Vragen over navigatiesysteem (F56)

atonba
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 apr 2013, 12:46

Vragen over navigatiesysteem (F56)

26 mar 2017, 01:10

Koeke schreef:Ik heb vandaag via bovenstaande link een life time code gekocht voor mijn navigatie te updaten en heb via bijgevoegde link het rar. bestand gedownload. Ik werk met een macbook, iemand hier ervaring mee?
Ik had alles uitgepakt met unrar, mijn usb van 32Gb geformatteerd naar fat32... maar toen ik alles in 1 keer wou verplaatsen naar de usb gaf hij aan dat 32Gb te weinig was. alles 1 voor 1 gekopieerd naar de usb ging wel. Maar toen ik hem in de auto stak herkende hij het niet? kan er iemand mij helpen? heb dus de code aangekocht... zou een grotere usb de oplossing zijn of is er een ander probleem? Normaal zou 32Gb genoeg moeten zijn volgens de site.
Bij mij herkende hij de USB ook niet bij de eerste keer. Toen bleek dat als je met mac werkt er ook soort van onzichtbare bestanden uitgepakt worden van de rar. Die kun je alleen zien en meekopieren op de USB als je bepaalde instellingen op de mac aanpast. Op de website van waar je de code hebt gekocht, staat hoe en wat. Ik herinner me dat ik een gratis software programmaatjes moest downloaden (proefperiode) en daarmee lukt het wel.

Of het staat in een van de text bestanden van de torrent die download en uitpakt. Wat je moet dien indien je mac gebruikt. Er is iets mee in ieder geval.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
atonba
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 apr 2013, 12:46

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

26 mar 2017, 01:35

Neen verkeerde informatie. Het juiste moet zijn:
2. For Mac users, OSX places a series of hidden files on the USB stick which may cause the NBT
not to properly read the data, if you have this problem use a utility like Blue Harvest to remove
all the hidden files/folders from the USB stick. If you have trouble with this, let me know and I
can assist.
Koeke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2016, 20:58

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

26 mar 2017, 09:29

Dat had ik ook gelezen..... maar zou een beetje meer uitleg willen. Ik krijg het hier niet in orde!
Ik heb osx nog niet zo lang en kan er nog niet goed met overweg. blue harvest is een betalende app, is er geen gratis alternatief?
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

26 mar 2017, 09:33

Lees even stukje terug. Daar had ook iemand dat probleem. En een oplossing.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door jerroo op 28 mar 2017, 20:51, 3 keer totaal gewijzigd.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
atonba
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 apr 2013, 12:46

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

26 mar 2017, 11:27

Blue Harvest is een proefperiode gratis, een maand ofzo. Dus die kan je gewoon gebruiken. Ik heb het toen gedownload en gebruikt. Ik zag toen inderdaad in mijn mapje (na unzippen) dat er verborgen bestanden op de USB stick stonden. Die had Mac OSX er zelf opgezet. Die heb ik er toen via Blue Harvest afgehaald. Soort 'clean up' functie. Probeer het maar.
Koeke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2016, 20:58

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

27 mar 2017, 17:42

pfffff...word er gek van. Het is mij gelukt om alles op een 64Gb usb stick te zetten, 32 Gb was te klein.
met blue harvest de overbodige bestanden er af gehaald. inpluggen in de mini.... deze herkent het wel als recentere navigatiegegevens, dus update starten.... en dan vraagt hij ' USB-apparaat 1 aansluiten om update voort te zetten', ik kan hier enkel 'annuleren' selecteren. grrrrr heb maar 1 usb stick en deze zit in de mini, alles staat er op zoals het voorbeeld op de site, 4 mappen en 3 bestandjes in de root van de usb. Iemand een idee wat ik fout doe? Hij heeft ook nog niet om de code gevraagd, ver ben ik dus niet geraakt.
yahyas
4 op een rij!
4 op een rij!
Berichten: 142
Lid geworden op: 21 nov 2015, 03:46

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

27 mar 2017, 17:48

Kan verkeerd geformatteerd zijn. Was mij ook
Koeke
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2016, 20:58

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

27 mar 2017, 18:07

Nee.. Fat op osx = fat32. En hij herkent het ook als nieuwe navigatie update. Maar als ik 'update starten' kies vraagt hij naar usb 1 ....
chandler
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 jul 2015, 14:23

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

27 mar 2017, 20:07

Dat is een hele rare vraag...
paddo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Enschede
Berichten: 465
Lid geworden op: 03 jun 2010, 17:15

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

28 mar 2017, 08:54

Wat voor nav heb je CIC of NBT en welke versie heb je gedownload? Op http://www.bmwfsc.ca/instructions/ zie ik namelijk wel wat staan over usb-1 enzovoort . .
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

19 apr 2017, 00:23

Heb ook een hoop gedoe gehad met de Mac en uiteindelijk besloten om het even via een Windows laptopje te doen, toen was 't zo gepiept en het laden van de nieuwe kaartsoftware in de auto ging ook als een tierelier.

Ik heb de laatste 'NBT EUROPE NEXT 2017-1' nu geïnstalleerd... zit met smart op 2017-2 te wachten. Hoop dat de A1/A6/A9 er al een beetje anders op staan, ik rij nu telkens door het weiland. ;)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

19 apr 2017, 13:15

Ben niet zo handig met dit soort dingen. Heb maar een duur abonnement(2 jaar) voor navi-updates
gekocht.
Als het goed is staat nu versie 2017-1 er op.
Oude was van voorjaar 2015.
RemcoMINI
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Gooische Matras
Berichten: 1032
Lid geworden op: 12 mei 2015, 18:03

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

20 apr 2017, 21:58

Ben er ook niet handig mee hoor, maar iets downloaden en op een USB zetten... ik dacht: Dat kan ik ook! Alleen toen bleek dat ik met mijn MacBook tegen uitdagingen aan liep, heb gemaild met de 'leverancier' (aardige hulpvaardige gast!) en die begon met allerhande truukjes die volgens mij best okay waren. Ik dacht toen, weet je wat ik pak even een Windoos erbij en doe het op dat ding. Toen was 't zo gepiept.

Heb je voor $50.00 een 'lifetime' FSC-code en de actuele kaartsoftware kun je gewoon downloaden... da's toch best snel terugverdiend dan! :)
"Orange is the happiest color!"

Afbeelding
niekcarfreak
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 2214
Lid geworden op: 28 okt 2016, 20:59

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

21 apr 2017, 07:58

Dat is een koopje. :icon_top:

Wij betalen ruim 200euro voor 2 jaar en eenmalig updaten was niet veel goedkoper, allemaal tactiek natuurlijk.
Onze Mini is zakelijk dus dan nog te doen maar eigenlijk zou dit toch gratis moeten zijn bij zo'n duur systeem?! Als ik het goed gelezen heb dan is updaten bij Mini's vanaf levering juli 2015 gratis in Duitsland.

Ik had liever een mooi geïntegreerd systeem van Tomtom gehad in de Mini. Makkelijk updaten en veel betere verkeersinfo met live service.
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Vragen over navigatiesysteem (F56)

15 mei 2017, 21:05

Ik heb het ook via de windows laptop van mijn dochter gedaan, no problemo. Ik had geen zin in Mac gedoe
Maar het blijft inderdaad vreemd dat je bij een auto in deze prijsklasse geen updates krijgt. We hebben ook een Volvo en daar is het prima geregeld. Programma installeren op de Mac en gaat super makkelijk. gegarandeerd gratis updates tot 2025.
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit

Terug naar “Interieur en audio”