Verstralers zwart of chrome?

Vanaf 2014
Kiss My S
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mar 2016, 21:26

Re: Verstralers zwart of chrome?

12 mar 2016, 15:44

:()
Afbeelding

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Verstralers zwart of chrome?

12 mar 2016, 15:49

Kiss My S schreef::()
Hahahahaha... :lachuh :lachuh :lachuh

@ClubbieS, goed besluit hoor! (eat)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Kiss My S
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mar 2016, 21:26

Re: Verstralers zwart of chrome?

14 mar 2016, 12:24

RemcoMINI schreef:@ClubbieS, goed besluit hoor! (eat)
Niet te vroeg juichen... Hij is nu op "Plan B" aan't broeden! :O Heeft iets met PK's te maken, als ik me niet vergis... :roll: 192 PK is blijkbaar niet genoeg om onze kleine "MINI Poeper" in te vervoeren! :s :lol:
Afbeelding

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Verstralers zwart of chrome?

14 mar 2016, 14:43

Plan B klinkt (wel!) goed. Of ûh... vind je van niet? ;)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
michail
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 jul 2015, 19:43

Re: Verstralers zwart of chrome?

14 mar 2016, 17:58

Ik zal wat discussie/ stemming in huize Clubbie S losmaken :lol: Dat plan B had/heb ik ook (het ligt al klaar 8) . Maar na twee ritjes Alpen met 192 PK in de clubman weet ik het nog niet.. ding is verrekte snel, liep afgelopen week 236 op de HUD en was duidelijk nog niet klaar (ik wel ff vanwege overige verkeer). En ook de acceleratie is niet slecht. Het wordt nooit een cooper S van het gevoel (hebben we ernaast incl JCW kit) alleen al door de 200 kg die meer meesleept, maar ook door het zeker in vergelijking met de 3 drs zeer comfortabel onderstel. Het is wel een geweldige reisauto waarbij je hele hoge gemiddelde zeer ontspannen kunt rijden.
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

Re: Verstralers zwart of chrome?

14 mar 2016, 22:53

RemcoMINI schreef:Plan B klinkt (wel!) goed. Of ûh... vind je van niet? ;)
192pk -> 260pk / 280Nm -> 400(!!)Nm :yeah
No words........ :mrgreen:
michail schreef:Ik zal wat discussie/ stemming in huize Clubbie S losmaken :lol: Dat plan B had/heb ik ook (het ligt al klaar 8) . Maar na twee ritjes Alpen met 192 PK in de clubman weet ik het nog niet.. ding is verrekte snel, liep afgelopen week 236 op de HUD en was duidelijk nog niet klaar (ik wel ff vanwege overige verkeer). En ook de acceleratie is niet slecht. Het wordt nooit een cooper S van het gevoel (hebben we ernaast incl JCW kit) alleen al door de 200 kg die meer meesleept, maar ook door het zeker in vergelijking met de 3 drs zeer comfortabel onderstel. Het is wel een geweldige reisauto waarbij je hele hoge gemiddelde zeer ontspannen kunt rijden.
Nou michail, je hebt absoluut gelijk in het feit dat hij af fabriek al rap is.
Maar het gaat me niet zozeer om de topsnelheid. Ik kan gewoon genieten van de kracht uit zo'n motor! Het ultieme mini gevoel is voor mij om een bocht uit te kunnen accelereren om menig bolide weg te trekken. En als ik zie dat ze uit dit blok op eenvoudige wijze 400Nm, ik herhaal vierhonderd(!!) :shock, kunnen trekken en nóg binnen de fabrieksmarges blijft zitten, dan ben ik wel geïnteresseerd ja. :dansen

Echter, nu komt HÉT punt: fabrieksgarantie! Nagevraagd bij KERAM MINI dealer, deze zeggen dat BR-Performance, ZIP-tuning en Beek tuning NIET onder de bedrijven vallen die de fabrieksgarantie mogen behouden. Welke wél, daar ben ik nog niet wijzer over geworden.

To be continued!! >)
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Verstralers zwart of chrome?

15 mar 2016, 00:15

Binnen fabrieksgarantie heb je volgens mij echt maar één mogelijkheid: JCW Pro Tuning... maar dan haal je niet de 260Pk/400Nm, je komt dan niet verder dan 'slechts' 220Pk/300Nm.

Ik kan je trouwens uit eigen ervaring vertellen dat ik met die laatste getallen heel aardig de bocht door kom en ook al het nodige aan andere dikke bolide's van bijvoorbeeld Duitse en Zweedse makelij en wat nonchalant in de deur 'hangende petjes' achter me heb gelaten. Ding gaat als een speer (sportstand). Vooral bij tussensprints, van 80 naar 160km/u. Heerlijk! Maar ik rij natuurlijk nooit 160, ahûm... :()
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
michail
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 89
Lid geworden op: 16 jul 2015, 19:43

Re: Verstralers zwart of chrome?

15 mar 2016, 06:38

@Clubbie: Het gaat ook niet om de topsnelheid, die was meer om aan te geven dat het apparaat gewoon snel is. Ook op tussen acceleraties, waarbij de automaat zeker geen hinder is, valt het allemaal zeker niet tegen. Sterker nog het valt best mee. Bij natte omstandigheden kun is het niet moeilijk om de traction control in te laten grijpen.

