1.5 motorblok Cooper en stuurbekrachtiging

Vanaf 2014
Seraph
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 sep 2011, 13:24

1.5 motorblok Cooper en stuurbekrachtiging

23 jan 2017, 11:08

Hi,

Ben net terug van vakantie en merk dat onze Mini behoorlijk zwaarder stuurt... misschien door de vrieskou..? Nu al zo'n kilometer'tje of 100 mee gereden maar hij blijft zwaar sturen... het vriest ook nog steeds, maar daar moet ie toch tegen kunnen lijkt me... Hebben meer Mini-rijders dit nu ervaren met de kou?

P.s. Ik was een maandje of twee geleden bij de Mini-dealer en daar stonden twee Coopers, waar het hele motorblok uit was gehaald in de werkplaats... Ik vroeg er naar en toen deed men wat ontwijkend..? Is er al iets bekend over de kwaliteit, etc. van dit 'nieuwe' blok?
Wij merken i.i.g. tot nu toe (+/- 20.000 km) niets geks...

Groeten,

Seraph
macroenie
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 25 nov 2016, 10:32

Re: 1.5 motorblok Cooper en stuurbekrachtiging

23 jan 2017, 13:10

lagerschalen en/of axiaallagers
De mijn gaat 6-feb hiervoor terug, ik denk dat het voornamelijk de oudere 3e gen zijn die hiervoor terug moeten.
Seraph
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 sep 2011, 13:24

Re: 1.5 motorblok Cooper en stuurbekrachtiging

28 jan 2017, 15:00

macroenie schreef:lagerschalen en/of axiaallagers
De mijn gaat 6-feb hiervoor terug, ik denk dat het voornamelijk de oudere 3e gen zijn die hiervoor terug moeten.

Wij hebben een Cooper automaat, het probleem met de lagers doet zich toch alleen voor bij handgeschakelde Coopers en Cooper S'en?
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: 1.5 motorblok Cooper en stuurbekrachtiging

28 jan 2017, 22:19

voorheen was het alleen de S, nu dus ook de cooper met handbak, wie zal het zeggen. gewoon blijven rijden en genieten, als je denkt dat er iets niet lekker gaat naar de dealer gaan, en natuurlijk het forum regelmatig blijven bezoeken, als er iets gaande zou zijn met de automaat lees je dat hier eerder dan de dealer doorheeft dat er een probleem is. zijn veel leden met een automaat.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”