Nieuwe Software Infotainment Systeem

Vanaf 2014
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

09 apr 2016, 20:10

Hmm ook op jouw vin nummer zie ik geen 003 software. Dus die van jou is ook via de dealer geupgrade dan Remco? Hoe werkt spotify bij jou draadloos? Werken bij jou de covers gelijk vanaf de eerste nummer of moet je ook switchen naar radio en dan weer terug naar spotify?
Telefoon heb ik in elk geval geen uitval meer vooralsnog.
Knipperlicht optie heb ik toch kunnen inschakelen via sleutel optie in menu. Er staat 2 keer een optie over knipperlichten. 1 keer onder licht menu. 3 keer knipperen. Die werkt dus alleen als je onder sleutel optie knipperlicht aanzet. Heel raar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AR_
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jan 2016, 16:24

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

09 apr 2016, 21:53

yahyas schreef:Hmm ook op jouw vin nummer zie ik geen 003 software. Dus die van jou is ook via de dealer geupgrade dan Remco? Hoe werkt spotify bij jou draadloos? Werken bij jou de covers gelijk vanaf de eerste nummer of moet je ook switchen naar radio en dan weer terug naar spotify?
Telefoon heb ik in elk geval geen uitval meer vooralsnog.
Knipperlicht optie heb ik toch kunnen inschakelen via sleutel optie in menu. Er staat 2 keer een optie over knipperlichten. 1 keer onder licht menu. 3 keer knipperen. Die werkt dus alleen als je onder sleutel optie knipperlicht aanzet. Heel raar.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
De 3x knipperen optie in het licht menu is iets heel anders, dat is wanneer je de richtingaanwijzers gebruikt. Als je een klein tikje op de richtingaanwijzers geeft, 1 of 3 x knipperen. De optie onder het sleutel menu is dus ook echt voor het afsluiten van de auto, zo is het altijd al geweest.
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

09 apr 2016, 21:54

Owww hehe goed om te weten
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

09 apr 2016, 23:39

yahyas schreef:Hmm ook op jouw vin nummer zie ik geen 003 software. Dus die van jou is ook via de dealer geupgrade dan Remco? Hoe werkt spotify bij jou draadloos? Werken bij jou de covers gelijk vanaf de eerste nummer of moet je ook switchen naar radio en dan weer terug naar spotify?
:) ...ik gebruik geen Spotify, gebruik überhaupt mijn iPhone niet tijdens het rijden behalve als ik gebeld wordt en dat werkt prima. Heb mijn muziekcollectie op de schijf staan. Of en waar de software geügrade is, heb eerlijk gezegd geen idee. Zal waarschijnlijk met de motorwissel & JCW tuning wel zijn gedaan denk ik.
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
AR_
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jan 2016, 16:24

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

13 apr 2016, 01:05

Nou, uiteindelijk toch goed geholpen door de dealer. Heb nu software versie 003.003.001 erop staan en spotify werkt nu perfect over Bluetooth! Tot nu toe ook geen last meer gehad van wegvallende verbinding, of andere problemen gezien. Dealer heeft een integratie level update uitgevoerd, dus in het navigatiemenu zit ik nu op NBT_L ipv NBT_G voorheen. Eind goed al goed hopelijk!


Sent from my iPhone using Tapatalk
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

13 apr 2016, 06:55

Wat is een integratie level upgrade?
Wat ik voor probleem heb met die versie is dat als de auto bijv de volgende dag niet start met automatisch spelen. Als die het dan wel doet, blijft album cover hangen en doet de stuurbediening knop het niet. Tot ik met mode kort switch naar radio en dan weer terug. Ben benieuwd of die van jou het wel goed doet.
rai_rob
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 dec 2015, 22:32

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

13 apr 2016, 12:55

Net een nieuwe F57 Cabrio
Media MB-001.048.003
Telefoon TB-001.048.003

Telefoon werkt goed met bellen en audio streamen ook, maar APP's niet geen Spotify, Tunein, GoPro ed, nu gebruik ik geen Iphone maar een Nexus 6P

Wel vreemd dat een nieuwe auto geleverd wordt met naar het lijkt oudere software, als ik op de site kijk dan is de software up to date volgens Mini
Afbeelding
AR_
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jan 2016, 16:24

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

13 apr 2016, 16:40

rai_rob schreef:Net een nieuwe F57 Cabrio
Telefoon werkt goed met bellen en audio streamen ook, maar APP's niet geen Spotify, Tunein, GoPro ed, nu gebruik ik geen Iphone maar een Nexus 6P.

