel voor automaat en dynamic damper control.
Conclusie:
Is het mij de meerprijs waard?
Kortaf Nee.
Mijn sportonderstel is identiek
aan dat van de jcw.
Handbak heeft mijn voorkeur.
De remmen ga ik upgraden.
Uitlaat wordt binnekort geplaatst.
(Remus v2)
Vermogen (260-280pk)
Is met een stage 1 te bereiken en volgens mij sensationeel met een handbak.
Groetjes
Testrit jcw morgen!
Vandaag deze mooie jongen getest.
Mijn mening,
mcs f56 (man) vs jcw f56 (auto)
De remmen:
voelden niet veel krachtiger. Maar zien er wel vet uit en zullen zeker beter volhouden.
Die ga ik dus zeker zetten.
De automaat:
kon me wel bekoren.
Leuk, en snelle respons.
Ook leuke scheetjes bij het handmatig schakelen. .
Voor mijn gebruik (korte funritjes) verkies ik echter absoluut mijn manueel voor meer beleving.
Motor:
Ik had niet het gevoel met een wagen te rijden die 40pk extra heeft.
Beetje teleurstellend.
Het verschil in beleving zou met automaat vs handbak te maken kunnen hebben.
Ik heb echter ook al eens met een mcs f56 met sportautomaat gereden.
Zelfs in de hoge toeren niet echt merkbaar veel sneller.
Wellicht zie je als je langs elkaar een rolling start doet wel verschil maar qua beleving geen grote plus.
Ophanging:
De testwagen had de dynamische dempers,
Net zoals de automaat leuk en ontspannen dat je kan wisselen in harheid.
Testwagen had ook 18 inch dus ik kon goed vergelijken.
De dynamische dempers zijn op de hardste stand merkbaar comfortabeler dan het sportonderstel.
Ik zou die dan ook aanraden voor iedereen die niet echt het onderste uit de kan wil halen qua wegligging.
Op onze wegen, zeker in combi met 18inch runflat aangenamer.
Ik verkies echter mijn sportonderstel, harder en meer respons (voor mijn gebruik).
Elke dag file koos ik waarschijnlijk wel voor automaat en dynamic damper control.
Conclusie:
Is het mij de meerprijs waard?
Kortaf Nee.
Mijn sportonderstel is identiek
aan dat van de jcw.
Handbak heeft mijn voorkeur.
De remmen ga ik upgraden.
Uitlaat wordt binnekort geplaatst.
(Remus v2)
Vermogen (260-280pk)
Is met een stage 1 te bereiken en volgens mij sensationeel met een handbak.
Groetjes
Laatst gewijzigd door olivier.aerts.52 op 11 feb 2016, 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gooische Matras
Bericht
Re: Testrit jcw morgen!
Leuk verslag, thanks!
Verbaast me dat je het vermogensverschil niet 'gevoeld' hebt. Ik merkte dat bij mijn eigen S direct na de JCW Pro tuning én dat was juist de reden om voor die upgrade te gaan, uitlaat was een leuke bijkomstigheid ...en mijn S JCW heeft op papier iets minder PK's/NM's dan de fJCW, vandaar dat 't me wel een tikje verbaasd. Wel herken ik het verschil in gevoel van handgeschakeld & automaat en wellicht dat dat je een beetje 'voor de gek houdt', het rijdt/voelt gewoonweg anders. Nu dus een beetje appels & peren vergelijk.
Oh en over die meerprijs... tel alles wat jij nu aan het aanpassen bent even bij elkaar op en bij de aanschaf van je S, kom je in totaal toch aardig in de buurt van een fJCW.
Verbaast me dat je het vermogensverschil niet 'gevoeld' hebt. Ik merkte dat bij mijn eigen S direct na de JCW Pro tuning én dat was juist de reden om voor die upgrade te gaan, uitlaat was een leuke bijkomstigheid ...en mijn S JCW heeft op papier iets minder PK's/NM's dan de fJCW, vandaar dat 't me wel een tikje verbaasd. Wel herken ik het verschil in gevoel van handgeschakeld & automaat en wellicht dat dat je een beetje 'voor de gek houdt', het rijdt/voelt gewoonweg anders. Nu dus een beetje appels & peren vergelijk.