Inderdaad garantie is een issuetje: Zoals Remco al schrijft bij alles wat niet door de dealer wordt gedaan vervalt alle garantie. En officiële dealer tuning is (nog) niet. Let wel op met de 400 nm: dat is ook tevens het maximale wat de versnellingsbak kan hebben > ik heb berichten gelezen op fora van mensen waarbij de auto in de noodloop schoot bij dit koppel. Op het Duits forum is draadje overigens waarbij er allerlei mensen beweren dat de motorblokken wel degelijk verschillen bevatten en je er niet straffeloos die mooie 400nm en 260 PK uit kan halen... voor wat het waard is.

Vanwege het vervallen van de garantie en de verbazing over de huidige prestaties is bij mij de twijfel gekomen. IK ben het met je eens dat het altijd leuk is om bij een ander weg te rijden :lol: .

Overigens schijnt er in het najaar wel een JCW kit voor de clubman uit te komen... maar dan krijg je er (waarschijnlijk) een geweldige uitlaat bij die meer herrie gaat maken. Normaal is voor mij meer herrie leuker.. maar dat past nou net niet bij deze auto vind ik.
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

Re: Verstralers zwart of chrome?

15 mar 2016, 21:47

Het tuningsbedrijf waar ik deze info heb opgevraagd is het hier alom geprezen BR-Performance. :wink:
Zij schrijven het volgende over de stage 1 tuning, diegene die 400Nm zou opleveren:

"Onze stage 1 herprogrammatie is zo ontwikkeld dat deze binnen alle, door de constructeur opgelegde, veiligheidsmarges blijft. Deze is dan ook 100% betrouwbaar en wij garanderen dezelfde levensduur van de motor.
Voor wie nog meer vermogen wil hebben wij voor sommige wagens ook stages 2 en 3 beschikbaar, hieraan zijn echter wel een aantal mogelijke risico's verbonden naar levensduur toe."


Tevens schrijven ze over de fabrieksgarantie:

"De herprogrammatie is meestal volledig onzichtbaar voor de dealer en er is dan ook geen enkele reden waarom de fabrieksgarantie zou vervallen. Tevens kunnen wij de herprogrammatie op elk ogenblik ongedaan maken zodat er geen spoor meer van is.

Bij de meeste merken blijft de fabrieksgarantie gewoon behouden, omdat een goed uitgevoerde chiptuning geen schadelijke gevolgen heeft voor de wagen. Er zijn zelfs al merken die zelf een chiptuning verkopen.

Volgens de Europese wetgeving kan een fabrikant de garantie helemaal niet laten vervallen vanwege het feit dat het voertuig niet in originele staat is."


Maar............. Als MINI Nederland hier niet achter staat dan houdt het voor mij voorlopig ook op. :()
Dan wacht ik inderdaad eerder op de originele JCW tuningskit, zonder speciale uitlaat welteverstaan! Want ik hoef geen knaller onder deze wagen. Daar heb je helemaal gelijk in Michail.

Hier de curve waar ze bij stage 1 over spreken:
Afbeelding
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Verstralers zwart of chrome?

15 mar 2016, 22:52

Het 'verkoopverhaal' over zgn. niet (mogen) vervallen garantie zijn teksten die bij alle tuners min of meer wel op de site staan. Ik zou daar niet te veel waarde aan hechten. Als je namelijk morgen naar BMW/MINI belt krijg je echt te horen dat de NEXT- of fabrieksgarantie geheel komt te vervallen als bij je een derde gaat laten tunen. Moeilijker kunnen ze het niet maken. Ik zal het je nog sterker vertellen, als je bijvoorbeeld een K&N Typhoon filterset laat plaatsen buiten het BMW/MINI dealernetwerk om vervalt de garantie ook; daar heb ik 's naar geïnformeerd. Tja.

Wat is eigenlijk Plan C? 8)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
ClubbieS
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: Landgraaf
Berichten: 83
Lid geworden op: 03 jan 2016, 19:09

Re: Verstralers zwart of chrome?

15 mar 2016, 23:03

RemcoMINI schreef:Wat is eigenlijk Plan C? 8)
Plan C komt maandag erop!! :lachuh

VIPERSTRIPING! Like this:

Afbeelding

Echter alleen over de motorkap, niet over de bumper en/of dak. 8)
Afbeelding
Classic Austin Mini 1000HLE, Classic Austin Mini Seven 850, Opel Kadett, Seat Cordoba, Alfa Romeo 156 sedan, Alfa Romeo 156 Sportwagon, F54 Mini Clubman S
Kiss My S
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 mar 2016, 21:26

Re: Verstralers zwart of chrome?

16 mar 2016, 15:38

kortdoordebocht schreef:Niet eerst een Poll? Wel of geen Viperstriping. :lachuh
Nee... Deze is meteen langs de "Grand Jury" gekomen! :lol:
Afbeelding

Afbeelding
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Verstralers zwart of chrome?

16 mar 2016, 19:20

kortdoordebocht schreef:Niet eerst een Poll? Wel of geen Viperstriping. :lachuh
Hihi... :)) :lachuh (eat)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
Klatsie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: omg. Utrecht
Berichten: 2007
Lid geworden op: 10 sep 2013, 19:33

Re: Verstralers zwart of chrome?

16 mar 2016, 20:37

Maar waarom niet over de bumper ook dan? Ik vind het altijd vreemd staan als ie zo ineens boven de bumper stopt.
Ik heb het nu zelf ook omdat ik die Aero bumper erop heb zitten, maar dat wordt eerdaags wel gefixt...
Peugeot 205 GTI, Audi 80 Coupe 2.3L V6, Renault Clio 2.0 16V, Peugeot 306 GTI, Opel Astra 1.6, Audi 80 Coupe 2.8L V6, Renault Megane Coupé 2.0 16V, Audi A8 4.2 V8, Mini Cooper S

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”