Terug naar MINI, goed idee....?

Vanaf 2014
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2010, 15:14

Terug naar MINI, goed idee....?

04 aug 2016, 21:34

Beste MINI-forummers!

Na met pijn in mijn hart mijn Hot Chocolate R55 Cooper S Clubman de deur gewezen te hebben om een A4 Avant aan te schaffen (inmiddels BMW F31) vanwege de komst van onze eerste, zijn we inmiddels weer een jaar of 5 verder. Inmiddels hebben we er een tweede schat bij en zij is ook alweer bijna 2.

Ik ben weer stiekem aan het kijken voor een MINI! Eigenlijk wil ik het liefst weer een HC R55 kopen, maar dat wil mijn vrouw niet :roll: En aangezien het haar auto is die we willen inruilen (Audi A1 Sportback) en het ook haar auto zal zijn, heb ik het dus niet voor het zeggen :lol: En zij wil een F56.
* Cooper zal wrs al snel genoeg zijn, alhoewel een Cooper S natuurlijk mijn voorkeur geniet.
* Qua kleur vinden we de nieuwe Melting Silver heel gaaf, maar aangezien we een jong gebruikte zullen gaan aanschaffen is de kans niet heel groot dat we een MS tegenkomen met ons budget. Daarom wrs één van de volgende kleurenL Zwart is ook leuk, evenals Iced Chocolat(!), wit, zilver en oranje.

Nou is de grootste vraag: gaan 2 kinderstoeltjes achterin passen...? (1 maal groep 1 en 1 maal groep 2/3). Als dit niet past, dan is het geen goed idee om nu de switch al te maken. We kunnen dan beter wachten tot de kids nog iets groter zijn...

Wie oh wie heeft het antwoord?
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

05 aug 2016, 10:12

Mijn eerlijk antwoord met 2 kids is; ga voor een F55 (5 deurs)

F55 is veel toegankelijker. Ik zie een F56 eerder als 2 zitter.
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2010, 15:14

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

05 aug 2016, 12:34

F55 spreekt ons minder aan ....

Daarnaast zal de auto als 2e auto gebruikt worden. Vaak zullen de kinderen niet erin zitten, maar het moet zeker mogelijk zijn.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

05 aug 2016, 17:58

Je geeft al aan dat je de F56 als 2e auto gebruikt. Dat scheelt.

Maar ik blijf erbij!

Veel wisdom met jullie besluit.
RobertB
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 49
Lid geworden op: 05 jul 2015, 07:01

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

05 aug 2016, 20:00

Nou een F56 en 2 kinderzitjes.....
Er kan echt niemand met goed fatsoen achter mij zitten, dat hoeft ook niet, maar ik denk dat het in en uitladen van 2 kinderen toch een gedoe is. Een leuke Clubman zou ik zeggen.
Afbeelding Mini Cooper S F56 JCW tuning kit
thewongandonly
Enthousiast
Enthousiast
Berichten: 107
Lid geworden op: 11 jan 2010, 15:14

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

05 aug 2016, 21:55

Het scheelt natuurijk wel dat we (papa en mama) beide 1,70m zijn. Ook bij mijn F31 denk ik dat het een stuk benauwder zou zijn als we het NL-gemiddelde zouden zijn.
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

05 aug 2016, 23:58

ik denk dat Hans gelijk heeft, ik heb een F56 en heb gereden in F55 en in jouw situatie zou ik voor de laatste gaan, kan je heel wat jaartjes mee vooruit, maar een tripje naar de dealer en dan kan je het zelf zien.

succes..
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
@@lgra
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 47
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:57

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

07 aug 2016, 10:38

Bedenk ook als je voor een F56 kiest dat de one met 3 pitter in dagelijks gebruik zuiniger en sneller is dan de oude cooper.
Het hoge koppel maakt zowel de 3 pitter one als de cooper tot hele fijne rijderauto,s.
De f56 lijkt me niet handig met twee kinderstoltjes en de 4 deurs vindt ik persoonlijk niet fraaai maar is wel ideaal. Succes met je keuze.
Also: BMW E46 325 CI Cabrio - Alfa Romeo Giulia Super 2.0
Gizmoke
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Moerzeke
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jan 2016, 16:39

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

07 aug 2016, 22:09

Wij hebben ook 2 jonge kinderen 3 en 5 en hebben als tweede auto een F54.

