Gebruikers ervaringen Cooper SD vs Cooper D

Vanaf 2014
Baizimos
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Borculo
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2015, 07:57

Gebruikers ervaringen Cooper SD vs Cooper D

01 feb 2017, 21:04

Beste Clubleden,

Nu een jaartje verder met onze Cooper D leswagen zijn we ook heel wat ervaringen rijker.
Met het oog op de aanschaf van een 2de les mini zijn we aan het twijfelen tussen weer een Cooper D of een Cooper SD.
We twijfelen hiertussen omdat de 3 cil die we hebben prettig in gebruik is, maar wel veel bij de dealer staat voor onderhoud. (een condition based interval van ongeveer 30000 km zou het moeten zijn, echter die van ons staat om de 18000 km bij de dealer voor een oliebeurt)
Collega's rijden in nieuwe BMW 3 series met een 2.0 diesel rond en deze hebben een interval van 25000 km, een best verschil!



Vraag 1:
Als ik naar het verbruik kijk op papier is dit verwaarloosbaar, maar wil graag van jullie horen wat jullie verbruikservaringen zijn.

Vraag 2:
Daarnaast hebben ze bij mijn dealer een Cooper S leen lesmini (ja echt waar) een beer van een motor maar te onzuinig en zenuwachtig voor het lessen.
Maar de versnellingsbak overbrengingen zijn zeer prettig.
Kan iemand me vertellen of deze bak ook achter de Cooper SD ligt.

Vraag 3:
Is de F55 2.0 SD diesel een product van BMW zelf?

Groeten Bas
wupie
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:
Berichten: 67
Lid geworden op: 03 feb 2015, 10:50

Re: Gebruikers ervaringen Cooper SD vs Cooper D

02 feb 2017, 17:45

Ik ben ook altijd iets voorzichtiger en ga sneller op onderhoud, vind 30K wat lang en veel om te overbruggen.
Die 2keer extra onderhoud op 4 jaar vind ik verwaarloosbaar qua kost.
Maar waarom als ze 30K voorschrijven sta jij dan al op 18K in de garage?

groeten
Ed
Baizimos
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:
Locatie: Borculo
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 dec 2015, 07:57

Re: Gebruikers ervaringen Cooper SD vs Cooper D

02 feb 2017, 19:41

Hoi Ed

Mijn Mini is condition based oftewel geeft zelf aan wanneer hij onderhoud moet hebben.

Ze geven dus 30000 aan, maar dit kan afwijken afhankelijk van je rijstijl.
Omdat de lesauto wat vaker gestart wordt loopt hij sneller door z'n km heen

18000 km is er bij mij in 3 maanden tijd opgereden, oftewel ik sta iedere 3 maanden bij de garage.

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”