Oh en over die meerprijs... tel alles wat jij nu aan het aanpassen bent even bij elkaar op en bij de aanschaf van je S, kom je in totaal toch aardig in de buurt van een fJCW.
"Orange is the happiest color!"
- olivier.aerts.52
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Testrit jcw morgen!
Ik dacht dat het verschil tussen een gelijkwaardig uitgeruste jcw en s toch meer dan 7000euro was?
Nu ik heb mijn wagen heel interessant kunnen kopen.
Dan ook nog de btw gerecupereerd.
Mods : uitlaat 1300 euro (moet je op een jcw ook upgraden)
Remmen 1700 euro.
Mapping komt op 600max.
(Weet nog nie of dat ik dat laat doen.
Valt nog mee niet?
Heb ook nog stock jcw cup spokes gekocht voor 1250 euro.
Mijn originele cone spoke ook verkocht voor hetzelfde bedrag.
Dus dan zit je nog nieuw aan meer dan 5000euro verschil lijkt me?
Nu ik heb mijn wagen heel interessant kunnen kopen.
Dan ook nog de btw gerecupereerd.
Mods : uitlaat 1300 euro (moet je op een jcw ook upgraden)
Remmen 1700 euro.
Mapping komt op 600max.
(Weet nog nie of dat ik dat laat doen.
Valt nog mee niet?
Heb ook nog stock jcw cup spokes gekocht voor 1250 euro.
Mijn originele cone spoke ook verkocht voor hetzelfde bedrag.
Dus dan zit je nog nieuw aan meer dan 5000euro verschil lijkt me?
- hansnl1
- Be Mini
Bericht
Re: Testrit jcw morgen!
Maar Remco heeft wel een punt.
In jouw voorbeeld scheelt het nog maar pakweg € 5k.
Dan zou ik toch voor de JCW gaan, als ik "mijn" S zo zou willen "pimpen" als een JCW.
Het is wel een JCW en de andere is een S met hier en daar wat "look a likes". "Het blijft behelpen".
In ons voorbeeld: onze Cooper laten pimpen tot een Cooper S. Why? Kan ik dan niet veel beter een Cooper S kopen!
Maar dit is mijn persoonlijke mening!
Ik verbaas mij toch al dat men een JCW pakket(ten) bij Mini kan bestellen. Laat dit toch het alleenrecht/exclusiviteit voor de JCW zijn.
In jouw voorbeeld scheelt het nog maar pakweg € 5k.
Dan zou ik toch voor de JCW gaan, als ik "mijn" S zo zou willen "pimpen" als een JCW.
Het is wel een JCW en de andere is een S met hier en daar wat "look a likes". "Het blijft behelpen".
In ons voorbeeld: onze Cooper laten pimpen tot een Cooper S. Why? Kan ik dan niet veel beter een Cooper S kopen!
Maar dit is mijn persoonlijke mening!
Ik verbaas mij toch al dat men een JCW pakket(ten) bij Mini kan bestellen. Laat dit toch het alleenrecht/exclusiviteit voor de JCW zijn.
Laatst gewijzigd door hansnl1 op 11 feb 2016, 20:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- olivier.aerts.52
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Testrit jcw morgen!
Klopt. Moest ik nieuw kopen zou ik ook niet twijfelen!
Nu ik deed deze test eigelijk louter uit nieuwsgierigheid.
Ik vroeg me af is die jcw nu zoveel sneller en beter remmend als mijn wagen.
Op de moment dat ik mijn wagen kocht stond er geen jcw te koop.
Ik kocht mijn wagen , 1 jaar oud met 14000km.
Ik steek er ongeveer 3000 euro in (remmen en uitlaat)
En ik moet qua rijden en beleving niet onderdoen. Voor een jcw.
Dat vind ik wel leuk..
Zeker als je weet dat ik de auto super voordelig heb kunnen kopen.
(R56 cooper s en jcw) staan dikwijls nog meer als dat ik mijn wagen betaald heb..
Nu ik deed deze test eigelijk louter uit nieuwsgierigheid.