Wel vreemd dat een nieuwe auto geleverd wordt met naar het lijkt oudere software, als ik op de site kijk dan is de software up to date volgens Mini
Apps werken sowieso niet via Bluetooth als je dat bedoelt, daar heb je echt een fysieke kabelaansluiting voor nodig. Bluetooth kun je bellen, streamen en berichten ontvangen.

Lijkt me logisch dat jij de 001 versie hebt, aangezien het de eerste software versie is voor de F57. De F56 is natuurlijk alweer een tijdje uit, vandaar dat wij inmiddels op 003 zitten.
yahyas schreef:Wat is een integratie level upgrade?
Wat ik voor probleem heb met die versie is dat als de auto bijv de volgende dag niet start met automatisch spelen. Als die het dan wel doet, blijft album cover hangen en doet de stuurbediening knop het niet. Tot ik met mode kort switch naar radio en dan weer terug. Ben benieuwd of die van jou het wel goed doet.
De integratie level is niet de software update die je via de website kunt krijgen, maar een totale upgrade van de ECU, zeg maar vergelijkbaar met een nieuwe versie van iOS. Daarmee worden bijvoorbeeld ook de motor software ge-upgrade. De software update van de website vernieuwt alleen de mediasoftware, vergelijkbaar met een app-update. Jij hebt die integration level ook al gekregen te zien aan jouw 003 versie.

Ik ben al een paar keer ingestapt waarbij bluetooth gewoon begint af te spelen, maar ik ga er nog eens extra op letten.
rai_rob
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 dec 2015, 22:32

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

13 apr 2016, 21:57

AR_ schreef:Apps werken sowieso niet via Bluetooth als je dat bedoelt, daar heb je echt een fysieke kabelaansluiting voor nodig. Bluetooth kun je bellen, streamen en berichten ontvangen.
Ik weet dat dit altijd via USB moet, maar helaas werkt het dan niet. Kwam er vandaag wel achter dat als ik via BT Spotify luister en uit stap en weer instap deze weer verder gaat :)
AR_ schreef:Lijkt me logisch dat jij de 001 versie hebt, aangezien het de eerste software versie is voor de F57. De F56 is natuurlijk alweer een tijdje uit, vandaar dat wij inmiddels op 003 zitten.
Oh ik dacht dat de hardware gebruikt voor media, navigatie ed het zelfde was voor beide typen.
Afbeelding
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

14 apr 2016, 06:49

De clubman en cabrio hebben intussen nbt2
ko1533
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2016, 13:36

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

14 apr 2016, 15:46

Hoi,

ik heb een F54 en als ik kijk welke update er voor mij beschikbaar is aan de hand van mijn VIN nummer dan krijg ik dat ik UPD07012 nodig heb. Als ik deze echter op een USB stick plaats en de update wil doen dan krijg ik een melding dat deze software niet voor mijn auto is.
Als ik de versie uitlees dan blijkt dat ik nu MV-130.007.002 en TV-130.007.002 heb.
Is er voor de F54 geen nieuwere versie?
AR_
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jan 2016, 16:24

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

21 apr 2016, 22:00

Nou, toch wat vaker getest nu. Het lijkt erop dat automatisch afspelen het wel altijd doet, alleen erg traag is. Daarom kies ik er soms voor om maar zelf in spotify op play te drukken. Een enkele keer lijkt ie ook helemaal niet te starten, of dan start ie op en lijkt ie af te spelen, maar hoor je niks. Dat gebeurt echter heel weinig. Ik ben al wat blij dat de tracks gewoon getoond worden.

Hoe doet ie het nu bij jou?


Sent from my iPhone using Tapatalk
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

22 apr 2016, 09:14

Eigenlijk hetzelfde als bij jou. Lijkt wat af te spelen soms maar toch niet. Dan moet ik spotify zelf starten en soms ook even mode veranderen. Dus eerst naar radio en weer terug. Verder werkt het wel aardig. Maar dit stuk werkte beduidend beter bij oude software. Wellicht handig dat zoveel mogelijk mensen hun problemen melden bij bmw duitsland zodat ze een goede update uitbrengen. [email protected]
AR_
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 jan 2016, 16:24

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

07 okt 2016, 11:33

@yahyas Zit jij trouwens nog op de 003 versie? Met de iPhone 7 heb ik nu dat Bluetooth vaak wegvalt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Nieuwe Software Infotainment Systeem

07 okt 2016, 15:47

AR_ schreef:@yahyas Zit jij trouwens nog op de 003 versie? Met de iPhone 7 heb ik nu dat Bluetooth vaak wegvalt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Bij mij doet bluetooth het voor bellen prima. Heb een 6s.
Muziek gaat soms heel traag met zappen naar volgend nummer.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”