VIDEO: Raadselachtig gekraak in deur. Bizar

Vanaf 2014
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: VIDEO: Raadselachtig gekraak in deur. Bizar

12 mar 2016, 20:48

En video 2 om het makkelijk te testen op je eigen deur. Zoals eerder vermeld, dit keer kon ik tijdens rijden mijn oor bij het slot goed horen dat het gekraak daar vandaan kwam...
Echt heel raar... Het zou niet moeten mogen. Op asfalt wegen hoor ik niks. Maar zodra de body een beetje flexed helaas wel.

Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: VIDEO: Raadselachtig gekraak in deur. Bizar

19 apr 2016, 10:31

Is het gekraak opgelost inmiddels? Ik heb sinds enkele dagen ook een gekraak in de deur (bijrijders zijde). Het kwam zo in eens. Heel vreemd. In mijn bestuurdersstoel zat al een gepiep en gekraak. Dit zal binnenkort nagekeken worden door de dealer. Maar ik ben wel voornemens om aan te dringen om de JCW stoel te gaan vervangen aangezien ze al getracht hebben het eerst zelf te herstellen.

Ben benieuwd of er nog meer f56 rijders zijn met rare piepjes en kraakjes bij de deur. In mijn geval komen de geluiden vlakbij het raam aan de kant van de A stijl.
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: VIDEO: Raadselachtig gekraak in deur. Bizar

19 apr 2016, 21:26

jezus wat irritant al die kraakjes zeg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: VIDEO: Raadselachtig gekraak in deur. Bizar

19 apr 2016, 21:44

Helaas niet, vind ze ook echt irritant. Heb diverse kraken in auto. Door werk drukte geen tijd gehad om verder in te verdiepen helaas. Mocht jij oplossingen hebben hoor ik het graag. Overigens heb ik wel ontdekt dat mijn pasagiersgordel in de b stijl rammelt op diverse wegen en bassige muziek rammelt/kraakt.
Dubro
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: overal en nergens
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 jun 2015, 17:55

Re: VIDEO: Raadselachtig gekraak in deur. Bizar

20 apr 2016, 16:18

Klopt helemaal, bijrijdersgordel geeft aardig wat geluid op klinker wegen en mijn stoel peipt ook als een gek, ben daar al helemaal klaar mee. Pak nu liever mijn andere auto, geen gezeur over piepejs e.d. Zitten op zich in bijna dezelfde prijsklasse en is de grote broer. In 4 jaar geen ellende gehad, Mini nu binnen het jaar en 10.000 Km irritante bijgeluiden. :| :? :? :( >:(
“Niet het vallen is falen, maar het weigeren op te staan.”
Gebruikersavatar
MINIf57JCW
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Locatie: Wijchen
Berichten: 524
Lid geworden op: 17 jan 2006, 19:42
Nederland

Re: VIDEO: Raadselachtig gekraak in deur. Bizar

20 apr 2016, 17:15

Ik heb inderdaad ook het idee dat de geluiden van de bijrijders gordel of vanaf de A stijl worden geproduceerd. Volgende week vrijdag kijkt de dealer naar het probleem. Het is ontzettend irritant en ik vind bij een dergelijke auto en prijsklasse dat dit onacceptabel is. Bij mijn vorige MINI's heb ik nooit dergelijke problemen ondervonden. Elk merk en model heeft wel zijn zwakke punten of dat de techniek het soms laat afweten maar ik vind dit wel iets wat ze bij de kwaliteitscontrole van MINI wel hadden moeten ontdekken en er actie op hadden moeten ondernemen. Wordt dus vervolgd...
The Most Dangerous Combination Since Nitro and Glycerine!
Afbeelding
MINI (F57) John Cooper Works Cabrio & MINI Cooper (R50)
ddejong
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2016, 15:01

Re: VIDEO: Raadselachtig gekraak in deur. Bizar

26 sep 2016, 15:07

Ook ik heb dit probleem. Zodra ik mijn muziek wat harder aan zet in de auto hoor je een soort van ring trillen in mijn deur. Met dit probleem ben ik naar de dealer geweest. Mijn speaker is vervangen en helaas was het probleem op dat moment nog niet verholpen.

Daarna weer terug geweest. Ze kwamen tot de conclusie dat er iets in mijn deur rammelde. Ze hebben de clipjes in mijn deurpaneel voorzien van rubbers. Helaas hoor ik bij hoog volume nog steeds een trilling in mijn deur. Ik heb mini visual boost speakers. De dealer zegt dat dit probleem nooit helemaal verholpen kan worden, omdat het hoogstwaarschijnlijk zware bastonen zijn.

Wat ik apart vind is dat ik in de andere deurpanelen geen trillingen ondervind. Ik ben benieuwd of jullie al meer weten over de trillingen.
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: VIDEO: Raadselachtig gekraak in deur. Bizar

27 sep 2016, 00:29

Er zit een klepje op je deurhendel. Klik doe er af en kijk of die schroef wel goed vast zit. Bij mij was die na vervangen rubber los omdat die klem in de deur stuk gaat. Anders laat iemand eens kloppen op je deur en zoek dan zelf met je oor waar het precies vandaan komt.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”