Sportautomaat resetten?

Vanaf 2014
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Sportautomaat resetten?

07 dec 2016, 22:56

Ik heb een F57 Cooper S met sportautomaat . Bevalt op zich prima, alleen vind ik dat hij snel van 1 naar 2 schakelt. Met name is de normale stand. Ik heb begrepen dat de automaat schakelmomenten "leert" in de loop van de tijd. Ik heb hem heel rustig ingereden en nu denk ik dat de bak toen "geleerd" heeft snel op te schakelen. Kan de bak gereset worden wat dit betreft zodat ik het leerproces opnieuw kan laten verlopen?
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Sportautomaat resetten?

13 dec 2016, 13:43

Hoi Kees,

Volgens mij is eea door de dealer aan te passen, alhoewel ik dit nog niet gehoord heb van mede forumleden met een F.
Ben zelf terg tevreden over de automaat, echter, ik rij 'm eigenlijk altijd met de flippers of pook.
Reden, het belachelijke snelle opschakelen...
Heeft denk ik meer met milieueisen c.q milieulabel...
F56S JCW PRO LCI
KeesH
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: Heemskerk
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 feb 2013, 22:40

Re: Sportautomaat resetten?

13 dec 2016, 22:28

@itsuo28: Je hebt gelijk, in sport stand, met de flippers rijdt het perfect. Alleen ik doe dat pas als hij warm is. En tijdens het warm rijden staat hij in de normale stand. ALs je meer gas geeft schakelt hij later op. Maar ja, ik doe juist rustig om de motor netje warm te laten worden en dan schakelt hij dus snel op. Misschien toch maar direct na de koude start met de flippers werken 8)
Gebruikersavatar
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Oosterbeek
Berichten: 1168
Lid geworden op: 09 jul 2006, 14:54
Nederland

Re: Sportautomaat resetten?

15 dec 2016, 10:08

Als je bij een koudere motor wat sneller (lager toerental) flippert moet dat goed gaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
F56S JCW PRO LCI

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”