How to: Remus Responder installatie

Vanaf 2014
m-dejong
Be Mini
Be Mini
Berichten: 707
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:06

How to: Remus Responder installatie

26 aug 2016, 16:05

Voor de mensen die aan een Remus Responder denken, hierbij een video voor de installatie er van.

[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Automotive Mike
MINI F56 JCW | Remus V2 Catback Exhaust | Fi Catless Downpipe | Remus Responder | ITG Airfilter | ( winter 17" BBS SX) |
ko1533
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 31
Lid geworden op: 12 jan 2016, 13:36

Re: How to: Remus Responder installatie

26 aug 2016, 19:06

Doet dit ongeveer hetzelfde als de driving modes die ik in mijn F54 heb zitten?
Ook daar de keus uit Green, normal en Sport mode.
m-dejong
Be Mini
Be Mini
Berichten: 707
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:06

Re: How to: Remus Responder installatie

27 aug 2016, 12:46

ko1533 schreef:Doet dit ongeveer hetzelfde als de driving modes die ik in mijn F54 heb zitten?
Ook daar de keus uit Green, normal en Sport mode.
Deze is meer de gasresponse wat je kan instellen. En dat kan je ook in diverse modi.
Automotive Mike
MINI F56 JCW | Remus V2 Catback Exhaust | Fi Catless Downpipe | Remus Responder | ITG Airfilter | ( winter 17" BBS SX) |
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Re: How to: Remus Responder installatie

27 aug 2016, 22:23

Is het te vergelijken met de gas respons in de sport mode van de drivingmodes? Ik vraag dit omdat ik te laat door had dat de Driving modes niet standaard op een Cooper S zitten, dus niet mee besteld.
Ik reed laatst in een leen Mini ( Clubman Cooper met Driving modes) en toen voelde ik een duidelijk verschil toen ik hem in Sport zette, Hij pakte veel sneller op. Ik mis dat bij mijn F57 Cooper S. Ik heb wel een sport automaat, en als ik die aan zet voel ik wel dat de besturing strakker wordt, maar geen verschil in gas respons.
De Remus Responder zou voor mij een eenvoudige manier zijn om dat Sport effect wel te hebben.
Ik begrijp dat het uitlaat gepruttel er niet door opgewekt wordt, maar dat vind ik niet zo erg. Ik heb sinds kort een JWC tuning kit, en dan hoor ik soms , in de stand Sport automaat, bij gas loslaten en de uitlaat klep open ook een soort gepruttel , niet van die harde knallen, maar wat bescheiden prutteltjes. Voor mij voldoende. Ik kan daardoor met de klep open rondrijden zonder te veel knallen te produceren.
Vandaag ermee naar Zuid Frankrijk gereden en met cabriokap open een geweldig geluid zonder te veel kabaal, (denk ik , ik heb er natuurlijk niet achter gereden)
m-dejong
Be Mini
Be Mini
Berichten: 707
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:06

Re: How to: Remus Responder installatie

31 aug 2016, 21:51

Simpelweg zou je kunnen zeggen inderdaad dat dit te vergelijken is. Drie modi welke ook weer in 3 levels zijn in te delen. https://www.remus.eu/responder
Automotive Mike
MINI F56 JCW | Remus V2 Catback Exhaust | Fi Catless Downpipe | Remus Responder | ITG Airfilter | ( winter 17" BBS SX) |
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Re: How to: Remus Responder installatie

12 sep 2016, 23:11

Inmiddels de Remus Responder besteld en ingebouwd. Ongelofelijk wat een verschil: nu heb ik de Mini die ik wilde. De reactie op het gasgeven is zoveel beter geworden, zoals mijn vorige Mini, een R57 met tuning. (Wel handgeschakeld). Met de Sportautomaat in M stand is het super. Snel optrekken, snel schakelen, geweldig geluid, zeker met de uitlaatklep open.
Het enige verschil wat er nu nog is met de Driving Modes in Sportstand is dat er geen geknal in de uitlaat is bij gas loslaten. Maar het gebrobbel in de uitlaat bij terugschakelen zoals nu is prima, wat geciviliseerder. Kortom, ik ben zeer tevreden.
m-dejong
Be Mini
Be Mini
Berichten: 707
Lid geworden op: 04 apr 2016, 13:06

Re: How to: Remus Responder installatie

14 sep 2016, 09:38

Fijn om te horen dat er toch al iemand blij mee geworden is!
Automotive Mike
MINI F56 JCW | Remus V2 Catback Exhaust | Fi Catless Downpipe | Remus Responder | ITG Airfilter | ( winter 17" BBS SX) |

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”