Verlichting en een paar andere vragen

Vanaf 2014
Frans68
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mar 2016, 18:32

Verlichting en een paar andere vragen

20 mar 2016, 18:49

Hoi, ik heb sinds een paar dagen een nieuwe Cooper en zoals de meeste van jullie ben ik er superblij mee.
De auto is helemaal perfect, geen issues en rijdt als een dolle.
Toch een paar vraagjes die jullie als kenners wellicht kunnen beantwoorden.

Tijdens het rijden staan blijkbaar mijn onderste 2 kleine lampjes aan de voorkant altijd aan (mistlampen?). Kun je die ook uitschakelen zodat er geen verlichting brandt tijdens het rijden?

En nog een vraagje, als ik het contact uitzet dan hoor ik iedere keer een soort van vergrendel geluid. Zijn niet de deuren of de ramen die ontgrendelen maar iets anders. Volgens mij hoor ik dit geluid ook bij het contact aanzetten. Enig idee wat dit kan zijn?

Als laatste, de kleur van mijn Cooper is midnight black. Supermooi en ik vindt het er stoer uitzien maar je ziet er echt alles op. Na 1 dag zie ik al een kleine kras op de motorkap. Hoe zorgen jullie ervoor dat je auto niet beschadigd (behalve in de garage zetten en er niet mee rijden uiteraard :roll: )

Alvast bedankt voor jullie reacties

Frans
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Verlichting en een paar andere vragen

20 mar 2016, 18:50

Hoi Frans, dat geluid is je stuurslot

Waarom wil je al je verlichting uit hebben. Het zorgt voor veiligheid, dat je altijd goed zichtbaar bent.
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Verlichting en een paar andere vragen

20 mar 2016, 18:55

Ik rijd ook altijd met lampen aan en vind het nog mooier staan ook
Op zwart zie je idd alles en is gewoon een kwestie van vaak polijsten wil je de krasjes minimaal hebben.
Afbeelding
MINI-fanaat
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Locatie: Helmond
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2016, 20:18

Re: Verlichting en een paar andere vragen

20 mar 2016, 21:33

Mijn Mini is ook in de kleur Midnight Black en als ik 'm ga poetsen spoel ik 'm eerst heel erg goed af met voldoende water en ga 'm dan alleen met een zachte spons + autoshampoo wassen. Daarna netjes droog zemen. Je bent even bezig maar het resultaat is er dan ook naar :D
in het verleden heb ik 9 jaar met een zwarte Toyota Starlet en later ook 4 jaar met een zwarte metallic Toyota Auris gereden en die heb ik op die manier altijd erg netjes gehouden, zo goed als krasjes-vrij en zonder die krascirkels die je wel eens ziet als de zon er op staat. En de tip die ik altijd kreeg: met zwart metallic nooit door de wasserette ! Dat heb ik dan ook nooit gedaan met mijn zwarte wagens.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”