We hebben ook gekeken naar de F55 en F56, maar de F56 viel onmiddellijk af als tweede wagen. De ruimte van de koffer en de achterbank is echt minder dan de F55 en extreem minder dan de F54 welke voor een tweede wagen echt wel ruim en comfortabel is. Ook puur praktisch zag ik de instapschade van de kinderen niet zitten met de 3 deuren van de F56.
Kinderzitjes gaat, maar is echt niet handig. Isofix kan helpen voor het plaatsen. De kleine zit met zijn voeten dan ook tegen de achterkant van de voorste zetels te trappelen ...

Mocht ik mijn vrouw enkele maanden geleden niet kunnen pushen voor de F54 dan hadden we nu met een F55 gereden :)
We hielden er rekening mee dat we toch 10 jaar met de wagen wouden rijden en dat de kinderen dan 13 en 15 zouden zijn tegen dan en dan achteraan ook nog comfortabel moeten kunnen meerijden.

Ooit reden we met een BMW E61 530D en een Opel Corsa 3-deurs, maar met de eerste kleine op komst moest de 3 deurs buiten en is er een BMW E87 116i in de plaats gekomen. Enkel en alleen voor de 2 extra deuren en rugbelasting voor de kinderen in de wagen te plaatsen. Deze is nu vervangen door de F54

Een collega van mij heeft nu om dezelfde reden haar Mini One 3 deurs ingeruild tegen een countryman om dezelfde reden.
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

07 aug 2016, 22:16

Je merkt wel aan de reacties dat we je een teleurstelling willen besparen.
Ook al schrijf je, we zijn maar max 1.70m.

Mocht de F55 je niet bevallen en een F54 te groot, zou ik je ander voorstel omarmen. Wacht tot de kinderen groter zijn en geen zin meer om mee te willen gaan, dan lekker met z'n tweetjes in een F56.
Gizmoke
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Moerzeke
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jan 2016, 16:39

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

07 aug 2016, 22:24

En idd smaken verschillen, maar lelijk is de F55 toch zeker niet, dan is de F54 toch wat anders als lelijk eendje :)

En toch, toen ik de nieuwe F54 zag dacht ik waaw, deze moet het zijn en dat mooie lelijke eendje is er ondertussen al even :D

En nog een opmerking bij mijn vorige post, we keken ook naar de Countryman, maar daar vond ik het zo zonde dat deze nog steeds het "oude" interieur had van de 2e generatie.

Ik weet niet wat het budget is, maar de stockmodellen zijn meestal toch ook zeer goed geprijsd door de korting. Ik had toen een F55 cooper op het oog, electric blue, witte velgen, dak, spiegels, chili pakket .... hij had enkel niet de lederen zetels en zetelverwarming wat voor ons eigenlijk een vereiste was, maar daar hadden we ons wel bij neergelegd toen.
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Enschede / Zutphen
Berichten: 2314
Lid geworden op: 21 nov 2011, 20:05

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

08 aug 2016, 14:05

Zeker met de kinderen zou ik ook voor een F54 gaan. Naar mijn mening ziet deze er nog steeds als een MINI uit en dan heb je toch genoeg ruimte voor wanneer de kinderen wat groter worden.

Om op de reactie van Gizmoke in te haken. Er zijn al veel spyshots van de nieuwe Countryman gezien, dus ik denk dat het ook niet zo lang meer gaat duren voordat die gepresenteerd gaat worden.
Gizmoke
One wheel wonder
One wheel wonder
Locatie: Moerzeke
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jan 2016, 16:39

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

09 aug 2016, 15:21

Ward schreef:Zeker met de kinderen zou ik ook voor een F54 gaan. Naar mijn mening ziet deze er nog steeds als een MINI uit en dan heb je toch genoeg ruimte voor wanneer de kinderen wat groter worden.

Om op de reactie van Gizmoke in te haken. Er zijn al veel spyshots van de nieuwe Countryman gezien, dus ik denk dat het ook niet zo lang meer gaat duren voordat die gepresenteerd gaat worden.
Er is al meer dan spyshots te zien :) Wordt officieel voorgesteld najaar 2016 en komt op de markt begin 2017. Maar zal zoals de F54 een nog stevigere prijs hebben denk ik.

Hij heeft veel weg van de engels cabs, taxi's
Gebruikersavatar
JJJJ
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Culemborg
Berichten: 2302
Lid geworden op: 11 nov 2009, 11:21

Re: Terug naar MINI, goed idee....?

09 aug 2016, 23:47

Comparco schreef:Je kunt er nog voor kiezen de kids hun schoenen uit te laten trekken voordat ze de auto in mogen stappen om schade en viezigheid te beperken
Serieus joh...Afbeelding

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”