bumper verkleurd

Vanaf 2014
Ronny
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2015, 13:36

Re: bumper verkleurd

17 jul 2017, 07:31

Update. De onderhoudsdealer waar de auto komt adviseerde ons om contact te leggen met de leverende dealer. Mogelijk dat zij middels een Dealer-Self-Autohorisatie dit kunnen vergoeden onder garantie.
Zo gezegd zo gedaan. Gebeld met Hans Severs en aangegeven wat het issue is. Mini NL schuift het af als niet garantie. Hans Severs heeft aangegeven de onderdelen nieuw te leveren. Dus de grootste kostenpost is genomen. Nu nog even kijken hoe we de montage het beste in orde kunnen maken.
Ronny
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2015, 13:36

Re: bumper verkleurd

17 jul 2017, 07:37

Peter schreef:Off topic maar wat is er mis met de turbo?
Peter, onze auto heeft ruim een half jaar geleden een melding vertoond in het display met tekst in de trant van 'Aandrijving, beheerst voortrijden. Volle aandrijving niet beschikbaar'. Op basis hiervan de dealer gecontacteerd. Die hebben de auto uitgelezen, software-update uitgevoerd en daarmee was het probleem opgelost. Dit zat mij niet lekker, maar ja, problem solved, komt het weer dan moet u terugkomen. En de melding bleef weg.

Tot twee weken geleden. Toen kwam ie weer. En op basis van het uitlezen van de auto is de conclusie dat de turbo vervangen moet worden. Een ietwat vreemd verhaal in mijn ogen, want hij doet het nu verder wel weer prima. Als ik meer weet over dit euvel dan post ik dat hier nog wel. Gelukkig valt dit onderdeel wel onder de garantie want de totale kosten van dat ding zitten op bijna 2500,- euro (incl. montage etc.).
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: bumper verkleurd

17 jul 2017, 17:46

ik ken die melding, was bij mn cooper, ben zeer benieuwd hoe dit in relatie ligt met de turbo, ieder geval prettig dat dit onder garantie valt. keep us posted.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
Ronny
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 okt 2015, 13:36

Re: bumper verkleurd

08 aug 2017, 10:06

Turbo is ondertussen vervangen. In de turbo zelf zit een onderdeel dat de storing veroorzaakt. Dat onderdeel zit echt in de turbo zelf en is niet op zich te vervangen. Daarom dat de gehele turbo verwijderd moest worden.
Desalniettemin werd vermeld dat ze het verkleurde stuk wel even konden meepakken. Daarbij heeft de garage gemeld dat de chromen lijst mogelijk kapot kon gaan. Dan denk ik dat er een nokje kan afbreken aan de achterzijde, maar tot onze verbazing is het hele ding dwars door midden. Nu wil de dealer de kosten hiervan afschuiven op ons. (40 euro, tsja waar heb je het over).
Terecht? Niet terecht? MiniNL gaf al te kennen dat verkleuren geen garantie is.
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6581
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

Re: bumper verkleurd

08 aug 2017, 15:44

Wel fijn dat de turbo onder garantie vervangen is!!

Wat die lijst betreft; als ik het goed begrijp heeft de dealer de kosten voor het spuiten van de bumper voor hun rekening genomen. Ze hebben aangegeven dat de lijst mogelijk stuk kon gaan. Je hebt zelf de aanname gedaan dat er een nokje kan afbreken of iets. Als ze het van te voren hebben aangegeven dat de lijst stuk kan gaan dan maakt het eigenlijk niet uit wat er stuk is gegaan en klinkt het redelijk dat je de lijst "moet" betalen.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”