JCW wordt licht in de neus bij +220Km/h

Vanaf 2014
Dubro
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: overal en nergens
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 jun 2015, 17:55

JCW wordt licht in de neus bij +220Km/h

04 jul 2016, 22:51

Beste Forummers,

Wanneer de kans zich voordoet probeer toch aardig door te rijden op onze Nederlandse wegen, dus waar het hard kan dan gaat het over het algemeen ook stevig. Immers er is geen JCW aangeschaft om de wettelijke snelheden aan te houden.

Vorig jaar had ik al een probleem dat boven de 220Km/h er een nare trilling in de auto kwam, als ik de auto iets in snelheid terug liet zakken waren er geen problemen. Aan de banden viel niets te zien en aan de velgen toch wel niet. Wellicht lag dit aan mij en heb dus een vriend de Mini meegegeven en ben met mijn andere auto hem gevolgd. Wellicht was er iets zichtbaar als je achter/voor/naast hem rijdt. Dit was dus niet het geval, Mini nog op de brug gehad en er was niets te zien. Om uit te zoeken waar eventueel het probleem zich eventueel zoukunnen bevinden de banden opnieuw laten balanceren op een Hunter GSP9700. Het eerste voorwiel gaf geen problemen qua lood en krachtenvariatie, het andere voorwiel had ook genoeg lood, maar een krachtenvariatie van 120 Kn, terwijl 30Kn de grens was. De band is toen ten opzichte van de velg een 180 verdraaid en opnieuw gemeten. De krachtenvariatie zat toen binnen de marges. Na een proefritje die week nog was het trillen weg bij dergelijke snelheden en reed het een stuk fijner.

Aangezien de Mini niet mijn dagelijkse auto is en ik de laatste tijd niet veel heb gereden viel het mij onlangs op dat de Mini bij een snelheid boven de 220 Km/h enigzins licht in de neus wordt. Ik ben dan ook benieuwd of andere Mini rijders dit probleem ook hebben of wat de mogelijkheden zijn om dit op te lossen. Zelf dacht ik eventueel aan een front lip, wellicht meer druk op de voorwielen. Indien het niet helpt ziet het er ook wel aardig uit.

De achterbank is bij mij niet meer aanwezig, niet dat het veel gewicht scheelt aan de achterkant, dus dit moet niet uitmaken.

Deze bijvoorbeeld http://www.ac-schnitzer.de/shop/mini_sh ... n-coop.htm

Misschien andere tips of oplossingen :D :D
“Niet het vallen is falen, maar het weigeren op te staan.”

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”