Chiptuning

Vanaf 2014
Hansfeyen
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mar 2016, 15:13

Chiptuning

11 mar 2016, 16:58

Is er iemand bekend met bedrijf Ziptuning? En heeft het garantie consequenties voor de Mini?
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Chiptuning

11 mar 2016, 17:34

Zover ik heb gehoord is het een betrouwbaar bedrijf. Zijn genoeg ervaringen over te vinden ook. Maar je mini garantie is voorbij. Ze geven schijnbaar zelf garantie op de motor maar daarover kan je beter bij hun informeren.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Chiptuning

11 mar 2016, 17:53

Enige manier om bij tuning de volledige MINI NEXT- of fabrieksgarantie te houden is de 'JCW pro kit' bij de dealer laten installeren. Kan geloof ik wel alleen bi de F5x S (ik ga er vanuit dat je een F hebt, gezien het subforum) en je krijgt je er meteen een héle leuke/dikke uitlaat bij... mag ook wel voor dat geld! 8) Ik heb het laten doen en ben er erg tevreden over!

Wat yahyas hierboven schrijft over 'eigen motorgarantie' is ook een mogelijkheid bij sommige tuners. Maar ja, als er dan iets stuk gaat tgv. bijvoorbeeld verkeerd vermogen is het dan de motor? Ik vind dat altijd leuke verkooppraatjes maar als je aanspraak moet gaan maken zal MINI gaan wijzen en de Tuner eveneens, en ze wijzen beide de andere kant op en MINI zal direct roepen "u heeft gemodificeerd, een garantieaanspraak kan niet meer!". Ik zou zelf dan ook pas laten tunen né de fabrieksgarantie en dan wel bij een partij die (motor)garantie op de tuning geeft, heb je toch nog een beetje zekerheid. Hoewel?!

Oh enne bij sommige 'chips' is de programmering zogenaamd niet zichtbaar c.q. ongedaan gemaakt als je ze weer weghaalt, bijvoorbeeld als je voor een beurtje naar de garage moet. Weet niet wat daar waar van is. Ik kan me zo maar voorstellen dat er ergens wel een (systeem)logje uit te lezen is, waar je op kan zien op welke moment welke softwareaanpassing/upgrade etc. is gedaan en weer ongedaan is gemaakt etc. etc.

Succes! :icon_top:
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Chiptuning

11 mar 2016, 18:38

Ik deel de mening van Remco.

Ik wil altijd zoveel mogelijk (in de garantietijd) op safe spelen:
Ik zou eerst eens kijken wat Mini zelf in huis heeft.
Dan met de dealer overleggen naar hun ervaring met een andere tuning-aanbieder
Daarna zou ik het tunings-bedrijf bekijken, waar BMW een knipoog tegen geeft. Elkaar heel goed kennen. Hier bedoel ik AC Schnitzer mee.
Pas dan zou ik op eigen houtje naar een ander gaan.

Succes


ps. kijk hier s.v.p. ook effe naar:

http://www.mini-f56-forum.de/index.php/ ... antwortet/

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”