Zomerbanden plaatsen en TPMS inlezen

Vanaf 2014
Pommeren
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:45

Zomerbanden plaatsen en TPMS inlezen

31 mar 2017, 19:54

Hello!
Ik heb een nieuwe zomerset en mijn neef zou mij helpen met plaatsen met inlezen van de TPMS voor mijn F56. Echter, die heeft toch geen tijd.
Heeft iemand tijd en zin en apparatuur om de TPMS in te lezen en de set te plaatsen.

Ik heb nu spacers, maar de zomerbanden zijn wat breder. Dus wellicht nieuwe bouten (zonder spacers) nodig en wellicht schroefset omlaag. Maar laatste twee onderdelen is extra.

Wie wil helpen voor plaatsen en het inlezen?
Uiteraard tegen vergoeding.

Ergens in de buurt van de Utrecht.
Zou fijn zijn!! Ik hoor heel graag..
Ralph
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Zomerbanden plaatsen en TPMS inlezen

02 apr 2017, 12:22

hoezo inlezen, in auto instellingen bandenspanning laten meten, nadat hij gemeten heeft resetten en presto.
wielen monteren, rijden, meten, stoppen, reset indrukken, rijden, dan wordt systeem opnieuw geactiveerd, klaar.
zelfde als je bandspanning tussen tijds aanpast. dit staat ook allemaal in het bij de auto geleverde instructie boekje.

spacers, wielbouten? heb je spacers die geschroefd zitten, of heb je een semi vulplaat met langere wielbouten ?!
brede banden en dan langere wielbouten heb ik nog nooit van gehoord, dus ga eerst eens kijken wat en hoe het zit.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
Pommeren
One wheel wonder
One wheel wonder
Berichten: 42
Lid geworden op: 27 mei 2014, 23:45

Re: Zomerbanden plaatsen en TPMS inlezen

02 apr 2017, 21:57

Thanks voor je reactie.
Ik heb nu spacers bij de winterbanden, met inderdaad langere bouten. Maar de zomerbanden zijn breder, dus dan heb ik wellicht de spacers niet nodig, dus dan ook kortere bouten.
Sensoren moeten ingeleerd worden. Dat is niet alleen reset vanuit de auto.
Iemand een adresje om mij even te helpen?
jerroo
Be Mini
Be Mini
Locatie: Huizen nh
Berichten: 721
Lid geworden op: 07 nov 2016, 17:35

Re: Zomerbanden plaatsen en TPMS inlezen

03 apr 2017, 17:48

ben toevallig net bij bandenhandel geweest, hij vertelde mij dat hij een apparaat heeft om info van orginele sensoren om te zetten naar aftermarked. anders bij de dealer..

maar zonder spacers zou je terug moeten naar je orginele bouten, bij spacers ook, begrijp niet waarom je kiest voor langere bouten. kan ook aan mij liggen.
R50/R53/F56F56SF56JCW.ProF54JCW Lci
2Kaatjes
Be Mini
Be Mini
Berichten: 723
Lid geworden op: 09 jun 2013, 20:11

Re: Zomerbanden plaatsen en TPMS inlezen

03 apr 2017, 21:53

Ik heb een set laten monteren en laten 'inlezen' door Dave Stuyts van PA service.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lucky 7 :icon_top:
Afbeelding

Terug naar “F54 (Clubman), F55 (Hatchback 5-deurs), MINI F56 (Hatchback), F57 Cabrio, F60 Countryman.”