Retrofit inklapbare Spiegels met Electrochrome

Vanaf 2014
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Retrofit inklapbare Spiegels met Electrochrome

04 mar 2016, 12:40

Ik heb een prima uitrusting maar mis toch inklapbare spiegels en Electrochrome.
Vandaar de stoute schoenen aangetrokken om ze te retrofitten.

Heb wellicht iets gehaast spoegels besteld zonder te weten hoeveel pins stekkers ik in mijn mini F56 heb. Ik hoop dat ik de goede heb.

Ik heb in elk geval 3 pins gekregen. Zag later pas dat er ook 5 pins waren. Weet iemand het verschil hierin? Beide spiegels hebben wel zelfde functionaliteiten.

De spiegels hebben in elk geval wel alle functies die ik wil op 1 na denk ik dat is neergaan bij achteruit. Maar dat weet ik niet zeker.

Als de pinnen overeenkomen (hoop ik dit weekend te achterhalen) ga ik ze inbouwen en dan coderen op de mini.

Weet iemand of ik persee nu al ook de juiste knoppen moet hebben in mijn raambediening of dat als ik m programmeer voor inklappen met afstandsbediening het ook moet werken en dat ik later pas de knoppen koop?

De electrochrome zal waarschijnlijk alleen werken met een achteruitkijkspiegel die deze functie ook heeft. Dus moet kijken of ik die ook kan retrofitten.

Alle tips en trucs zijn welkom. Dan kan ik straks een handleiding maken voor anderen die dit ook willen doen.

Ik weet ook nog niet op welke ECU's ik m moet vo coderen. BDC BODY sowieso. Weet iemand welke nog meer? En of het kwaad kan om op meer ecu's te coderen?
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Retrofit inklapbare Spiegels met Electrochrome

04 mar 2016, 14:06

Ik ga dit even volgen! Mag ik een domme vraag stellen... wat is "Electrochrome"?
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Retrofit inklapbare Spiegels met Electrochrome

04 mar 2016, 14:28

Dat ze donker worden als er een achterligger is met irritant ligt die je verblind
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Retrofit inklapbare Spiegels met Electrochrome

04 mar 2016, 14:30

yahyas schreef:Dat ze donker worden als er een achterligger is met irritant ligt die je verblind
Weer wat geleerd, dank je wel. Ik noem dat zelf altijd 'automatisch dimmen'...
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Retrofit inklapbare Spiegels met Electrochrome

04 mar 2016, 14:31

Omdat ik die dingen altijd engels moet opzoeken om te kopen vaak vanwege beschikbaarheid, leer ik de engelse namen
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Retrofit inklapbare Spiegels met Electrochrome

05 mar 2016, 00:10

Probleempje, mijn mini heeft 5 pinnen in de stekker voor de spiegel. Spiegels die ik heb besteld hebben 3 pins Afbeelding. Bizar waarom meer functies minder pinnen hebben. Ie and enig idee wat het verschil is en of ik ze toch kan monteren? Of moet ik toch 5 pins kopen...

Ook vraag ik me af hoe ik de spiegel moet kantelen omdat ik niet bij de gaten kan zonder de knoppenpaneel.

Mijn spiegel:
Afbeelding

Afbeelding


Bestelde spiegel stekker:

Afbeelding

Kwam er ook achter dat dealer mijn paneel niet goed had vastgeschroefd. De schroef achter deurhendel zat los. Dat verklaart rammel na vervanging deurrubbers in rechterdeur Afbeelding. Helaas is die plastic schroefhouder stuk. Moet een nieuwe bestellen. Afbeelding
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Retrofit inklapbare Spiegels met Electrochrome

11 mar 2016, 15:06

Heren, heeft niemand hier rheingold geinstalleerd dat die de bedrading schema kan bekijken?

Ik ben er al achter dat de spiegels via lin bus werken. Ik heb zelfs gelezen over 5 pins linbussen bij bmw. Maar ik denk dat mijn 5 pins geen lin bus is. Maar er zijn op bmw forum eigenaren die de pin danwel kabelboom hebben omgebouwd. Dus het is mogelijk. Helaas werkt rheingold nog niet op mijn laptop. Ben bezig om een andere te fixen.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Retrofit inklapbare Spiegels met Electrochrome

11 mar 2016, 15:37

Je bent nogal wat van plan :icon_top:
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Retrofit inklapbare Spiegels met Electrochrome

11 mar 2016, 15:50

Iemand moet de eerste zijn

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”