Retrofit achteruitrij camera

Vanaf 2014
macroenie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 nov 2016, 10:32

Retrofit achteruitrij camera

12 jan 2017, 09:31

keuzes keuzes keuzes... upgrade van het geluid met HK tweeters en gladen speakers of...en ik heb hier een tijd lang naar gezocht en nu eindelijk gevonden de mogelijkheid tot retrofit van de achteruitrij camera

volgens navraag bij FF-retrofit in Duitsland zou zoiets rond de 800-1000 kosten. Geen idee of er in NL ook adresjes zijn voor dit soort zaken, jullie enig idee?
speedy
NMC Legend
NMC Legend
Locatie: Deventer
Berichten: 25020
Lid geworden op: 28 dec 2006, 17:48

Re: Retrofit achteruitrij camera

12 jan 2017, 09:49

Ik zou voor upgrade van geluid gaan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Dubro
Enthousiast
Enthousiast
Locatie: overal en nergens
Berichten: 82
Lid geworden op: 20 jun 2015, 17:55

Re: Retrofit achteruitrij camera

12 jan 2017, 14:45

Ik zou ook voor de upgrade van het geluid gaan. Ik heb wel een camera voor het achteruit rijden, maar wordt zeer snel vuil en het zicht is dan nihil. Dus veel schoonmaken en het komt mij voor dat je meer vooruit als achteruit rijdt en dan is goed geluid een aangenaam iets tijdens je trip.
“Niet het vallen is falen, maar het weigeren op te staan.”
Edward67
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Berichten: 54
Lid geworden op: 04 aug 2015, 21:25

Re: Retrofit achteruitrij camera

12 jan 2017, 18:07

voor allebei is iets te zeggen.ik zou ze beiden niet willen missen. een betere geluidsinstallatie is altijd genieten al wen je snel aan zoiets. Een camera kan schade voorkomen en dat zal de investering meer dan waard maken. Kiezen is soms lastig.
.
lucgallet
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Locatie: oedelem
Berichten: 60
Lid geworden op: 17 aug 2016, 16:13

Re: Retrofit achteruitrij camera

14 jan 2017, 13:56

Hallo
Ja met de camera heb je een veel breder zicht zou ik ook niet meer willen missen.
Natuurlijk is het ook waar dat de lens vlug vuil is met zo een weer nu maar even afkuisen en ok.
Ik heb een geluid upgrade gedaan met de Mosconi-Gladen One Bmw/Mini F-Pack 103.4 DSP.
Is heel goed maar juist mis ik het geluid achterin (kan je natuurlijk bij kopen) en wat nog verbeterd moet worden is dat de boxen als er geen muziek is reageren op bv de achteruit camera aan gaat , als je de auto start bij start stop binnen verlichting die uitdooft en is geplaatst door een vakman.
Maar bv Hansnl1 is heel tevreden over zijn geluidsinstallatie.
Vele groeten
Waarom heb ik niet eerder een mini Cooper gekocht :D
hansnl1
Be Mini
Be Mini
Berichten: 595
Lid geworden op: 07 feb 2015, 12:06

Re: Retrofit achteruitrij camera

14 jan 2017, 14:49

Inderdaad, ik vind de achteruitrijcamera een mooie uitvinding. Nadeel is je wordt ontzettend verwend. Ik kijk bij het achteruit rijden naar de camera, dan dat ik mijn hoofd omdraai.

Wat de audio betreft is de exact audiocombi met extra woofer onderin de kofferbak een plaatje. Het geluid is beter dan de HK in de BMW, mede oorzaak is de DSP.

De "gevolg" oorzaken die Luc beschrijft heb ik gelukkig niet. Zou ik ook niet accepteren, want het hoort niet.
macroenie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 nov 2016, 10:32

Re: Retrofit achteruitrij camera

15 jan 2017, 22:06

Allen bedankt voor jullie aanvullingen. Neem het mee in de uiteindelijke beslissing. Eerst maar weer even sparen en kijken naar kleinere zaken (cooper s tankdop). Groetjes Jeroen

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”