Ik vroeg me af is die jcw nu zoveel sneller en beter remmend als mijn wagen.
Op de moment dat ik mijn wagen kocht stond er geen jcw te koop.
Ik kocht mijn wagen , 1 jaar oud met 14000km.
Ik steek er ongeveer 3000 euro in (remmen en uitlaat)
En ik moet qua rijden en beleving niet onderdoen. Voor een jcw.
Dat vind ik wel leuk..
Zeker als je weet dat ik de auto super voordelig heb kunnen kopen.
(R56 cooper s en jcw) staan dikwijls nog meer als dat ik mijn wagen betaald heb..
- olivier.aerts.52
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Testrit jcw morgen!
Cooper vs cooper s is wel een volledig ander motorblok/ophanging/remmen.
Is nog wel een groter verschil.
Maar ik snap je punt
Is nog wel een groter verschil.
Maar ik snap je punt
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gooische Matras
Bericht
Re: Testrit jcw morgen!
Hans beschrijft precies wat ik bedoel. Maar goed, ook bij mij zijn het vermogen en de uitlaat naar 'JCW-maatstaven' geüpgraded dus ik heb eigenlijk geen recht tot spreken...
"Orange is the happiest color!"
- olivier.aerts.52
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Testrit jcw morgen!
Goed maar we proberen ook helemaal geen wannebe jcw te spelen met onze mcs'jes .
Ik vroeg me gewoon af hoeveel deze modellen in real life van elkaar verschillen qua beleving.
Tuurlijk is een jcw leuker.
Ik vroeg me gewoon af hoeveel deze modellen in real life van elkaar verschillen qua beleving.
Tuurlijk is een jcw leuker.
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gooische Matras
Bericht
Qua uiterlijk ben ik persoonlijk niet zo'n fan van de 'sportieve' uiterlijke kenmerken van de fJCW, zoals de voorbumper, skirts, diffuser etc. die vind ik persoonlijk niet zo goed passen bij de rondingen van de MINI. Zo vind ik de ronde 'gaten' in de bumper, bij de mistlampen (voor), veel beter passen bij de rest van de auto ipv. de hoekige uitsparingen en zo heb ik nog wel wat dingetjes. Kortom, ik ben dik tevreden met mijn S en had hem waarschijnlijk ook gekocht als er een fJCW naast had gestaan voor dezelfde prijs. Hoewel? Maar goed, dat gaat over smaak; en dat is héél persoonlijk!
Re: Testrit jcw morgen!
Ik zou dat niet direct onderschrijven! Ik beleef enorm veel plezier aan mijn karretje en ik heb ook al in een fJCW gereden. Ik vind het verschil in (rij)beleving zodanig klein dat ik geen reden zie om over te stappen, ook al zou ik er geld voor hebben.olivier.aerts.52 schreef:[...]
Tuurlijk is een jcw leuker.
Qua uiterlijk ben ik persoonlijk niet zo'n fan van de 'sportieve' uiterlijke kenmerken van de fJCW, zoals de voorbumper, skirts, diffuser etc. die vind ik persoonlijk niet zo goed passen bij de rondingen van de MINI. Zo vind ik de ronde 'gaten' in de bumper, bij de mistlampen (voor), veel beter passen bij de rest van de auto ipv. de hoekige uitsparingen en zo heb ik nog wel wat dingetjes. Kortom, ik ben dik tevreden met mijn S en had hem waarschijnlijk ook gekocht als er een fJCW naast had gestaan voor dezelfde prijs. Hoewel? Maar goed, dat gaat over smaak; en dat is héél persoonlijk!
"Orange is the happiest color!"
- olivier.aerts.52
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Testrit jcw morgen!
Leuk! Maar ik bedoelde eigenlijk niet echt leuker. Ik bedoel dat hoe veel centjes je ook in een s pompt, het wordt geen echte jcw
- olivier.aerts.52
- 4 op een rij!
Bericht
Re: Testrit jcw morgen!
Ik vind de jcw achterbumper ook niet mooi! De zijflanken en voorbumper wel. Maar dat is persoonlijk idd
Onze sponsors