Spotify

Vanaf 2014
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Spotify

12 feb 2016, 22:54

Ik lees hier verschillende manieren om Spotify te gebruiken.

Zoals ik het nu doe: op de iPhone de app Mini Connected starten, iPhone verbinden met de USB kabel, wachten, wachten, wachten totdat icoon verschijnt bij multimedia (toch? rechtsonder in het scherm...), Spotify starten.

Maar ik lees ook dat mensen Spotify streamen via Bluetooth? Werkt dan de volledige bediening nog via de radio, of bedien je 't dan vanaf je telefoon?

Als ik mijn telefoon verbindt met de Mini dan start iTunes. Daar staan welgeteld drie nummers in die ik niet verwijderd krijg van mijn telefoon. GEK wordt ik daar van!?! Kun je dit uitzetten dat iTunes NIET start?
maximiliaan
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Nijmegen
Berichten: 394
Lid geworden op: 17 mar 2013, 13:39

Re: Spotify

14 feb 2016, 22:58

Als je spotify via bluetooth gebruikt dien je spotify op te starten op je iPhone (als je bijvoorbeeld in de muziek-app van Apple zelf muziek hebt staan, zal hij deze anders altijd afspelen). Ook moet je externe apparaten selecteren bij media. Daar zal (indien je bij bluetooth hebt ingesteld dat je telefoon voor zowel bellen als audio/muziek gebruikt mag worden) je telefoon komen te staan. Vanaf dat moment kun je muziek van Spotify luisteren. Let wel: Je kunt alleen vooruit en terug 'zappen' tussen de nummers van de afspeellijst of het album wat je luistert. Selecteren van andere albums/afspeellijsten dien je op je iPhone te doen.

Via kabel zijn de mogelijkheden iets uitgebreider. Wil je alle opties kunnen gebruiken, dan moet je een snap in gebruiken (maar die zijn duur!) Ik heb er een gehad maar vond het vooral gedoe om telkens weer de telefoon erin te klikken, de connected app/spotify aldaar op te starten...
From MINI Roadster to MINI F56 Cooper to a F56 S with JCW kit
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Re: Spotify

15 feb 2016, 08:38

Bedankt! Dit bevestigd mijn vermoedens!
Henri
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Hoeksche Waard
Berichten: 51
Lid geworden op: 27 okt 2013, 13:25

Re: Spotify

15 mar 2016, 13:12

Het koppelen met Spotify gaat heel erg veel sneller als je op de iPhone vast Spotify opstart en dan verbindt met de usb kabel naar je Mini.

Voorheen deed ik de koppeling vanuit de Mini Connect. Dat duurt wel een paar minuten. Als je Spotify eerst opstart en dan verbindt (alleen de kabel, auto doet de rest) met de Mini, ben je in minder dan een minuut up & running.

En ja, ik heb een iPhone 4, dus tragischer dan tragisch...

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”